הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כמות חולי הקורונה בניו יורק מתקרבת ל-100 אלף, בתי החולים מדווחים על מחסור עצום בציוד ובכוח אדם
מרבית חולי הקורונה במדינה הם תושבים של חמשת רובעי ניו יורק, ולמרות שמספר בתי חולים שדה ייפתחו בימים הקרובים, קיים חשש אמיתי שמערכת הבריאות תקרוס. ראש עיריית ניו יורק: "אם לא נקבל מסכות ומכונות הנשמה עד יום ראשון, מאות חולים עלולים למות כי פשוט אין את הציוד להציל אותם"

מניין הקורבנות כתוצאה מהידבקות בקורונה בניו יורק עומד עלה במהלך היממה האחרונה ל-2,373, כך חשף מוקדם יותר היום (חמישי) מושל המדינה, אנדרו קואמו, שהוסיף כי שיא המגפה יגיע בשבועות הקרובים. "ההערכות שלנו מדברות על כך שהשיא יגיע בעוד 7 עד 30 ימים", הוא אמר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית החולים ברוקדייל בברוקלין, אתמול (צילום: רויטרס)

 

המושל אף עדכן כי כמות חולי הקורונה במדינה עלה ל-92,381, כאשר יותר מחצי (51,809) נמצאים בחמשת הרובעים של העיר ניו יורק. בנוסף, 13,282 בני אדם מאושפזים בבתי החולים השונים ברחבי המדינה, לרבות 3,396 הנמצאים ביחידות הטיפול הנמרץ.

 

 

עוד מסר קואמו כי בשבוע הקרוב ייפתחו שני בתי חולים שדה נוספים בניו יורק: בברוקלין עובדים על הסבת מסוף הקרוזים (Brooklyn Cruise Terminal) לבית חולים עבור מטופלים שאינם קשורים לקורונה, ואילו מרכז הפסיכולוגי של סטטן איילנד יוסב לבית חולים שיטפל אך ורק בחולי קורונה. לדעת קואמו, כמות מיטות האשפוז ברחבי המדינה אומנם קטנה, המחסור הבציוד ובכוח אדם מעורר הרבה יותר דאגה.

המחסור עדיין קיים למרות שברחבי ניו יורק מתנדבים קרוב ל-85 אלף איש, לרבות רופאים ואחים שחזרו מפנסיה, וסטודנטים לקראת סיום לימודי הרפואה.

 

ראש עיריית ניו יורק במרכז הטניס בקווינס, שהוסב השבוע לבית חולים שדה (צילום: רויטרס)

 

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו, חידד את הצורך הבהול בציוד רפואי והסביר כי לבתי החולים בעיר יש ציוד שצפוי להספיק רק עד ליום ראשון הקרוב. "אם לא נקבל מיליוני מסכות N95 ו-400 מכונות הנשמה עד ה-5 באפריל, מאות חולים עלולים למות בבתי החולים כי פשוט אין את הציוד הנדרש כדי להציל אותם", אמר ראש העיר.

 

 

לפי ההערכות, ניו יורק תזדקק ל-110 אלף מיטות אשפוז רק עבור חולי קורונה כאשר שיא המשבר יגיע. הבעיה המרכזית היא שאף אחד לא יודע לומר מתי יירשם שיא המשבר. בלשכתו של המושל אמרו שבוע עד חודש ימים, תוך כדי שהדגישו כי הסבירות היא שהשיא יגיע בעוד 7 עד 10 ימים. לעומת זאת, רשויות הבריאות בעיר ניו יורק טענו כי השיא יגיע רק בעוד כשישה שבועות.

 

 

נדמה כי המצב בעיר ניו יורק קשה עוד יותר, שכן 21% מחולי הקורונה בחמשת הרובעים נזקקו לאשפוז, נתון גבוה בהשוואה לשיעור המאושפזים בקרב תושבי מדינת ניו יורק (פחות מ-14%). כמחצית מהמאושפזים בעיר הם בני 75 ומעלה, אך כ-10% הם קטינים. מרבית המתים כתוצאה מהידבקות בנגיף הם קשישים, ו-99% מהקורבנות סבלו ממחלות רקע עוד בטרם נדבקו בנגיף הקשה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE