הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כל תושבי לוס אנג'לס יכולים מעתה להירשם לבדיקה לאבחון קורונה: הוכרז פיקוח יומי על ענף הקונסטרקשן במחוז
מספר החולים ברחבי המחוז שולש תוך שבוע וחצה את רף 3,000 הנדבקים. בכירי מערכת הבריאות המקומית מודעים לזמן ההמתנה הארוך במיוחד לתוצאות אולם מסרו כי היעד הוא 10 אלף בדיקות מידי יום

ראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גרסטי, מסר בעדכון היומי כי יוגבר הפיקוח על שמירת כללי הריחוק החברתי באתרי בנייה. לדבריו מפקחים עירוניים יבקרו מידי יום בפרויקטים השונים ויוודאו כי ישנו מרחק של 6 רגל בין העובדים וכי במקום הוצבו מתקני ניקוי, חיטוי ושטיפת ידיים.  

אולם העדכון החשוב ביותר שנמסר הערב הוא שהחל מיום רביעי, כל תושבי מחוז לוס אנג'לס, הסובלים מתסמינים, יוכלו להרשם לבדיקה לאבחון נגיף הקורונה. הרישום יתבצע באמצעות מילוי פרטים בפורטל העירוני.

בהמשך, חזר גרסטי על הדרישה מכל העסקים אשר חיוניים לחדול מפעילות. לדבריו, נציגי העירייה איתרו 540 בתי עסק אשר פעלו למרות ההנחייה. רובם מילאו אחר ההוראות לאחר האזהרה, אך ארבעה מהם לא עשו כך ועניינם הועבר למשרד התובע המחוזי.

כזכור, בשבוע שעבר, גרסטי מסר כי עסק לא חיוני שימשיך בפעילות, יזכה לביקור מפקח ובהמשך ינותק מחשמל ומים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תחנת בדיקה בצפון קליפורניה. זמני ההמתנה בלוס אנג'לס ארוכים במיוחד, אולם הרשויות מצפות לתוספת ערכות בדיקה בקרוב

גרסטי גם ביקש להודות לתורם אלמוני אשר העביר מיליון דולר לעיר לטובת כרטיסי מתנה (גיפט קארד) עבור רכישת מזון למשפחות נזקקות במהלך המשבר. 

מוקדם יותר היום, הודיעו רשויות הבריאות, כי מספר חולי הקורונה במחוז לוס אנג'לס חצה את רף ה-3,000 תושבים, זאת בעקבות אבחון 548 מקרים נוספים.

עד כה ידוע על 3,011 חולים ו-54 מקרי מוות ברחבי המחוז. אחד מהם הוא לראשונה של עובד צוות רפואי, שהיה מעל גיל 60 במותו. 

ד"ר ברברה פרר, ראש מערכת הבריאות הציבורית במחוז לוס אנג'לס, ציינה כי מדובר בזינוק של פי 3 מקרי הידבקות, תוך שבוע והסבירה כי הדבר נובע בשל הגדלת כמות הבדיקות באזור.

לדברי פרר, היעד הוא להגיע ל-10 אלף בדיקות מידי יום. בין הנדבקים, ישנם 10 לוחמי אש כאשר שבעה מהם כבר החלימו וחזרו לפעילות והשלושה האחרים, נמצאים עדיין בבידוד אך מצבם מוגדר טוב.

שריף המחוז, אלכס וילאנובה, אשר הודח היום מתפקידו כראש מערך מכרז החירום המחוזי, מסר כי 7 מאנשי משרדו אובחנו כנשאים. כתוצאה מכך ישנם 49 בני אדם בהסגר רפואי ו-102 בבידוד ביתי. 

מתוך 54 מקרי המוות, עשרה דווחו היום, מתוכם, ארבעה קורבנות היו מעל גיל 65, ואחד היה כבן 40. ד"ר פרר ציינה כי לא כל החולים שהלכו ביממה האחרונה לעולמם, סבלו ממחלות רקע. "זוהי תזכורת נוספת לאכזריות הנגיף", אמרה פרר.

"אלו לא רק מספרים, אלו אנשים אמיתיים אשר יקיריהם מתאבלים עליהם ברגעים אלה", הוסיפה פרר. אחוז מקרי המוות במחוז עומד על 1.8, גבוה באופן יחסי למחוזות רבים בארה"ב, אולם יש לזכור כי הוא גם מהגדולים שבהם.

 

ראש העיר הכריז: פיקוח יתר על שמירת כללי הריחוק החברתי באתרי הבנייה 

עד כה נבדקו מלמעלה מ-19 אלף בני אדם במחוז לוס אנג'לס ופרר הדגישה כי יתכן שרבים נדבקו ולא פיתחו תסמיני מחלה אך עדיין יכולים לחשוף את שאר האוכלוסיה בפני הנגיף.

מתוך כלל מקרי ההידבקות בלוס אנג'לס, 600 תושבים מאושפזים כרגע בבתי החולים והם מהווים 20 אחוז מסך כמות החולים במחוז. 173 מהם בני 55 ומעלה, כלומר ישנם מאות מאושפזים בקבוצות גילים צעירות יותר.

150 מאושפזים במצב קשה, מתוכם שישה בני מתחת לגיל 35.

עוד הוסיפה פרר כי כמות הבדיקות הנעשית במחוז, שולשה אך כאמור, גם כמות התוצאות החיוביות אשר עומדת כעת על 12 אחוזים. היא הביעה צער על כך שזמני ההמתנה לתוצאות הם ארוכים במיוחד.

בנושא זה בישר ד"ר קלייטון קאזן, בכיר במערכת הבריאות המחוזית, כי בקרוב יפתחו תחנות בדיקה נוספת בבתי החולים בלנקסטר, גלנדל ונורת'רידג' שבוואלי.

לדברי קאזן, ממוצע הבדיקות היומי עומד על 1,500 כאשר, כאמור, המטרה היא להגיע ל-10 אלף מידי יום. למרות זאת, הוא נמנע מלפרט לגבי התחזית להגעה ליעד זה.

במדינת קליפורניה כולה, ישנם לפחות 8,267 חולי קורונה, מתוכם 174 מקרי מוות עד כה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE