הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עשרות סטודנטים אובחנו כנשאי הקורונה לאחר חופשת "ספרינג ברייק" במקסיקו
קבוצה של כ-70 סטודנטים בחרה לקיים את החופשה בקאבו על אף הנחיות ה-CDC, וכמחציתם כבר אובחנו כחולים בנגיף. רשויות הבריאות בטקסס ממתינות לקבלת תוצאות הבדיקות ששאר חברי הקבוצה עברו. מחלקת הבריאות באוסטין: "חופשה בכל צורותיה אינה חיונית, פעלו לפי הנחיות ה-CDC"

לפחות 28 צעירים הלומדים באוניברסיטאות בטקסס אובחנו כחולים בנגיף הקורונה, וזאת כעשרה ימים בלבד לאחר שקבוצה של כ-70 סטודנטים בילתה במקסיקו במהלך חופשת האביב, "ספרינג ברייק".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

לפי הודעה שפורסמה ע"י מחלקת בריאות הציבור במחוז טראוויס (אזור העיר אוסטין) הבוקר (שלישי), קבוצת הצעירים הגדולה בילתה בעיר המקסיקנית קאבו סן לוקאס שבדרום מדינה באחה.

חלק מהסטודנטים חזרו לארצות הברית לפני כשבוע וחצי באמצעות מטוס חכור, אך אחדים טסו בטיסות מסחריות. עם הגעתם לטקסס, 28 מהם אובחנו כנשאים, לרבות ארבעה שכלל לא חשו בתסמינים. שאר הסטודנטים הוכנסו לבידוד, וקיים חשש כי לפחות חלקם נדבקו אף הם (הרשויות ממתינות לקבלת תוצאות הבדיקות שנשלחו למעבדה).

ראוי לציין כי מקסיקו לא נכללה ברשימת המדינות שעליהן פורסמה אזהרת מסע בעקבות המגפה, אם כי רשויות הבריאות בארה"ב המליצו לתושבים לבטל טיסות שאינן חיוניות עוד בטרם יצאה קבוצת המטיילים למקסיקו.

אי לכך, במחוז אוסטין החליטו לפרסם אזהרת מסע משלהם: "לתושבים מומלץ לפעול לפי הנחיות ה-CDC, לפיהן טיסות בינלאומיות שאינן חיוניות צריכות להתבטל. חופשה בכל צורותיה אינה חיונית", כלשון ההודעה.

 

גם השלטים שהוצבו ברחבי אוניברסיטת טקסס באוסטין לא מנעו מהסטודנטים להידבק בקורונה (צילום: רויטרס)

 

טקסס אומנם לא הפכה למוקד של הנגיף כפי שקרה בניו יורק, מדינת וושינגטון ועוד, אך בכל זאת ישנם יותר מ-3,000 חולי קורונה, ועד כה דווח על 49 מקרי מוות. אם לא די בכך, כמחצית מנשאי הקורונה שאובחנו במחוז טראוויס הם בני 20 עד 40.

ד"ר מארק אקסוט, מנהל רשות הבריאות במחוז טראוויס, הסביר כי "הנגיף נוטה 'להתחבא' באנשים בריאים, ולהיות מורגש בצורה קשה במאושפזים. הסכנה הטמונה בהידבקות בנגיף עבור צעירים היא אומנם קטנה לעומת מבוגרים, אך צעירים אינם חסינים מפני הקורונה והשלכותיו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE