הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יותר מ-7,000 נשאי קורונה חדשים אובחנו בניו יורק, כ-500 מתים ברחבי המדינה
לפי הנתונים של מושל ניו יורק, סך נדבקי הקורונה במדינתו עומד על 44,635 - יותר ממחצית בעיר ניו יורק. 15%-20% מחולי הקורונה נאלצים להתאשפז בבתי החולים. המושל: "מעריכים שהשיא יגיע בעוד כשלושה שבועות"

רשויות הבריאות בניו יורק מתקשות "לשטח את העקומה" של התפרצות הקורונה, ובמהלך הלילה אובחנו יותר מ-7,000 נשאים נוספים של הווירוס, כך על פי מושל המדינה, אנדרו קואמו. כעת, סך התושבים הסובלים מקורונה עומד על קרוב ל-45 אלף, ומניין הקורבנות עומד על 519.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המושל קואמו (צילום: Getty Images)

 

הנתונים שפורסמו ע"י המושל חושפים את תמונת המצב העגומה: במהלך השבועיים האחרונים, מגפת הקורונה הובילה ליותר מקרי מוות מכלל הרציחות שאירעו בניו יורק במהלך 2019.

המושל קואמו אף חשף כי שיעור המאושפזים עלה פי 13 במהלך עשרת הימים האחרונים. עם זאת, נתון אחד נותן תקווה למושל ולרשויות הבריאות: הקצב שבו שיעור המאושפזים הוכפל פי 2 ירד במעט, מכל יומיים בתחילת השבוע הנוכחי לכל 3-4 ימים.

"הנגיף הזה פוגע בחלשים, באוכלוסייה שאנחנו צריכים להגן עליה", אמר קואמו מוקדם יותר היום והוסיף כי שיא המשבר עוד לפנינו, "אנחנו מעריכים שהשיא יגיע בעוד כשלושה שבועות", הוא אמר.

 

 

עוד עדכן המושל כי כמות הנשאים במדינה עומד על 44,635, כאשר כ-15% מכלל הנדבקים זקוקים לאשפוז. מתוך אלה שנזקקים לאשפוז, אחד מתוך ארבעה מאושפז ביחידות לטיפול נמרץ. בעיר ניו יורק המצב קשה עוד יותר: מבין 25,300 הנדבקים בחמשת רובעי העיר, כ-20% זקוקים לאשפוז.

מניין ההרוגים בעיר ניו יורק עומד על 366, כך על פי מידע שנמסר מלשכתו של ראש העיר דה-בלאסיו (כרבע מכלל מקרי המוות בארה"ב). נתון מדאיג נוסף הוא שמרבית הנדבקים בעיר ניו יורק הם בני 50 ומטה, אך כ-75% מהמתים הם בני 75 ומעלה.

 

עובדים מחוץ לבית חולים בקווינס, אתמול (צילום: Getty Images)

 

בין המושל קואמו לבין ראש העיר דה בלאסיו קיימת הסכמה בנוגע לבעיה הדחופה ביותר: מחסור בציוד לבתי החולים.

הבוקר, קואמו קיים את מסיבת העיתונאים היומית שלו ממרכז ג'אביטס במנהטן, שהפך לבית חולים שדה במהלך ימי המשבר. במקום עיתונאים, המושל אירח את אנשי המשמר הלאומי אשר מפעילים את בית החולים.

"אנחנו נמצאים בתקופה היסטורית, וכזו שתשנה את האומה שלנו. זוהי תקופה שתחשל ותשנה אותנו. עשר שנים מהיום, אתם תדברו עם הילדים או הנכדים ותזכרו בכל אלה שאיבדנו. אתם תזכרו בכמה קשה עבדתם, ואתם תתגאו בעצמכם", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE