הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-FDA אישר בדיקת קורונה מהירה: תשובה בתוך כרבע שעה
הערכות החדשות צפויות להגביר באופן משמעותי את קצב ביצוע הבדיקות בארה"ב, כמו גם להפחית בעומסים על המעבדות. תוצאה חיובית מתקבלת בתוך כ-5 דקות, ושלילית בתוך כ-13 דקות בלבד. כ-50 אלף ערכות יישלחו מדי יום החל מהשבוע הבא

רשויות הבריאות הפדרליות אישרו אמש (שישי) בדיקה חדשה לזיהוי נגיף הקורונה, המסוגלת לספק תוצאה בתוך כרבע שעה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ערכת הבדיקה החדשה ששוקלת כ-3 ק"ג בלבד (צילום: מעבדות אבוט)

 

הבדיקה החדשה צפויה לסייע להגביר את הקצב שבו מתבצעות בדיקות הקורונה בארה"ב, אך עדיין קיים מחסור עצום בציוד רפואי, לרבות הציוד שבעזרתו נאספות דגימות לבדיקות.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר את הבדיקה החדשה לאחר סדרת ניסויים שנערכו בשבועות האחרונים. החברה שעומדת מאחורי הבדיקות - מעבדות אבוט - צפויה לייצר ולשלוח 50 אלף בדיקות מדי יום כבר מהשבוע הבא.

עוד אמרו בחברה כי כל הפלטפורמה של הבדיקה שוקלת פחות מ-7 פאונד, או כ-3 ק"ג, כך "שניתן לשלוח אותן למקומות שהכי זקוקים להן". בנוסף, הוסבר כי תוצאה חיובית מתקבלת בתוך כ-5 דקות, כאשר תוצאה שלילית מתקבלת בתוך כ-13 דקות.

 

 

כזכור, רק בשבוע שעבר אישר ה-FDA לעשות שימוש בבדיקות קורונה נוספות, שאת תוצאותיהן מקבלים בתוך כ-45 דקות. לשם השוואה, במעבדות "רגילות" מקבלים את תוצאות הבדיקות בתוך שעות, ולעיתים רק בתוך ימים.

לפי מומחים למחלות זיהומיות, על ארה"ב לבצע בין 100 אלף ל-150 אלף בדיקות קורונה מדי יום כדי להכיל את התפרצות הנגיף. על אף שלא קיימים נתונים ברמה הלאומית, ההערכות בארה"ב הן שכיום מבוצעות בין 80 אלף ל-90 אלף בדיקות בלבד. התוספת היומית הצפויה של כ-50 אלף תסייע לסגור את הפער, אך ב-FDA עדיין מעוניים לאשר בדיקות של חברות נוספות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE