הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שיגר איומים כנגד אנשי הקהילה היהודית על כך שאינם מצייתים לתקנות החירום
מתברר כי גם בשעות משבר השנאה לא עוצרת. אדם נעצר בחשד ששיגר איומים דרך אפליקציית הפייסבוק המכוונים נגד אנשי הקהילה היהודית תוך שהוא רוטן על כך שאינם נשמעים להוראות הריחוק החברתי. כתב אישום יוגש נגדו במהלך השבוע.

תושב העיירה האוול אנתוני לודספסטו שלח הודעות למושל ניו ג'רזי פיל מרפי ולבכירים אחרים במדינה בהם הוא מאיים כי ייסע לעיר היהודית לייקווד עם אלת בייסבול שם יתקיף יהודים על שהם מפרים את הגבלות המושל בדבר הוראות הסגר והריחוק החברתי, כך לפי רשויות אכיפת החוק.

לודספסטו, בן ה-43 נעצר לפני מספר ימים, ונכון לעתה הוא נותר במעצר בכלא מחוז אושן בעיירה תומ'ז ריבר, בה הוא ממתין לשימוע על איומים המסווגים כטרור אשר הושמעו בשעת תקנות חירום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לודספסטו (צילום: YHW)

לודספסטו "השמיע איומים דרך הודעות באתר הפייסבוק כנגד הקהילה היהודית של לייקווד", כך לדברי התובע בראדלי בילהיימר שנראה כי יחליט להגיש נגדו כתב אישום במהלך השבוע.

הרקע לדברים הינה העובדה כי רשויות החוק בניו ג'רזי פשטו על מספר חתונות ואירועים המוניים אחרים שהתקיימו בלייקווד תוך שהם מחלקים צווים למארחי האירועים המורים להם לעצור את ההתקהלות בשל החששות מנגיף הקורונה.

עם זאת הדגיש התובע בילהיימר כי "שימוש במשבר הבריאותי ובמגיפה העולמית כתירוץ להשמעת איומים ודברי שנאה הוא בלתי נתפס, ההתנהגות הזו נוגדת את החוק והינה בלתי נסבלת".

"אני מודע היטב כי אלה ימים מלאי חרדה אך הדבר הזה לא נותן לאף אדם רישיון להתנהלות אלימה או להשמעת איומים לביצוע מעשי אלימות".

עוד הוסיף גורם בכיר במשרד התובע המחוזי כי "איומיו של לודספסטו אינם חלק מהזכות להתבטא באופן חופשי אלא הינם הפרה בוטה של הערכים של חברה חופשית ומתורבתת".

 

העיירה לייקווד (צילום: פורווורד)

אין זה המקרה הראושן בו חברי הקהילה היהודית האורתודקסית בארה"ב אינם שעים לאזהרות הרשויות בדבר חוקי הריחוק החברתי.

העיר לייקווד הנמצאת דרום מזרח ניו ג'רזי מתהדרת בקהילה חרדית יהודית של למעלה מ-60 אלף יהודים שומרי תורה ומצוות, עם זאת בדומה למספר קהילות חסידיות בברוקלין נראה כי גם בלייקווד הציות להוראות הרשויות האמריקניות בקרב הקהילה בה רבים מחבריה דוברי יידיש אינו עומד בראש סדר העדיפויות של רבים.

הדבר מעט מפתיע שכן הקהילה היהודית כבר מצאה עצמה מתאבלת על מספר בלתי מבוטל של בני אדם שנפטרו כתוצאה מהנגיף. 

עם זאת ישנם רופאים ואנשי מדע הטוענים כי דווקא ישנו הגיון מסוים באי הישמעות להוראת הרשויות, שכן דווקא המשך ניהול החיים התקין מסוגל לחסן את הקהילה בטווח הארוך להשפעות הנגיף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE