הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חבילת סיוע נוספת בדרך: במוקד, הגנה על פנסיות ודחיית חובות לבעלי עסקים
מספר בלתי מבוטל של דמוקרטים ורפובליקנים מביטים קדימה בידיעה כי צעדי התגנית שאושרה השבוע לא בהכרח מטפלים בצורה הרמטית בנזקים שגרם נגיף הקורונה למשק, לכן עתה הם מכינים תכנית נוספת

מחוקקים כבר עובדים במרץ על חבילת סיוע נוספת שמטרתה לשמור על חברות בעלות שפע  מזומנים ועל עובדים ששמרו על משרתם, וזאת למרות שכבר הועבר חוק סיוע בגובה 2 טריליון דולר בשבוע שעבר, הגדול מסוגו בהיסטוריה של ארצות הברית.

בסנאט מתכוונים להיות בחופש עד ה-20 באפריל, ובבית הנבחרים יקחו חופשה ארוכה גם הם, אף שהמחוקקים אומרים שיוכלו לחזור מוקדם יותר, תלוי בתגובה הכלכלית בשבועות הקרובים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שר האוצר ונשיא ארה"ב (צילום: ניו יורק פוסט)

עסקים, אגודות מסחריות וממשלי המדינות כבר מתחרים ביניהם על מקום בתור לסיוע הפדרלי, וקוראים לחבילה שעליה חתם הנשיא טראמפ ביום שישי "צעד ראשון" חיובי אבל לא מספק לשמירה על הכלכלה אם משבר נגיף הקורונה ימשך מעבר לסוף אפריל.

מחוקקים משתי המפלגות אומרים שהם מצפים לדיוני ה"שלב הרביעי" של חוק התגובה לנגיף בשבועות הקרובים בעוד הגבלות מסע, ריחוק חברתי ועובדים חולים לוחצים או גורמים לסגירת עסקים ברחבי המדינה.

"אני חושב שסביר להניח שנזדקק לעוד חקיקת סיוע.דבר ראשון, אנחנו לא יודעים עדיין מהי חומרת המשבר , רק שהוא עוד יכול להחמיר. אבל הולכות להיות בעיות שאנו עוד לא יודעים איך נתמודד עמן" אמר ראש הדמוקרטים בסנאט צ'ק שומר.

הצורך בפעולות נוספות מצד הקונגרס הודגש בד"ח מיום חמישי בו נכתב כי יותר משלושה מליון אמריקאים הגישו בקשה לקצבאות אבטלה בשבוע שנגמר ב-21 למרץ, עלייה עצומה מהמספרים של הזמן האחרון, שעמדו על 300 אלף.

מנכ"ל יונייטד איירליינס אוסקר מונז הזהיר ביום שישי שהחברה תצטרך קרוב לוודאי לפטר עובדים בסתיו מפני שחבילת הסיוע לא גדולה מספיק.

 

 

"אם להיות כנה וישיר : אם תהיה השתקמות איטית, זה אומר שהחברה וכמות עובדיה תהיינה קטנים מכפי שהן כיום".

חבילת הסיוע כוללת נוסח האוסר על חברות התעופה מלהוציא לחל"ת או לפגוע בתנאי העובדים לפני ה-30 לספטמבר. אך מונז הזהיר ביום שישי כי ההאטה בתחום התעופה אפשר שתימשך אל תוך השנה הבאה.

ננסי פולוסי, הדמוקרטית הבכירה מקליפורניה, אומרת שהמשק נזקק לחבילת סיוע נוספת וביום רביעי הבטיחה שהדמוקרטים יבקשו לשלוח סיבוב נוסף של תשלומים לאמריקאים בעלי הכנסות נמוכות ובינוניות.

"היה לנו חוק שהבטיח תשלומים ישירים גבוהים יותר ואנחנו מאמינים כי נשיג עוד בחוק הבא", אמרה בראיון לרשת CNN.

החבילה עליה חתם טראמפ ביום שישי תשלח תשלום של 1200 דולרים לכל אמריקאי בוגר המרוויח עד 75 אלף דולרים בשנה, כאשר סך התשלום פוחת מעבר לסף זה.

הדמוקרטים מבקשים סכומי כסף נוספים עבור התוכנית לסיוע במזון ופנסיות במימון המעסיק

פולוסי  מתכננת לדחוף לנוסח שיגן על הפנסיות בחוק הבא, ורמזה כי הרפובליקנים אותתו שיתמכו בה.

"בנוגע להגנה על פנסיות - הייתה לנו הגנה מסויימת. כולם תמכו בה. נשיא ארה"ב תמך בה, אך מקונל אמר שישמור אותה לחוק הבא. אז זאת הסיבה שאני מזכירה זאת, עבור החוק הבא" אמרה פלוסי מעל הדוכן, בהתייחסה למנהיג הרוב בסנאט מיטץ' מקונל.

 

 

ימים לא קלים עוברים על כלכלת ארה"ב (צילום: ניו יורקר)

ייתכן גם שהדמוקרטים ידחפו נוסח המתנה סיוע ממשלם המיסים בהגבלת  פליטה מצד חברות התעופה, בקשה שנדחתה בסבב הדיונים הקודם.ויישמו כרוך בעלויות רבות מבחינת חברות התעופה אם הוא אומנם אפשרי מבחינה טכנית.

ביום חמישי מושל ניו יורק אנדרו קומו יצא נגד חוק הסיוע בתקיפות משום שלדעתו נכשל במתן עזה למדינתו , שהיא מוקד נגיף הקורונה בארה"ב, להשתקם.

הוא התלונן כי "הפעולה של הקונגרס היא לדעתי פשוט כישלון להתמודד עם הצרכים" 

ביום רביעי ציין קומו שהחוק החדש יספק למדינת ניו יורק 3.8 מיליארד דולרים בלבד, בעוד היא מתמודדת עם אובדן הכנסות בגובה 15 מיליארד.

הסנטורית מניו יורק קריסטן ג'יליברנד שנשאלה  אודות ביקורת זו, מסרה כי עוד סיוע פדרלי נמצא בדרכו למדינה.

"מטרת החוק מעולם לא הייתה להיות סוף המאמצים. אלא מטרתו הייתה לספק סיוע ראשוני, ולתת את התקצוב הדחוף למקומות הדחופים ביותר בדחיפות האפשרית" אמרה.

" ולכן הוא התמקד בעובדים, בדמי האבטלה, ובכסף לעובדים שהוצאו לחל"ת, כמו גם כמות גדולה של כסף לבתי חולים,מכיוון שאלה צעדי חירום" הוסיפה " זה הצעד הראשון. אנו מצפים שנתמוך עוד במדינות ובממשלים המקומיים ובעסקים בהמשך"

אגודות תעשיינים אומרים כי חוק שני טריליון הדולר עדיין ישאיר למעסיקים רבים הוצאות משמעותיות ללא הכנסות מספקות בגלל הגבלות שנכנסו לתוקף.

"אנו זקוקים לסיוע נוסף " אומר מתיו האלר, סגן נשיא בכיר לענייני ממשל בהתאחדות הזכיינים הבינלאומית, המייצגת מותגי תאגידים ןבעלי עסקים קטנים המנהלים זיכיונות.

האלר אמר כי רכיב העסקים הקטנים בחוק הסיוע מאפשר למעסיקים לקחת הלוואות בגובה עד פי 2.5 מעלויות השכר, אך שהם נזקקים לכסף נוסף על מנת לשלם הלוואות אלה.

" פי 2.5 עלות השכר החודשית של זכיון או של כל עסק אחר יספק רק 30% מהעלויות האמיתות של בעל העסק, אז זו בעצם מגבלה אמיתי של התנאים והגודל של ההלוואה שיוכל לקחת בעל הזיכיון"

התאחדות הזכיינים דוחפת לחקיקה שתאפשר לעסקים קטנים לקחת הלוואה בגובה של עד פי 4 מעלות פעילותם השוטפת.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE