הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בצל המשבר: מחירי הביצים שולשו בתוך שבועות
אחרי הבהלה שנוצרה סביב רכישת נייר טואלט, כעת מסתמן כי אחד המוצרים הכי מבוקשים בארה"ב כולה זה ביצים. מחירן הממוצע ברחבי המדינה של 12 ביצים עלה מדולר בתחילת החודש ליותר מ-3 דולר כיום

משבר הקורונה גרם לשיבושים כבדים בחיי היום-יום של מאות מיליוני אמריקאים, וגם השבוע נרשמו מחסורים עצומים בסופרמרקטים. מסתבר כי מעבר לנייר טואלט וחומר חיטוי לידיים, ישנו מוצר אחד שכמעט בלתי אפשרי להשיגו: ביצים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מדף ריק בסופרמרקט בלוס אנג'לס. "קיבלנו דיווחים על פערים עצומים בין ההיצע לביקוש" (צילום: רויטרס)

 

המגפה הובילה לכך שמשפחות רבות מעדיפות להכין אוכל בבית, ועל כן קיים ביקוש גבוה במיוחד לביצים.

לפי נתונים של חברת נילסן, בשבוע שעבר (זה שהסתיים ב-21 במרץ) נרשמה עלייה של 85.7% בנתוני המכירות של ביצים, וזאת בהשוואה לשבוע המקביל אשתקד. עוד דווח כי המחיר הממוצע של 12 ביצים עלה ל-3.09 דולר, וזאת לאחר שעמד על 1.03 דולר בתחילת חודש מרץ.

בריאן מוסקוגיורי, אנליסט בחברת Urner Barry העוקב אחר שוק הביצים, הסביר כי "בשלושת השבועות האחרונים ראינו את הביקוש עולה פי 6 מהכמות הרגילה בתקופה זו. אנשים צריכים להבין שיש כמות מוגבלת של ביצים שכל לול יכול לייצר ביום, ולכן קיים מחסור עצום".

משרד החקלאות בוושינגטון אישר את דבריו של מוסקוגיורי ומסר הבוקר הודעה לפיה "המחירים עלו באופן קבוע במהלך השבוע האחרון, וקיבלנו דיווחים על פערים עצומים בין ההיצע לביקוש", כלשון ההודעה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE