הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השגרירות האמריקאית בהתראה מיוחדת לאזרחיה השוהים בישראל: "חזרו מיד לארצות הברית"
קו תעופה בודד נותר בין שתי המדינות, אולם על פי ההודעה שיצאה היום גם מצב זה "עלול להשתנות בכל רגע נתון ולא תוכלו לשוב בתקופה הקרובה". עוד הובהר כי לא יתקיים סיוע בחכירת טיסה מסחרית אם אכן יבוטל הנתיב היחיד שמופעל על ידי 'יונייטד'

שגרירות ארה"ב בישראל יצאה באזהרה לאזרחים האמריקאים השוהים בשטחה, לעזוב את הארץ מידית בשל חשש מפני תרחיש סביר בו הם ימצאו עצמם למשך תקופה ארוכה ללא יכולת לשוב בחזרה.

הסיבה הראשית לכך נעוצה בעבודה שבשלב זה, בעקבות משבר הקורונה, ישנו קו תעופה בודד שעדיין הינו פעיל. מדובר בטיסת יונייטד שטסה לישראל ובחזרה, משדה התעופה שבניוארק, ניו ג'רזי. "על אזרחים אמריקאים שגרים או מעוניינים לבקר בארה"ב, לדאוג בהקדם לכרטיס טיסה חזרה, אלא אם הם מעוניינים להשאר בישראל, הגדה המערבית או בעזה לתקופת זמן לא ידועה", נמסר בהודעת השגרירות.

עוד נאמר בהודעה כי "נכון לעכשיו, ישנה רק טיסה לארה"ב מיוצאת משדה התעופה בן גוריון, אך מצב זה עלול להשתנות בכל רגע נתון. עד כמה שידוע לנו, האפשרות לטוס מישראל לארה"ב דרך עצירה ביעד אחר בעולם, אינה קיימת". 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כידוע, מאז ה-19 במרץ נעצרו כל טיסות 'אל על' בקווי ישראל ארה"ב, במה שצמצם משמעותית את הנתיב בין שתי המדינות, עד לכדי הקו הבודד של 'יונייטד' שנכון לרגעים אלו, עדיין פעיל.

עובדה זו גרמה לבהילות ההתראה של השגרירות האמריקאית שביקשה בהודעתה להדגיש כי גם הטיסות העתידיות בקו הנוכחי עלולות "להתבטל או להידחות תוך זמר קצר וללא הודעה מראש. מצב זה לא מותיר יותר מידי הזדמנויות לאלו המעוניינים לשוב לארה"ב, והם עשויים למצוא עצמם מחוץ למדינתם לזמן לא מוגבל".

בנוסף הבהירו נציגי השגרירות שלא יוכלו לסייע בחכירת טיסה מסחרית מיוחדת, אם יתקיים התרחיש ממנו הזהירו.

בתוך כך, אלו המעוניינים לטוס בכיוון הנגדי ולהגיע לישראל, אך אינם בעלי אזרחות ישראלית, חייבים טרם הטיסה לקבל אשרת כניסה, זאת בשל העובדה שממשלת ישראל הודיעה ב-18 במרץ כי רק אזרחים ישראלים יורשו בכניסה ארצה. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE