הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"חוק פשעי השנאה על שם יוסף נוימן": ניו יורק במחווה לקורבן פיגוע הדקירה
החקיקה שאותה מקדם המושל תיקרא על שמו של נוימן ז"ל, שהלך לעולמו במהלך סוף השבוע האחרון - 3 חודשים לאחר שנפגע באורח אנוש במהלך חגיגות החנוכה במונסי. המושל קרא למחוקקים לאשר את החוק כבר השבוע: "מגיע ליוסף, משפחתו וכל משפחת ניו יורק", הוא אמר

מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, הודיע אתמול כי הצעת החוק כנגד פשעי השנאה תיקרא על שמו של יוסף נוימן ז"ל, הפצוע הקשה מפיגוע הדיקרה בביתו של רב במונסי, שהלך לעולמו ביום ראשון האחרון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יוסף נוימן ז"ל, על רקע ביקורו של המושל קואמו בבית שבו אירע הפיגוע (צילום: AP / מש' נוימן)

 

כזכור, המושל חשף את החקיקה - שגובשה בעקבות פיגוע הדקירה שזעזע את הקהילה היהודית ואת המדינה כולה - כבר בחודש שעבר. אם יאושר, חוק טרור הפנים יהיה הראשון שנחקק ע"י רשות מקומית כלשהי בארה"ב. במסגרת החקיקה שהציע קואמו, אירועי אלימות המוניים המונעים משנאה (כמו פיגוע הדיקרה במונסי) יוגדרו כפשע ("felony"), וניתן יהיה לשלוח את העוברים על החוק למאסר עולם ללא אפשרות להשתחרר.

עוד חשף קואמו כי בכוונתו להקצות 25 מיליון דולר מתקציב המדינה לטובת "מוסדות פגיעים", למשל בתי כנסת, מרכזי קהילה יהודיים ועוד. בנוסף, המחלקה לחקירת פשעי שנאה במשטרת מדינת ניו יורק תקבל תוספת של 2 מיליון דולר לתקציבה.

בהודעה שפורסמה ע"י לשכתו של קואמו קרא המושל "לאשר את החוק הזה כבר בימים הקרובים": "קיבלתי בצער רב את הדיווח על מותו של יוסף נוימן, שנפגע בראשו כאשר תוקף פרץ לבית של רב בערב האחרון של חג החנוכה", כתב המושל והוסיף, "החוק הזה מגיע למר נוימן, למשפחתו ולכל משפחת ניו יורק".

כזכור, נוימן הלך לעולמו שלשום - כמעט שלושה חודשים בדיוק לאחר הפיגוע. הוא הותיר אחריו שבעה ילדים, "נכדים רבים", נין אחד, כמו גם אחים ואחיות.

את הודעתו המלאה של המושל ניתן לקרוא כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE