הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קרוב ל-3,000 נשאי קורונה בפלורידה, קורבן ראשון במיאמי-דייד
מתוך יותר מ-400 נשאים שאובחנו במהלך היממה האחרונה, כמחצית נמצאים בשני המחוזות הגדולים במדינה, מיאמי-דייד ובראוורד; הקורבן הראשון בדייד הוא תושב כבן 40 שנדבק בנגיף במהלף סוף השבוע האחרון. הערב ייכנס לתוקף עוצר לילי ברחבי מיאמי

יותר מ-400 תושבי פלורידה נוספים אובחנו כחולי קורונה, ובכך עלה מניין הנדבקים ברחבי המדינה ליותר מ-2,900. בנוסף, הבוקר (שישי) דווח על מקרה המוות הראשון במחוז מיאמי-דייד, כך שמניין הקורבנות ממשיך לעלות ועומד כיום על 34.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המושל הורה לפתוח אתרים נוספים לבדיקת וזיהוי הנגיף (צילום: AP)

 

מתוך כ-2,900 מקרי הקורונה, כמחצית נמצאים בשני המחוזות הגדולים במדינה, מיאמי-דייד (763) ובראוורד (614), כך עולה מנתונים שפורסמו בבוקר יום שישי ע"י מחלקת הבריאות של פלורידה.

ראוי לציין כי מתוך 416 המקרים החדשים שהתגלו ביממה האחרונה, 210 הם תושבי שני המחוזות הגדולים בפלורידה.

כאמור, מוקדם יותר היום אישרו רשויות הבריאות במיאמי-דייד כי ישראל קררה בן ה-40, תושב צפון מיאמי, הוא הקורבן הראשון של המחוז. הוא אובחן כחולי בקורונה ב-22 במרץ, ואמש הוא מת כתוצאה מהמחלה.

 

המושל דה-סנטיס (צילום: AP)

 

מעבר לחמשת מקרי המוות שאירעו במהלך היממה האחרונה, במחלקת הבריאות של פלורידה ציינו כי 450 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים השונים ברחבי המדינה.

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, מסר מוקדם יותר היום כי אנשי לכשתו עובדים במשותף עם חיילי המשמר הלאומי, וזאת במטרה לפתוח אתרים נוספים שבהם ניתן לבצע בדיקות קורונה באמצעות דרייב ת'רו. אתרים מסוג זה כבר נפתחו במחוזות מיאמי-דייד ובראוורד, וקיימת כוונה לפתוח אחד נוסף בפאלם ביץ', שם דווח על 194 נשאי הנגיף.

"אם מביטים במספרים בפאלם ביץ', אפשר לראות בבירור שהם נמצאים בפיגור גדול של בדיקות לעומת דייד ובראוורד", הסביר דה-סנטיס, והוסיף כי הוא מצפה לעלייה משמעותית בכמות הנשאים במדינה בגלל שאזורי בדיקה נוספים ייפתחו.

 

שלט שהוצב הבוקר במיאמי ומזכיר לתושבים בנוגע לעוצר הלילי (צילום: EPA)

 

בדומה למרבית ארה"ב, גם בפלורידה חוו עלייה גדולה בכמות הבקשות שהוגשו לקבלת דמי אבטלה. לפי הנתונים שפורסמו ע"י פלורידה, כ-74 אלף בקשות מסוג זה הוגשו רק במהלך השבוע הקודם - נתון הגבוה פי 10 מהרגיל.

אך חשוב לזכור שהפגיעה הכלכלית שפלורידה סופגת גדולה בהרבה מהשבתת המשק, שכן תעשיית התיירות במדינה פחות או יותר נסגרה לחלוטין (למעט מסעדות שעדיין מבצעות טייק אוויי ומשלוחים).

על אף שהוא סופג ביקורת על כך, עד כה המושל סירב להורות על הנחיית "הישארו בבית" כפי שעשו מושלים של מדינות רבות, ביניהן קליפורניה וניו יורק. לדעתו, מדיניות זו אינה יעילה מספיק. בנוסף, דה-סנטיס טען כי ישנם מחוזות במדינה שבהם לא התגלו נשאי הקורונה (או לחילופין, כאלה בעלי כמות נמוכה של נדבקים), ועל כן הוא לא מעוניין לשבש את שגרת החיים שלהם.

עם זאת, המושל כן הורה לסגור בתי עסק כמו ברים, מועדונים וחדרי כושר. בנוסף, כל מי שמגיע לפלורידה מניו יורק, ניו ג'רזי או קונטיקט חייב להיכנס לבידוד ביתי במשך שבועיים.

ללא כל קשר לדה-סנטיס, הערב ייכנס לתוקף העוצר הלילי שעליו הכריז ראש עיריית מיאמי השבוע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE