הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הימור על 27 מיליון דולר הפך בזכות משבר הקורונה ל-2.6 מיליארד: המשקיע היהודי שחזה את התרסקות שוק המניות
יום אסונו של העולם הסתבר כיום ששונו של ביל אקמן, שניבא נכון את צעדיו בכל הקשור למפולת הכלכלית כתוצאה ממשבר הקורונה וגרף תודות לכך, סכומי עתק. פרשנים בכלי התקשורת פחות התרשמו מההישג והאשימו אותו כי הוא נוהג בטקטיקה של הפחדה במטרה לגרום לצניחת המדדים

ביל אקמן, מנהל קרנות גידור, הפך סכום השקעה של 27 מיליון דולר, טרם משבר הקורונה, לרווח של לא פחות מ-2.6 מיליארד דולר, לאחר שהימר כי הבורסה האמריקנית תצנח למיתון שבוע לפני שהחל גל הצניחות בבורסה עם מדדים שלא נראו עשרות שנים.

בעקבות זאת, מי שגדל כנער יהודי בשכונת פורסט הילס שבקווינס, למד מנהל עסקים בהרווארד, ונישא באחרונה למעצבת והפרופסורית הישראלית נרי אוקסמן, כמעט שהכפיל את הונו בשבועיים האחרונים שמוערך כיום בלמעלה מ-4 מיליארד דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביל אקמן בריאיון מהשנים האחרונות לרשת בלומברג

אקמן מכהן כמנכ"ל של קרן ניהול ההון פרשינג סקוור, והצליח להרוויח את סכום הכסף האסטרונומי באמצעות הימורים הגנתיים על אג"ח, כך נאמר במכתב שפרסמה הקרן למשקיעיה.

הקרן השתמשה בהגנת אשראי על רווחי אג"חים בתשואה גבוהה במטרה למקסם רווחים, והאג"חים עלו בערכם ככל שהסיכויים לצניחה ברווחי התאגידים המסורתיים גדלו.

במקביל הצליחה החברה לרכוש את האג"חים באשראי מינימלי. אקמן החל מאז להשתמש ברווחיו כדי להגדיל השקעות במספר רשתות מסעדנות, בסטארבקס, מלונות הילטון, ובברקשייר האת'וואי.

מייסד הקרן השתמש בטוויטר וגם עלה בשידור לרשת CNBC במטרה להודיע כי נגיף הקורונה יעורר סערה כלכלית במידה שהממשל לא יורה על סגר כללי של 30 יום בכל רחבי ארה"ב.

אקמן הודיע למנכ"לים של החברות בהן הוא משקיע באמצעות קרנות הגידור שלו, לקחת אמצעי זהירות שכן "הגיהנום בדרך", ומסר כי חייבת להיות הוראה להישאר בבית, וכי זו הדרך היחידה להציל את הכלכלה. 

 

אקמן ואשתו הישראלית נרי אוקסמן (צילום: ניו יורק טיימס)

לאחר שמספר פרשנים האשימו את אותו בכך שהוא מעורר פחדים, ובכוונה מנסה למשוך את השוק למטה, הגיב אקמן, שמלבד היותו גם פרשן טלוויזיה מבוקש, הינו עסוק רבות בתרומה וסיוע למטרות יהודיות, כי הוא "משוכנע שהנשיא יעשה את הדבר הנכון".

במקביל, וול-סטריט עצמה נעלה את השבוע החולף בירידות שערים, שאופיין בימים של התאוששות משמעותית, אשר הגיעו בעקבות העברת תכנית החילוץ בקונגרס ואישורה על ידי נשיא ארצות הברית. 

מחרתיים יתחדש המסחר על רקע הצהרתו של הנשיא טראמפ, על כך שתושבים המתגוררים במוקדי הקורונה המרכזיים בצפון מזרח ארה"ב, אינם צריכים להימצא בהסגר. נראה כי המנעות הדרישה מהם להישאר בבתיהם, נובעת מכך שהנשיא מבקש לנסוך ביטחון בוול-סטריט.

האסטרטגיה הנשיאותית לפיכך אומרת, "השבת הביטחון לכלכלה האמריקנית, קודמת לכל". אקרמן כאמור, חולק על גישה זו וקורא לצעדי חירום מיידים, עד עתה, ברמה האישית, קשה לומר שהוא טועה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE