הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בניו יורק ובלוס אנג'לס המליצו לתושבים לחבוש מסיכות, הנשיא טראמפ צפוי להכריז על הנחיה דומה ברמה הלאומית
בהתאם להמלצת ה-CDC, הממשל הפדרלי צפוי להכריז בימים הקרובים באופן רשמי על הנחייה לכלל התושבים לחבוש מסיכות פנים עם יציאתם מהבית. ככל הנראה, קיימת מחלוקת בתוך הבית הלבן, וחלק מאנשי הממשל מעוניינים כי ההנחיה תינתן אך ורק ל"מוקדים חמים" של הקורונה. לכאן או לכאן, הרשויות מבקשות להשאיר את המסיכות הרפואיות לעובדים בתחום, ובמקום לעשות שימוש במסיכות בייצור ביתי

בקרב אנשי הממשל הפדרלי בראשות הנשיא טראמפ מתגבשת ההבנה כי עליהם להורות לכלל תושבי ארצות הברית לחבוש מסיכות פנים עם יציאתם מהבית, וזאת כחלק מהמאמץ לבלום את המשך התשפטות נגיף הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין לשמאל, שורה עליונה: הולכת רגל בניו יורק, ראש עיריית לוס אנג'לס - אריק גרסטי. שורה תחתונה: שוטרים ביוסטון, הולך רגל בלוס אנג'לס (צילום: Shutterstock / AP / Getty Images / רויטרס)

 

הפרטים הסופיים של ההנחיה טרם סוכמו, ויתכן שההנחיה תינתן אך ורק לאזורים בארה"ב אשר הוגדרו ע"י רשויות הבריאות כ"מוקדי קורונה", למשל ניו יורק/צפון ניו ג'רזי, וושינגטון, פלורידה ולואיזיאנה.

לפי הדיווחים בסוכנות הידיעות AP, הממשל צפוי להורות על שימוש אך ורק במסיכות שאינן רפואיות, למשל חולצת טריקו, צעיף או מטפחת ראש, ורק כאשר יוצאים מהבית לסידורים חיוניים כגון רכישת מזון. המטרה היא להדגיש כי מסיכות רפואיות, למשל ה-N95, עדיין חסרות בבתי החולים, ויש לשמור את המסיכות האלה לטובת רופאים, אחים, עובדי ההצלה וחולי קורונה עצמם.

הנשיא טראמפ, שמוקדם יותר היום (חמישי) עבר בדיקת קורונה נוספת (שתוצאותיה חזרו שליליות), הסביר כי יתמוך בהנחיה זו, ויתכן כי ההנחיה תחול על כל ארה"ב: "אני בעד זה, אבל עדיף שישתמשו בצעיפים ולא במסיכות רפואיות. זה לא רעיון רע, לפחות במשך תקופה מסוימת", הוא אמר.

 

האם זו המציאות החדשה עבור מאות מיליוני אמריקאים? (צילום: Shutterstock)

 

ההחלטה לעשות שימוש במסיכות פנים התקבלה מראשי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), שהמליצה שכלל תושבי ארה"ב יכסו את הפה ואת האף עם יציאתם מהבית. עם זאת, נראה כי המחלוקת העיקרית היא בנוגע להגבלות הגיאוגרפיות, דהיינו הרצון של לפחות חלק מאנשי הממשל לוודא כי ההנחיה לא תחול על כל המדינה. לכאן או לכאן, החלטה סופית עשויה להימסר כבר מחר.

ראוי לציין כי ההנחיה הצפויה נוגדת לחלוטין את מה שאמרו גורמי הבריאות בתחילת המגיפה, שכזכור טענו כי רק נשאי הנגיף או כאלה שנמצאים בקבוצת סיכון להידבק בו צריכים לחבוש מסיכות פנים.

 

מסיכה רפואית N95 (מימין) בהשוואה למסיכה "ביתית" (צילום: Shutterstock)

 

בתוך כך, ביממה האחרונה הודיעו ראשי הערים של שתי הערים הגדולות בארה"ב - לוס אנג'לס (אריק גרסטי) וניו יורק (ביל דה-בלאסיו) - כי הם מפצירים בתושבים לחבוש מסיכות פנים ללא כל קשר להנחיות רשויות הבריאות הפדרליות.

גרסטי הודיע על כך אמש (רביעי) ואמר: "המחקרים שעשינו מראים כי גם השימוש במטפחת ראש יכולה למנוע הידבקות בנגיף", הוא הסביר והדגיש כי "כיסויי הפנים עובדים בצורה נכונה רק כאשר שומרים על ריחוק חברתי". הוא אף חבש מסיכה במהלך מסיבת העיתונאים כדי להדגים: "כן, ככה זה יראה", הוא אמר.

 

 

מוקדם יותר היום החליט דה-בלאסיו ליישר קו: "אנחנו מוסיפים נקודה מאוד חשובה לרשימת ההמלצות שלנו, ואנחנו ממליצים לכל תושבי העיר לחבוש מסיכות פנים כאשר הם יוצאים מהבית וכאשר הם נמצאים בקרבת אחרים". חשוב לציין כי שני ראש הערים שבו והדגישו שהציבור הרחב לא צריך לעשות שימוש במסיכות פנים רפואיות, אלא רק במסיכות "ביתיות".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE