הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: כ-10 אלף חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה, ביניהם אחיו של המושל
סך נדבקי הקורונה במדינה עומד כעת על כ-76 אלף, יותר מהכמות שאובחנו כנשאים במחוז הסין שממנו הנגיף יצא לעולם. למרות זאת, אופטימיות מסוימת נרשמה הבוקר בזכות פתיחתם של מספר בתי חולים שדה, לרבות במרכז הטניס בקווינס ובמרכז ג'אביטס במנהטן

קרוב ל-10 אלף חולי קורונה נוספים אובחנו ברחבי מדינת ניו יורק ביממה האחרונה - הכמות הגדולה ביותר שאובחנה בתוך פרק זמן של 24 שעות. נכון לשעות הבוקר, מניין חולי הקורונה בניו יורק עומד על 75,795. לשם השוואה, במחוז חוביי שבסין שממנו הנגיף יצא לעולם אובחנו 67,801 חולי קורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הגעת ה-USNS Comfort לניו יורק, אתמול (צילום: Getty Images)

 

מי שחשף את תמונת המצב העגומה הוא מושל המדינה, אנדרו קואמו, שאף הודיע כי אחיו - מגיש החדשות הבכיר של רשת סי. אן. אן., כריס קואמו - אובחן כנשא של הנגיף. "אחי יהיה בסדר גמור, הוא צעיר, חזק ונמצא בבידוד במרתף ביתו כדי לא לחשוף את משפחתו. כריס הוא חלק מאותם 80% מחולי הקורונה שצפויים לחוות תסמינים בינוניים בלבד", אמר המושל.

עוד אמר המושל כי "80% זה אומנם מספר גבוה, אך במדינה כה גדולה כמו ניו יורק, ה-20% שנותרו הם מה שמדאיגים אותנו", הוא הסביר והוסיף כי מניין הקורבנות בניו יורק עומד על 1,550.

 

 

למעשה, 75 אלף חולי הקורונה בניו יורק הם כ-43% מכלל חולי הקורונה בארה"ב. נדמה כי המצב בעיר ניו יורק חמור עוד יותר, שכן נכון לשעות הבוקר כמות נדבקי הקורונה בחמשת רובעי העיר עומד על 40,900 - כ-53% מכלל המקרים בניו יורק ו-23% מכלל המקרים בארה"ב.

 

המושל קואמו (צילום: Shutterstock)

 

בתוך כך, בשעות האחרונות נודע כי תחושת אופטימיות קלה מורגשת בבתי החולים בעיר ניו יורק, בעיקר בזכות פתיחתם של בתי חולים שדה כמו זה שבסנטרל פארק (בעל 68 מיטות אשפוז). בית חולים נוסף נפתח בקווינס במרכז הלאומי לטניס ע"ש בילי ג'ין קינג (היכן שמתקיים טורניר ה-US Open היוקרתי) - מתחם בעל 350 מיטות אשפוז.

 

 

בנוסף, מרכז ג'אביטס במנהטן הוסב לבית חולים שדה במהלך סוף השבוע, וכאשר ייפתח בימים הקרובים הוא יוכל לקלוט 1,200 חולים. מעבר לכך, גם אוניית חיל הים USNS Comfort עגנה אתמול בעיר וצפויה להציע כאלף מיטות אשפוז כבר בימים הקרובים.

בתי החולים הללו ככל הנראה יעניקו טיפול אך ורק לחולים שלא קשורים למגפת הקורונה, וזאת כדי לאפשר לבתי החולים להתרכז בבלימת התפשטות הנגיף.

 

מרכז ג'אביטס במנהטן במהלך הסבתו לבית חולים (צילום: EPA)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE