הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממוסקבה תבוא הישועה? לאחר שפיצחו את הקוד הגנטי של הנגיף: ברוסיה מבטיחים - "תוך חודשיים-שלושה ננצח את הקורונה"
בכירים במדינה הראשונה שאי פעם שיגרה אדם לחלל נשמעים מאד אופטימיים. עם אוכלוסיה בעלת 140 מיליון בני האדם ופחות חולי קורונה מבישראל, אולי גם יש להם סיבה טובה

לפני כחודש וחצי כשנחתתי במוסקבה, היה זה במקביל לשיאה של פרשת המטיילת הישראלית נעמה יששכר שנכלאה ברוסיה. היה זה בדיוק בזמן הקמפיין למען שחרורה שעורר אז הדים הןב מדינת ישראל והן בקרב הקהילה היהודית באמריקה.

הייתה זו טיסת קונקשן ארוכה שיצאה מניו יורק בתאריך ה-16 בינואר, שבוע בדיוק מיום הטלת הסגר על העיר ווהאן, וכשכותרות העיתונים רק החלו לדבר אודות נגיף מסתורי המשתולל במחוז הוביי בדרום סין.

אך ברוסיה לא היו אלה סתם שמועות, כבר באותו היום, פקידי המכס עטו כפפות ומסכות על פניהם, והסריקות נראו הדוקות בהרבה מבכל יום רגיל, הרושם היה כי הרשויות במוסקבה ערוכות היטב לכל תרחיש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקרמלין השבוע (צילום: NYTIMES)

אמנם העוברים ושבים לא עברו סינון רפואי בשלב זה (כשזכור מדובר לפני למעלה מחודשיים), אך מספר נוסעים מארצות אסיה ששהו עימי דיווחו על קשיים להיכנס אל מעבר לשער הנוסעים בשל הנגיף, כשבמקביל רוסיה סגרה באופן מידי את גבולותיה היבשתיים עם סין.

אכן נראה שצעדי המניעה הללו השתלמו. 

מוקדם יותר השבוע המטה המבצעי למלחמה בנגיף הקורונה שבמוסקבה, דיווח כי במדינה בעלת האוכלוסייה של 140 מיליון בני אדם ישנם נכון לעתה רק כ-1,264 מקרים של חולי קורונה.

במקביל, הסוכנות הרוסית הפדרלית לביולוגיה ולרפואה הודיעה אמש בהצהרה לעיתונות כי היא עומלת על "דרך בטוחה למנוע הידבקות בנגיף על בסיס תרופה המבוססת על פלוקווין". פלוקווין הינו הגורם האקטיבי המיועד לטיפול במלריה והידוע כי משתמשים בו בארה"ב ובמקומות אחרים בעולם כדי להקל על תסמיני הקורונה החריפים.

 

מדען גרמני, גם באירופה עומלים על חיסון (צילום: DW)

עתה נראה כי המדענים הרוסים עומלים על מניפולציה למרכיבים הכימיים של התרופה, שתבקש לחסלו כליל. ואם נראה לכם הדבר מופרך, כנראה שלא שמעתם שרוסיה הייתה המדינה הראשונה שמדעניה הצליחו לפענח את הצופן הגנטי של הנגיף לפני כשבוע. 

המדע הרוסי ידוע בגישתו הלא אורתודוקסית לעתים לכימיה ולביולוגיה, ולבעית רפואיות ככלל, ונראה כי ייתכן ובדיוק אותו סוג חשיבה מחוץ לקופסא נדרש גם עתה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשמע אופטימי, לדעתו מעצמת הגרעין מסוגלת לנצח את הנגיף בתוך שלושה חודשים, שלשום הוא שיתף במחשבותיו במהלך מפגש עם מספר מבכירי עולם העסקים הרוסי, בנוגע לאופן בו יש לטפל בנגיף: "למרות שישנם רבים במדינות העולם הסוברים כי זו הולכת להיות מלחמה ממושכת, לדעתי מדובר בעניין של חודשיים שלושה בטרם ננצח את הקורונה".

 

מדען רוסי במעבדה (צילום: SPUTNIK)

בדומה למדינות אחרות בעולם גם ברוסיה תקנות כלכליות ורפואיות מחמירות הנועדו לעצור את התפשטות הנגיף מיושמות. 

"הנגיף הזה חדש לנו; לכן זה קריטי מאד לבחון את אופן התפשטותו ואת הדרך בה הגיע למדינתנו", מסר דימיטרי ליאונוזוב מנהל מכון המחקר סמורונדיצב לחקר השפעת העומל על מציאת חיסון.

ארגון הבריאות העולמי הכריז על COIVD-19 כמגיפה עולמית ב-11 במרץ, מאז למעלה מ-600,000 מקרים אומתו ברחבי העולם, ומעל 27,000 בני אדם מתו כתוצאה מסיבוכים שנגרמו מהנגיף, כך לפי אוניברסיטת ג'ון הופקינס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE