הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ההוראה ניתנה: ארה"ב מגייסת כוחות צבא ומשמר לאומי
בצעד בעל משמעות היסטורית מגייס בפעם הראשונה בכהונתו נשיא ארה"ב את כוחות המשמר הלאומי ואת מילואי הצבא בניסיון לסייע להתמודדות עם משבר הקורונה

הנשיא טראמפ הורה הבוקר למזכיר ההגנה האמריקני מארק אספר לתת פקודת גיוס ליחידות משמר לאומי ולכוחות המילואים כחלק מתכנית הפעולה כנגד נגיף הקורונה. כך לפי דובר בכיר בפנטגון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מזכיר ההגנה מארק אספר והנשיא דונאלד טראמפ

"היום הנשיא חתם על צו נשיאותי המורה למזכיר ההגנה לקרוא להתייצבות", מסר יונתן הופמן בהצהרה נפרדת בה נאמר כי ההחלטה ביחס לאלו אנשים בדיוק ייקראו לגיוס עדיין לא התקבלה.

מרבית האנשים יהיו אנשי מטה, וכאלה עם יכולות רפואיות גבוהות, בנוסף בהצהרה אחרת נמסר כי משרד ההגנה ומשרד הבריאות יקיימו התייעצויות עם בכירי המדינות בטרם יכניסו את הכוחות לתוך שטחיהן.

ההודעה לא השמיטה מה יהיה המספר המדויק של הכוחות שיקחו חלק במשימה אך נראה כי לפנטגון "יד חופשית" לקבוע את מספר המתייצבים לפי ראות עייניו, וצרכיו.

"במצב הדינמי הזה אין לנו כרגע הערכה מדוקת של מספר המשימות המדויק, אנו נעדכן כשמידע זה יהיה בידנו", מסר בכיר בפנטגון.

עד עתה אלפי אנשי המשמר הלאומי הופעלו בשטחי מדינות מסוימות על פי הוראות המושלים, מרביתם עסקו בעריכת בדיקות קורונה, סיפוק מזון, סיוע בבנייה ובהקמת מבתי חולים, ניוד של ציוד, וסיוע לוגיסטי.

נכון לעתה הם לא שימשו בתור כוח המעניר פקודת חוק שיטור, שכן תחת הוראה פדרלית אסור להם (עד אשר יחליט הממשל על כך) לפעול ככוח שיטור ופקודה אלא במקרה של סכנת חיים מידית.

 

כוחות משמר לאומי (צילום: סי אן אן)

במקביל גם הצי האמריקני והצבא האמריקני פנו בהאחרונה לאנשי מילואים בעלי ידע רפואי להתכונן לקראת ניוד אפשרי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE