הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשויות הבריאות בארה"ב: "חולי קורונה אתסמיניים תורמים להתפשטות המגפה"
הנתונים המדאיגים עלולים לתרום להחלטה להורות לכלל תושבי ארה"ב לחבוש מסכות פנים. ד"ר פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות: "אשקול להמליץ רק אם זה לא יגרע מעובדי הבריאות". בכיר בארגון הבריאות העולמי: "אין הוכחה שחבישת מסכות ע"י המונים תורמת באופן כלשהו"

רשויות הבריאות בארצות הברית שוקלות להורות לכלל התושבים להסתובב עם מסכות פנים, וזאת בעקבות הפרסומים של מידע חדש שממנו עולה כי 25% עד 50% מנשאי הקורונה אינם חשים בתסמיני הנגיף, ובכל זאת עלולים להפיצו לאחרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המציאות החדשה בארה"ב? (צילום: Shutterstock)

 

המידע החדש התקבל מגורמי הבריאות באיסלנד, שם כ-50% מהתושבים שאובחנו כנשאים של נגיף הקורונה לא דיווחו על תסמינים כלשהם.

לפי ההערכות של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), אחד מכל ארבעה חולי קורונה בארה"ב אינו מרגיש בתסמינים: "ממידע מאומת שיש לנו כעת אנחנו יודעים לומר בוודאות כי כמות יחסית גדולה של נדבקים לא חווים ולו תסמין אחד. בארה"ב, יתכן שמספר זה עומד על כ-25%", הסביר ד"ר רוברט רדפילד, מנהל ה-CDC.

משמעות הנתונים היא שיתכן כי לא מעט חולי קורונה תרמו להפצת הנגיף מבלי שהם כלל ידעו שהם חולים: "זה מצב שבו נשאים אתסמיניים תורמים להתפשטות המגפה", הוסיף רדפילד.

כאמור, המידע החדש הזה מוביל את גורמי הבריאות בארה"ב לשקול האם להורות על חבישת מסכות פנים. ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות, הסביר אתמול כי הוא נוטה להמליץ על המהלך "רק אם הוא לא יגרום לכך שלוקחים מסכות פנים מרופאים, אחים ופרמדיקים". עוד הוסיף כי "עוד לא הגענו לשלב הזה, אבל אנחנו מתקרבים למועד שבו צריכים לקבל החלטה".

לעומת זאת, ד"ר מייק ריאן, בכיר בארגון הבריאות העולמי, טוען כי "אין שום ראיה המצביעה על כך שחבישת מסכות ע"י המונים תורמת באופן כלשהו. למעשה, ישנם מחקרים שמוכיחים את ההפך, בעיקר כי רוב האנשים לא יודעים להשתמש במסכות בצורה נכונה", הוא הסביר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE