הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המדינה שהפכה למוקד ההתפרצות העוצמתית ביותר בארה"ב אחרי ניו יורק: "גם לברוח מפה אי אפשר, אנחנו נחשבים מצורעים"
מעל 3,500 תושבי ניו ג'רזי אובחנו ביממה האחרונה כנשאי נגיף הקורונה והם מתווספים לרשימה שכבר חצתה את רף 20 אלף החולים במגיפה אשר גבתה במדינה 355 קורבנות. המושל מרפי מעריך שאת תוצאות מדיניות הריחוק החברתי יראו בעוד שבוע, אולם מנגד הוא צופה שחודש מאי יהיה מדמם במיוחד

רשויות הבריאות בניו ג'רזי מסרו היום כי מספר החולים במדינה חצה את רף ה-20 אלף עומד כעת על לפחות 22,255 מקרי הידבקות, ומתוכם 355 תושבים הלכו לעולמם. 

ביממה האחרונה אובחנו 3,649 תושבים נוספים כנשאי הנגיף וכמו כן דווח על 91 מקרי מוות חדשים.

מדובר בנתונים היומיים הגבוהים ביותר בשתי הקטגוריות וכעת ניו ג'רזי היא בין 9 המדינות המובילות בעולם בכמות חולי הקורונה.

"אלו חיי אדם שלא ישובו, נקודה", אמר בכאב, מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי במהלך העדכון היומי. "איבדנו 355 אנשים יקרים, צעירים ומבוגרים, כל אחד עם סיפור חייו. אנו כעת מתאבלים עליהם".

9 מיליון תושבים מתגוררים במדינת ניו ג'רזי אשר הפכה להיות שנייה רק לניו יורק בכמות נשאי הנגיף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השגרה בעיר הובוקון במהלך השבועות האחרונים. הייתה הראשונה שהוטל עליה סגר. צילום: AP

לדברי המושל, יקח זמן עד שהנחיות הריחוק החברתי וסגירת העסקים, יבואו לידי ביטוי במספר ההידבקויות במדינה: "הצעדים האגרסיבים שנקטנו בהם, הוכרזו לפני כשבוע וחצי. חלק מהבדיקות שתוצאותיהן דווחו היום, נערכו לפני כשמונה עד עשרה ימים, כך שנראה את האפקט האמיתי של המדיניות הקשוחה רק בעוד כשבוע מהיום".

בנוסף ציין מרפי כי מעל 30 בדיקות העלו תוצאה שלילית, כלומר, הנבדקים לא נשאו את הנגיף וכן שישנם כ- 4.5 אלף מקרים החשודים כקורונה אך עדיין לא הוכרזו רשמית ככאלו.

ארבעת המחוזות בהם קיימת התפרצות הקורונה הגדולה ביותר הם ברגן (3,500 חולים, 75 מקרי מוות), אסקס (2,262 חולים, 69 מקרי מוות), האדסון (1,910 חולים, 29 מקרי מוות) ויוניון (1,661 חולים, 29 מקרי מוות).

ההערכות הרשויות בניו ג'רזי הן ששיא המגיפה צפוי להגיע בעוד כשלושה שבועות, כשבמקביל, המושל מרפי סבור שחודש מאי עשוי להיות מדמם במיוחד. 

 

מעריך שנהלי הבידוד והריחוק החברתי ישאו פרי בעוד שבוע. מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי

ערן איזק, תושב העיר הובוקן שבמחוז האדסון, מספר כי בימים אלו,התחושה הדומיננטית ביותר אצלו, היא אי הוודאות: "המספרים כל יום קופצים באלפים. בעוד שבשאר המדינות ישנן קפיצות קטנות יחסית - ניו יורק וניו ג’רזי משאירות אבק לכל ארצות הברית. בנוסף, יש תחושה של הרבה דיבורים - בלי מעשים. משיחות עם אנשים שגרים באיזור כולם מייחלים שבאמת יהיה פה איזשהו סוג של סגר כי כרגע נראה שהכל פה מאבד שליטה".

עניין נוסף שמטריד את מנוחתו של איזק הוא התיאום בין ראשי הרשויות. "גם בניו יורק, ההרגשה היא שראש העיר לא מסכים עם המושל שלא מסכים עם הנשיא. כל בוקר יש נאום במשך שעתיים אבל שום דבר לא נעשה בפועל".

"הובוקן שזאת העיר אולי הכי צעירה בג'רזי. יש בה המון ברים, מסעדות ובתי קפה. כעת הכל שומם. אמנם יש מידי פעם אנשים בחוץ, שעושים ספורט או שסתם מסתובבים ברחוב. אבל יחסית שומם. 90 אחוז ממי שגר בהובוקן עובד במנהטן, מה שאומר שכל בוקר יש תורים ארוכים בתחנות אוטובוס ולרכבות שנוסעות לעיר - עכשיו כלום. מת כאן לגמרי".

לדבריו, נהלי הריחוק החברתי, שכאמור המושל מרפי התגאה בהם היום, כלל אינם מיושמים בעירו: "הובוקן היתה העיר הראשונה בניו ג’רזי שניכנסו כל הכללים להישאר בבית . עדיין, בסופי השבוע, אנשים יוצאים לטיילת ואפילו בסופ"ש האחרון היו יחסית הרבה אנשים מה שגרר ביקורת כאן בעיר, בעקבות תמונות של הטיילת עמוסה במבקרים. בקיצור, אף אחד לא אוכף כאן כלום".

"יש כללים אבל זה לא עוצר. המספרים עוברים תכף את איטליה וספרד במספר החולים ולמרות זאת הסאבווי עובד. הפאת׳, שזאת הרכבת שמחברת בין ניו ג’רזי למנהטן ומאות אלפי אנשים עוברים בה כל יום בדרך כלל, עדיין עובדת , האוטובוסים עדיין עובדים. זו פשוט שערורייה!".

איזק מספר בתסכול כי ביאושו, רצה לצאת ממוקד ההתפרצות ולשכור בית על מנת לשהות בו בבידוד, אבל תושבי ניו וניו ג'רזי אינם מתקבלים מחוץ למדינותיהם בברכה, "גם לברוח מפה אי אפשר, אנחנו נחשבים מצורעים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE