הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מעל אלף מקרי מוות במדינת ניו יורק: בית חולים במתכונת חירום הוקם בלב סנטרל פארק
כבר לא קונצרטים ומשחקי כדור: נדמה כי מעטים האמריקנים שציפו לחזיון האפוקליפטי בו הפארק המפורסם בתבל יהפוך לזירת חירום רפואית, אך במהלך יום ראשון הדבר הפך למציאות

קבוצת סיוע אוונגליסטית החלה היום בשעות הבוקר (שעון ניו יורק) בהקמת בית-חולים שדה עצום מימדים בליבו של סנטרל פארק, אחד מסמליה היותר המוכרים של העיר ניו יורק, ושל מנהטן בפרט.

המטרה: לסייע במלחמתה של העיר בנגיף הקטלני שלמעלה מ-33,000 מתושביה נדבקו בו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית החולים אשר נמצא בהקמה (צילום: ניו יורק פוסט)  

קבוצת 'השומרונים' האוונגליסטית המובלת על ידי הכומר פרנקלין גראהם, בנו של הכומר המנוח בילי גראהם (שהיה ידידה הקרוב של גולדה מאיר, ותומך מסור של מדינת ישראל), הוליכה בארבע משאיות ענק את הציוד הכולל אוהלים, מיטות, ציוד הגנה אישי, ציוד חירום רפואי, וכעשרה מכונות הנשמה המיועדות עבור טיפול בחולים הנתונים מצבם קשה.

את הניהול השותף של בית החולים ינהל צוות של כ-70 אנשי רפואה מכל רחבי ארה"ב בהנהגת ד"ר אליוס טנפני, שבעברו התמחה בטיפול בחולי אבולה במערב אפריקה, ואשר יוביל את מאמצי הצוות הרפואי במה שאליוט מכנה כ"אחד המקומות הפחות צפויים בו חשבתי שאראה בית חולים-שדה".

 

לא עוד משחקי כדור וקונצרטים, סנטרל פארק (צילום: ניו יורק פוסט)

"מעולם לא שיערתי כי אבוא לעיר ניו יורק בשל דבר שכזה, אך גם העיר עצמה לא שיערה שתיאלץ להתמודד עם אתגר שכזה".

בשעה 8 בבוקר הגיעו ראשוני המתנדבים במטרה לסייע ל-50 אנשי השומרונים במקום שעמלו על הרמת שטח האוהלים המשתרע על כשטח בגודל 50,000 רגל מרובע, בחלקו המזרחי של הפארק. 

בשעות הצהריים כבר מרבית המבנים המסוגלים להכיל כ-68 חולים, כולל 10 מיטות מיוחדות עבור טיפול נמרץ, עמדו על תילם.

עם זאת, רק בעוד כ-48 שעות יוכל בית החולים להתחיל ולעבוד בצורה מסודרת, כשהצפי לפתיחה הינו ביום שלישי בשעות הבוקר. 

ובעוד השומרונים התנדבו לעזור, גם עיריית ניו יורק נרתמה למשימה, וסיפקה למתנדבים סיוע לוגיסטי ואת האישורים הנדרשים להקמת המבנה הארעי.

נכון לשעות הערב של יום א', העיר ניו יורק מתמודדת עם משבר בריאותי בקנה מידה רחב.

סיוע החירום שאושר על ידי הנשיא טראמפ, והקמת צוות בהנהלת הרשות הלאומית למקרי אסון (FEMA) עדיין מתקשים להקל על העומס תחתיו כורעים אנשי הצוות הרפואי בעיר בעלת 8.6 מיליון התושבים, אשר עשרות אלפי מקרי קורונה התפשטו בה.

 עד כה, דווח במדינת ניו יורק על למעלה מ-1,000 מקרי מוות כתוצאה מהנגיף, כאשר מתוכם מקרי המוות בעיר ניו יורק עצמה חצו את רף ה-750. 

סגר כללי עדיין לא הוטל על תושבי העיר שבסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות, חלק מהם נראה מצטופף ברכבת התחתית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE