הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חנויות כלי הנשק נפתחות מחדש בלוס אנג'לס: עסקי יוקרה במחוז הוסיפו שכבת הגנה מחשש לביזה
בעקבות הנחיית הממשל הפדרלי כי מדובר ב"פעילות חיונית", לא נותר לשריף וילאנובה לשנות את החלטת הסגירה מלפני שבוע ולהורות על ביטולה. הוא הוסיף כי משרדו יוודא שנהלי הריחוק החברתי יוקפדו בתורים הארוכים בסמוך לחנויות, בהם תושבים מספרים שלמרות שהרשויות טוענות שאין צורך בנשק, "אנשים באמת פוחדים והם מסוגלים להחליט על נושא שכזה בעצמם"

שריף מחוז לוס אנג'לס, אלכס וילאנובה, הודיע אמש כי שינה את החלטתו והורה על פתיחה מחדש של חנויות כלי הנשק במחוז. 

לדבריו, המניע למהלך הוא הנחייה שקיבל מהממשל הפדרלי. כאמור, לפני כשבוע הכריז וילאנובה מתוקף מה שהגדיר כתחת סמכותו, על סגירה גורפת לכל החנויות המוכרות כלי נשק במחוז לוס אנג'לס, כחלק מהנחיית ראש העיר לסגירת עסקים שאינם חיוניים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עוד שכבת הגנה נוספה היום בחנות רהיטים בשדרות רודיאו דרייב שבבוורלי הילס. נערכים לכל תרחיש

וילאנובה אמר אז כי התורים העמוסים בכניסה לחנויות מהווים מפגע בריאותי במאבק לצמצום קצב התפשטות נגיף הקורונה במדינה .

מה שהוביל בסופו של דבר לשינוי המדיניות, היה הנחייה מטעם המשרד לביטחון המולדת, אשר כלל את חנויות הנשק תחת קטגורית עסק קריטי בזמן משבר הקורונה.   

 

תור בחנות כלי נשק בלוס אנג'לס, מוקדם יותר החודש

בהודעתו, הוסיף וילאנובה כי למרות ביטול ההנחייה, משרדו ימשיך לעקוב אחרי הנהלים בעסקים שפתוחים ולוודא שנשמרים בהם כללי הריחוק החברתי: "כל הפרה תועבר למשרד התובע המחוזי".

ביום שישי האחרון, דווח כי תביעה הוגשה כנגד משרד השריף על ה-NRA (איגוד הרובאים הלאומי) ושלושה גופים נוספים בגין החלטת הסגירה שהפרה לדבריהם את התיקון השני לחוקת ארה"ב המגן על זכות התושבים לשאת כלי נשק. 

בתקופה האחרונה, נרשמה עליה חדה במכירת כלי הנשק בארצות הברית. מגמה זו מיוחסת לחשש בקרב תושבים רבים מפני מצב של תסיסה חברתית עתידית בעקבות המשבר הבריאותי כלכלי. כתוצאה מכך,המונים נוהרים לרכישה של כלי הנשק עבור הגנה עצמית.

בקליפורניה, ידועת המהומות החברתיות, כשהזכורה שבהן היא פרשת רודני קינג בלוס אנג'לס שהתרחשה בשנת 1992, תושבים רבים אינם לוקחים סיכון ונערכים לתרחיש אולי דמיוני עבור חלקנו, אבל ריאלי מבחינתם, הכולל אנרכיה המלווה בביזה ברחבי המדינה. 

תורים ארוכים השתרכו מחוץ לחנויות כלי הנשק במהלך החודש טרם הודעת הסגירה הראשונית. אחד מהלקוחות סיפר לכתב ל.א טיימס כי "אמנם קובעי המדיניות אומרים שאין צורך בנשק. אבל נכון לעכשיו, הרבה אנשים באמת פוחדים והם מסוגלים להחליט על נושא שכזה בעצמם".

גם באתרי מכירות כלי הנשק באינטרנט, ישנו ביקוש עצום לרובים ואקדחים. בתחילת החודש דווח על עליה של קרוב ל-70 אחוזים ברכישות לעומת השבועות הקודמים. "חשש מפני התמוטטות כלכלית, מגיפות, פשע ושיקולים פוליטיים. זרוק את כל זה לתוך סיר ויש לך פה חתיכת קטסטרופה", אמר לטיימס אחד המוכרים.

בתוך כך, חנויות רבות במחוז לוס אנג'לס, החלו במיגון חלונות הראווה באמצעות לוחות עץ. אחת מהן היא חנות רהיטים בשדרת רודיאו דרייב היוקרתית שבבוורלי הילס. למרות שמרבית התכולה בעלת הערך הרב, הוסרה בטרם עת, עדיין ישנו חשש מפני נסיונות פריצה בזמן סגירת העסקים בעיר.

 

 

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE