הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
במחאה על תנאי עבודתם במהלך המשבר: עובדי אמזון בניו יורק מאיימים בשביתה
על אף שאחד מעובדי מרכז המשלוחים בסטטן איילנד אובחן כנשא של נגיף הקורונה, הנהלת החברה החליטו להשאיר אלפי עובדים במקום; חלק מהעובדים מתכננים לנטוש את עמדותיהם, אחדים דורשים התערבות של ראש העיר דה-בלאסיו והמושל קואמו

מספר עובדים במרכז משלוחים של אמזון ברובע סטטן איילנד מתכוונים לנטוש היום (שני) את עמדותיהם, וזאת במחאה על "גרירת הרגליים" של הנהלת החברה, שלטענת העובדים אינה עושה מספיק כדי להגן עליהם מפני חשיפה אפשרית לנגיף הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי הדיווחים של מספר ארגוני עובדים, בשבוע שעבר אובחן אחד העובדים במרכז המשלוחים בסטטן איילנד כנשא של הקורונה. ולמרות זאת, באמזון החליטו שלא לסגור את המקום שבו עובדים אלפי בני אדם.

מדובר ב-JFK8 - Amazon Fulfillment Center בצפון-מערב הרובע, לא רחוק מגשר גאת'לס (Goethals) המוביל לניו ג'רזי. העובדים דורשים מהחברה לעשות יותר כדי למנוע את התפשטות הנגיף במרכז המשלוחים. אך יתרה מכך, הם דורשים מאמזון לשלם יותר כדמי מחלה עבור אלו שנדבקים.

בתגובה, באמזון טענו כי "נושא בריאות ובטיחות העובדים עומד בראש מעיינינו, ולכן מתחילת המשבר אנחנו מודדים טמפרטורה לכל עובד בתחילה ובסיום של כל משמרת", כלשון ההודעה.

 

במרכז המשלוחים בסטטן איילנד עובדים אלפי בני אדם (צילום: רדיט)

 

כאמור, העובדים בסטטן איילנד מתכוונים לנטוש את עמדותיהם היום במחאה, אך מסתבר שהם ממש לא לבד: על אף שאמזון לא פרסמה נתונים מדויקים, ברחבי ארה"ב דווח על לא פחות מ-11 מרכזי משלוחים והפצה השייכים לענקית הסחר המקוון, שבהם לפחות עובד אחד אובחן כנשא של הנגיף.

כך למשל, במיניסוטה הורו רשויות הבריאות לסגור את המקום ולבצע בו ניקיון יסודי. בקנטקי הוחלט לסגור מרכז משלוחים למשך כמה ימים, אך לפני שנפתח מחדש המושל הורה לסגור את המקום עד ה-1 באפריל.

 

 

אך נדמה כי המצב בסטטן איילנד - להזכירכם חלק מניו יורק שהוגדרה כמוקד הקורונה בארה"ב - חמור עוד יותר. כריס סמולס, עוזר מנהל במרכז המשלוחים ואחד האחראים למחאה, סיפר בראיון לתקשורת המקומית שאמזון מסרבת לשלם דמי מחלה לעובדים, מלבד אלה שאובחנו כנשאי קורונה בבדיקה או כאלה שנדרשו להיכנס לבידוד. לדבריו, מדובר בקריטריונים מחמירים מדי, בייחוד בהתחשב במחסור העצום בערכות לזיהוי הנגיף.

עובד אחר במרכז המשלוחים, פיליפ רואיז, קורא להתערבות מצד הרשות המקומית: "אם אמזון לא יכולה להבטיח לנו שלא ניחשף לנגיף בעבודה, הגיע הזמן שנבחרי הציבור ייכנסו לפעולה. יש למושל קואמו ולראש העיר דה-בלאסיו את הסמכות לסגור את המחסנים שלנו. הם צריכים לפעול כפי שמושל קנטקי עשה, שסגר מרכז משלוחים שבו אובחן נשא של קורונה, תוך כדי שהבטיח את מלוא שכרם של העובדים", הוא סיכם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE