הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גורמי ביון אמריקאים: סין מטייחת את מספר חולי הקורונה במדינה
קהילת המודיעין האמריקאית הסיקה כי הנתונים הרשמיים שפורסמו בסין "לא שלמים באופן מכוון". סגן הנשיא פנס התייחס לדיווחים ואמר כי "יכולנו להיות במצב הרבה יותר טוב אם סין הייתה פועלת בצורה שקופה". סנאטור רפובליקני: "סין שיקרה, משקרת ותמשיך לשקר בנוגע לנגיף הקורונה"

סין הסתירה מהעולם את חומרת מגפת הקורונה, הן באמצעות תת-דיווח ניכר של כמות החולים בנגיף והן באמצעות תת-דיווח של מספר הקורבנות. כך על פי מסקנות קהילת המודיעין האמריקאית כפי שפורסמו בתחקיר של רשת "בלומברג".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

לפי הדיווח, שלושה גורמים שונים בקהילת המודיעין אישרו את קיומו של הדו"ח המסווג. על אף שהם סירבו לספק פרטים רבים על תוכנו, שלושתם טוענים כי הנתונים בנוגע לכמות החולים והמתים בסין "לא שלמים באופן מכוון". שניים מהם אף טוענים כי קהילת המודיעין הסיקה כי הנתונים שפורסמו ע"י סין מזויפים.

כזכור, מגפת הקורונה החלה במחוז חוביי שבסין בשלהי שנת 2019, אך המדינה דיווחה על כ-82 אלף חולי קורונה בלבד, וזאת בנוסף לכ-3,300 מקרי מוות. לשם השוואה, בארצות הברית - שבחודש האחרון הפך למוקד העולמי של קורונה - דווח עד כה על כ-189 אלף חולי קורונה ויותר מ-4,000 מקרי מוות.

מוקדם יותר היום (רביעי) העניק סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, ראיון נדיר לרשת סי. אן. אן., במהלכו האשים את סין בהסתרת הנתונים האמיתיים: "האמת היא שיכולנו להיות במצב הרבה יותר טוב לו סין הייתה פועלת בצורה שקופה. מסתבר לנו כעת שסין ידעה על הקורונה והתמודדה עם הנגיף הרבה לפני שהעולם למד עליו בחודש דצמבר. יתכן שזה היה אפילו חודש ימים לפני", הוא אמר.

 

 

בסופו של דבר, סין אומנם הכריזה על עוצר במקומות רבים והצליחה במידה מסוימת לבלום את התפשטות המגפה, אך ישנה תמימות דעים בנוגע למספים כפי שהם דווחו, הן ע"י אזרחי סין והן ע"י אזרחי שאר מדינות העולם. כך למשל, רשויות הבריאות בסין שינו את שיטות הספירה מספר פעמים, ובמשך שבועות לא נמנו אנשים שאינם חשים בתסמיני הנגיף.

נדמה כי לא מעט מחוקקים, בעיקר בצד הרפובליקני, לא היססו להאשים את סין בשל תפקידה במשבר. ויתרה מכך, יתכן שהנשיא טראמפ ירוויח פוליטית אם יצליח להסיט את האש מהתגובה האיטית של הממשל הפדרלי.

"הטענה לפיה יש יותר מקרי מוות בארה"ב מאשר בסין כתוצאה מהקורונה היא פשוט לא נכונה", אמר הסנאטור בן סאס (רפובליקני, נברסקה) בעקבות הפרסומים, "מבלי להגיב על מידע מסווג, אוכל לומר שיש דבר אחד ברור: המפלגה הקומוניסטית בסין שיקרה, משקרת ותמשיך לשקר בנוגע לנגיף הקורונה, כדי להגן על המשטר".

 

עובדים מבצעים חיטוי בתחנות הרכבת בעיר ווהאן, השבוע (צילום: Getty Images)

 

ראוי לציין כי סין אינה לבד. לפי ההערכות של גורמי ביון בארה"ב, מדינות רבות ככל הנראה גם מספקות תתי-דיווחים בנוגע למספר חולי הקורונה האמיתי, ביניהן איראן, רוסיה, אינדונזיה ובייחוד צפון קוריאה (שכביכול לא דיווחה על לו מקרה אחד). עוד צויינו מדינות כגון ערב הסעודית ומצרים כחשודות במתן דיווחים שקריים.

מזכיר המדינה פומפאו הפציר בסין ובשאר מדינות העולם לפעול בשקיפות: "לנתונים האלה יש משקל חשוב", הוא אמר אתמול, "כל מדינה צריכה לעשות מאמץ גדול לאסוף את המידע המדויק ביותר ולשתף אותו", הוא סיכם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE