הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מעל 85 אלף חולי קורונה אובחנו ברחבי ארה"ב
עם רק כ-550 אלף נבדקים מתוך אוכלוסיה של מאות מיליונים, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות צפויה לא רק לשמור על מקומה המפוקפק בראש הטבלה הגלובלית, אלא גם לפתוח פער ענק. אמנם הנחמה היחידה כרגע היא באחוז התמותה היחסית נמוך, אולם קצב ההתפשטות שהולך ומתעצם עלול לגרום לזינוק גם בהיבט זה

זה היה באוויר בימים האחרונים וכעת הפך לנתון רשמי - ארה"ב היא המדינה עם מספרי חולי הקורונה הגבוה בעולם. כ- 18 אלף מקרי הידבקות נרשמו ברחבי המדינה ביממה האחרונה. בכך הגיע מספר החולים הכולל למעל 85 אלף בני אדם בזמן כתיבת שורות אלה.

בסה"כ, מספר מקרי ההידבקות במגיפה בכל העולם עומד על קרוב ל-530 אלף בני אדם, מתוכם כ-24 אלף מקרי מוות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה

 

ארצות הברית עקפה כעת את מי שהיוותה לפני חודשיים מוקד התפרצות המגיפה, סין בה חלו עד כה 81,285 בני אדם, ואת המדינה בה היכתה המחלה באופן הקשה ביותר מכולם, איטליה, אשר בשטחה נרשמו 80,589 מקרי הידבקות.

כאמור, אמנם איטליה מדורגת שלישית במספר החולים, אולם היא מובילה בפער גדול במקרי המוות, עם לא פחות מ-8,215 קורבנות, 712 מתוכם הלכו לעולמם ביממה אחרונה. השנייה בדירוג המפוקפק היא ספרד שגם כן קורסת באופן טרגי עם 4,365 מתים, 718 ביממה אחרונה, זאת מתוך מספר כולל של 57,786 תושבים חולים.

לא פחות מ-8,271 בני אדם בספרד אובחנו היום, כנשאי הנגיף שהפך בה לקטלני במיוחד עם יחס של 7.5 אחוז תמותה, הרבה מעבר לשיעור העולמי שנע בין 2.5 ל-3.5 אחוזים.

יש לציין כי במדינות מסויימות קיים היבט חיובי באבחון כמויות החולים הגבוהות, שכן הדבר מעיד על תוספת ערכות בדיקה, ובהיעדר חיסון הן מהוות כלי משמעותי בצמצום היקפי המגיפה על ידי זיהוי הנדבקים והפרדתם משאר האוכלוסיה.

דוגמה לכך באירופה, ניתן לראות בגרמניה, שם אובחנו ביממה האחרונה 6,323 חולים מתוך מספר כולל של 43,646 תושבים שחלו בקורונה. הנתון המעודד הוא יחס התמותה במדינה שעומד על 0.6 אחוזים, בלבד. כלומר בניגוד לספרד ובטח שגם איטליה (10 אחוזי תמותה), על ידי התנהלות נכונה, בדומה לנעשה במדינות אסיה כמו סין, דרום קוריאה וסינגפור, הנגיף בגרמניה הופך מידי יום לפחות ופחות קטלני במה שבמקביל, עשוי לסייע בין היתר לצמצום הפאניקה ולשיקום הכלכלה.

בארה"ב, כאמור, אובחנו עד כה מעל 82 אלף חולים. מתוכם הלכו לעולמם 1,199 בני אדם, 146 ביממה האחרונה. אחוז התמותה עומד על 1.45, לכאורה סביר. אולם מה שמדאיג במיוחד לקראת הבאות הוא נושא הבדיקות בו עסקנו כאן במערכת חדשות היברו ניוז מידי שבוע.

כ-550 אלף בני אדם נבדקו עד היום ברחבי ארה"ב. זאת מתוך אוכלוסיה של 327 מיליון בני אדם. כלומר, ישנה כמות פוטנציאלית במיוחד של חולים, שגם לפי ההערכות הרשויות, מספרם צפוי להיות הרבה יותר מהנתונים הרשמיים.

 

הטיימס סקוור בעיר ניו יורק, מוקד המגיפה בארה"ב כרגע. שומם מאי פעם

מצד אחד, על פניו, נראה כי ככל שיותר שיזוהו יותר חולים, כך הנגיף ישתקף כפחות קטלני, אך מצד שני, המחסור בערכות בדיקה, חוסר ההערכות בבתי חולים, אי משמעת הציבור ומעל לכל, היעדר יד מכוונת עם תכנית פעולה סדורה, כל אלו עלולים להוביל למצב של קריסה טוטאלית ככל שהנגיף ימשיך להתפשט ולהגיע בעיקר לאוכלוסייה בסיכון.

עיקר הדאגה היא כרגע במוקד ההתפרצות בארה"ב- מדינת ניו יורק בה ישנם עד כה 37,886 מקרי הידבקות ומתוכם 385 מקרי מוות, ובתוכה העיר ניו יורק שרושמת קרוב ל-22 אלף חולים קורונה ו-281 קורבנות בשטחה. 30 אחוז מסך הנבדקים במדינת ניו יורק, אובחנו כנשאי הנגיף, זאת בהשוואה ל-15 אחוזים בארצות הברית כולה.

בנוסף, אל תתנו לנתונים מקליפורניה לבלבל אתכם. במדינת הזהב בעלת אוכלוסיה של 40 מיליון בני אדם, אמנם אובחנו עד כה פחות מ-4,000 חולים אולם, התקבלו תוצאותיהם של רק 20 אלף בני אדם כאשר קרוב ל-60 אלף בדיקות עדיין ממתינות לתשובה.

יתרה מזאת, חישוב פשוט מגלה כי כל תושב חמישי (שנבדק) בקליפורניה, נדבק בקורונה וכן שבשלב זה, נבדקו כ-80 אלף בני אדם בלבד מתוך כלל האוכלוסיה. זו הסיבה לתחזיות ראשי הרשויות, ובהם ראש עיריית לוס אנג'לס שאמר כי "ימים קודרים עומדים לפנינו", והעריך שזה עניין של שבוע, עד שהמספרים בעיר יחפפו לאלו שכיום בניו יורק.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE