הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב עקפה את סין במספר המתים: המגיפה מתפשטת ללב מדינות המערב התיכון
המספרים הולכים ונערמים בזמן שאמריקה מתקשה להתמודד עם מימדי האסון הבריאותי הגדול שידעה מאז מלחמת ויאטנם, רף 4,000 הקורבנות נחצה בינתיים ניו יורק ממשיכה להפוך למוקד המרכזי של המגיפה בעוד מדינות אחרות מהדקות נהלים

מספר מקרי המוות הקשור בנגיף הקורונה עלה בארה"ב ביום שלישי בערב, וחצה את רף 4,000 בני האדם. בכך עקפה ארה"ב באופן רשמי את סין במספר מקרי המוות שבשטחה.

הערכות עתה הן שבין 100,000 ל-240,000 מקרי מוות צפוים בארה"ב במהלך החודשים הקרובים, כאשר הערכות אחרות המדברות כי פעולה בלא אמצעים מיוחדים מדברות אף על כמיליון בני אדם.

"זו תהיה תקופה קשה של שבועיים", אמר הנשיא טראמפ במסיבת העיתונאים ביום שלישי, "כאומה, יהיה לנו שבועיים ממש קשים, כוחנו ייבחן וסיבולתנו תנוסה". 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ואכן סין - שם החלה ההתפרצות - דיווחה נכון לאמש על כ-3,310 מקרי מוות מהנגיף, בעוד בארה"ב מעל 4,070 בני אדם הלכו לעולמם.

רק אמש נוספו כ-700 מקרי מוות, ונראה שמספר החולים מתקרב ל-190,000 בארה"ב. וויומינג היא כיום המדינה היחידה במדינה ללא מתים מהנגיף לאחר שהוואי הודיעה כי אזרח ותיק עם מספר בעיות רפואיות נפטר מהמגיפה.

בניו יורק, מוקד ההתפרצות בארה"ב - ישנם מעל ל-76,000 זיהומים ויותר מ-1,700 קורבנות נכון ליום רביעי, מהם כ-1,000 בעיר עצמה. וכאשר בעיר עצמה מרוכזים גם מעל ל-43,000 ממקרי התחלואה.

ביתר ארה"ב, 11 מדינות סובלות מלפחות 4,000 חולי קורונה - מישיגן, אילינוי, לואיזיאנה ומסצ'וסטס החלו להפוך לנקודות חמות עבור הנגיף. במישיגן יש כיום 7,615 מקרים לאחר ש-1,117 זיהומים ו -75 מקרי מוות נרשמו ביום אחד. בינתיים מעל 259 אנשים במדינה השביעית בגודלה בארה"ב אילינוי.

 

אילינוי - שכבר ראתה כמעט 6,000 זיהומים - שלחה אתמול (שלישי) התראת חירום לתושביה בבקשת צורך לעובדי בריאות מורשים נוספים.

"באירוע COVID-19, אילינוי מחפשת אנשים שעברו הכשרה רפואית להצטרף למאבק", על פי האתר בו מכוונים אנשי מקצוע בתחום הבריאות להירשם. "ניתן ליצור קשר עם אנשים שנרשמים כאן לעבודה במערך בית חולים או בבתי מגורים חלופיים".

בלואיזיאנה, בעקבות חגיגות מרדי גרא, מספר מקרי ההידבקות עלה ביום שלישי ב-1,212 והביא  את סך המדינה ל-5,237. זו הייתה עלייה של 30 אחוז מיום שני.

ממחלקת הבריאות של לואיזיאנה נמסר כי "בגלל היקף המקרים העצום, נשתף את מספר האשכולות המעודכן מדי יום בצהריים".

"המחלקה ממשיכה לעבוד עם מתקנים כדי למזער את התפשטות המחלה ולהגן על התושבים והצוות".

במסצ'וסטס הודיע ​​המושל צ'רלי בייקר כי על עסקים לא חיוניים להישאר סגורים, כאשר לתושבים המליצו להישאר בבית עד לפחות ה-4 במאי.

וברחבי העולם, איטליה וספרד נשארות נקודות חמות לנגיף באירופה. באיטליה יש יותר מ-105,000 חולים, וכ-12,400 מקרי מוות. בעוד בספרד היום הקטלני ביותר התרחש אמש עם כ-849 מקרי תמותה מאושרים.

כרגע מומחיי הבריאות מסכימים, הנורא עוד לפנינו, התקווה כי אמריקנים יכלו ליהנות מעונת החגים של תקופת האביב בחיק משפחותיהם, כזבה, הבידוד ומיעוט הקשרים, החנויות הריקות, הקניונים השוממים. ימשיכו להיות שגרת היום של מאות מליוני אמריקנים עד להודעה חדשה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE