הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
על אף המשבר: אלפי טיסות מסחריות מתקיימות מדי יום בארה"ב
ב-TSA אמרו כי רק 154 אלף נוסעים עברו בנמלי התעופה של ארה"ב שלשום - הכמות הנמוכה ביותר מאז שהחלו לעקוב אחר הנתון לפני כעשור. בכיר באתר מעקב הטיסות "פלייט-ריידר" מסביר: "נרשמה צניחה גדולה במספר הטיסות הטרנס-אטלנטיות, וירידה של כ-40% נרשמה בטיסות הפנים בארה"ב". ובכל זאת, מדי יום מתקיימות אלפי טיסות סדירות

מגפת הקורונה הובילה לכך שמאות מיליוני בני אדם ברחבי ארצות הברית מסתגרים בבתים. המשבר הוביל לשיבושים כבדים בתעשיות רבות, ביניהן גם ענף התעופה במדינה. ולמרות שכ-80% מתושבי ארה"ב נמצאים בעוצר חלקי או מלא, אלפי טיסות פנים ממריאות ברחבי המדינה בכל יום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השמיים מלאים בטיסות, נמלי התעופה ריקים מנוסעים (צילום: FlightRadar24 / רויטרס)

 

ולמרות שאלפי טיסות עדיין מתקיימות מדי יום, בכל זאת מדובר בירידה משמעותית הנובעת ממשבר הקורונה. לפי נתוני מנהל הבטיחות בתעבורה (TSA), במהלך יום שני האחרון עברו בנמלי התעופה של ארצות הברית 154,080 נוסעים בלבד - הכמות הקטנה ביותר מאז שהמנהל החל לעקוב אחר הנתון לפני כעשור.

כדי להמחיש את המגמה, שימו לב לנתוני הנוסעים שנרשמו שבוע ושבועיים קודם לכן: ביום שני ה-23 במרץ עברו בנמלי התעופה בארה"ב 331,431 נוסעים, ושבוע לפני כן - ב-16 במרץ - עברו בנמלי התעופה 1,257,823 נוסעים. אם לא די בכך, בהשוואה לאותו יום אשתקד (ה-30 במרץ 2019) ניתן לראות פער של יותר מ-2 מיליון נוסעים (2,360,053 נוסעים עברו בנמלי התעופה באותו היום).

 

 

חשוב לציין כי משבר הקורונה הוביל את חברות התעופה האמריקאיות לבטל כמעט את כל הטיסות הבינלאומיות (יונייטד, למשל, בחרה להפעיל שישה קווים בינלאומיים בלבד, ביניהם הטיסה היומית מניוארק לתל אביב). לעומת זאת, טיסות הפנים ממשיכות להתקיים, אם כי במתכונת מצומצמת.

איאן פטצ'ניק מהאתר FlightRadar24, הסביר כי "יהיה מדויק לומר כי נרשמה צניחה גדולה במספר הטיסות הטרנס-אטלנטיות, וירידה של כ-40% נרשמה בטיסות הפנים בארה"ב".

 

מטוסי אמריקן איירליינס שקורקעו במהלך המשבר (צילום: רויטרס)

 

אז איך קורה שבמהלך מגפה עולמית, ולמרות הביטולים של מרבית הטיסות הבינלאומיות וכ-40% מטיסות הפנים, עדיין ישנם אלפי מטוסים שחגים מעל שמי ארה"ב בכל רגע נתון? לדעת פטצ'ניק, התשובה טמונה במספרים: "שוק טיסות הפנים בארה"ב הוא כל כך עצום שגם הפחתה ניכרת בכמות הטיסות משאירה לא מעט מטוסים בשמיים".

עוד הסביר פטצ'ניק כי "ביום ראשון האחרון, בשעה 10:00 בבוקר בחוף המזרחי ספרנו כ-2,800 טיסות מעל ארצות הברית. לשם השוואה, בתחילת מרץ הנתון עמד על 7,800 באותה שעה", הוא אמר, הוסיף כי יש לזכור כי לפחות חלק מהמטוסים מפעילים טיסות מטען - שירות חיוני במהלך המשבר.

נכון להיום, אף מדינה בארה"ב לא אסרה על קיומן של טיסות מסחריות בתחומה, אך יתכנו שינויים. בשבוע שעבר שלחו אנשי רשות התעופה הפדרלית (FAA) סדרת הנחיות לרשויות המקומיות למקרה שהן יחליטו להפסיק את הטיסות. ראוי לציין כי בארגון הבריאות העולמי (WHO) אמרו בחודש פברואר כי "מחקרים הראו שהגבלת תנועת אנשים או סחורות במהלך משברי בריאות אינה יעילה, ובמרבית המקרים גורמת ליותר נזק מתועלת".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE