הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך הפכה ארה"ב למוקד המגיפה העולמי: 3.5 מיליון בני אדם ממדינות מוכות קורונה נכנסו בשעריה בשיא חודשי ההתפרצות
מלבד אזרחים אמריקאיים שחזרו מחופשות, כשני מיליון תיירים מסין, איטליה, ספרד, ובריטניה נחתו בשדות התעופה בארצות הברית, עד לחודשים פברואר ואמצע מרץ, במה שללא ספק היווה את אחד הגורמים המשמעותיים להתפשטות המחלה ברחבי המדינה

מיליוני אנשים נכנסו לארצות הברית מבריטניה, איטליה, ספרד וסין במהלך שיא התפרצות מגיפת הקורונה, מסוף 2019 ועד לתחילת השנה הנוכחית, כך חושף ערוץ החדשות ABC.

לפי הדיווח, למעלה מ-3.4 מיליון בני אדם, אזרחים אמריקאיים אך גם תיירים מאותן מדינות, הגיעו לארצות הברית בחודשים, דצמבר, ינואר ופברואר. 750 אלף נחתו מסין, 1.9 מיליון מבריטניה, למעלה מ-410 אלף מספרד ולפחות 340 אלף הגיעו מאיטליה.

מתוך כמות זאת, קרוב לשני מיליון איש היו תיירים מארבע המדינות בהם היכתה המגיפה בעוצמה. באיטליה איבדו את חייהם כתוצאה ממחלת הקורונה, למעלה מ-13 אלף בני אדם ובספרד יותר מעשרת אלפים. כמות המתים בשתי המדינות בהם מספר החולים חצה את רף מאה אלף, עומדת על מאות קורבנות מידי יום.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה

אמנם הנשיא טראמפ עצר את הטיסות מסין ב-2 בפברואר, אולם זרם הנחיתות מאיטליה וספרד המשיך עד ה-13 במרץ, במה שללא ספק תרם להתפשטות הנגיף ברחבי ארה"ב אשר כידוע, בהמשך הפכה למוקד ההתפרצות העולמי עם למעלה מ-244 אלף מקרי הידבקות שגבו עד כה קרוב ל-6,000 קורבנות.

מומחים מאמינים שהמחלה  בה חלו כבר מעל למיליון בני אדם ברחבי העולם וגבתה את חייהם של יותר מ-53 אלף, מתפשטת במהירות כה רבה כי המון נשאים כלל אינם מודבקים לכך שנדבקו ולא פיתחו תסמינים.

 

מוקדם יותר השבוע דיווחנו כי למרות העובדה שמגיפת הקורונה הובילה לכך שמאות מיליוני בני אדם ברחבי ארצות הברית מסתגרים בבתים, אלפי טיסות פנימיות ממריאות ברחבי המדינה בכל יום.

 

השמיים מלאים בטיסות, נמלי התעופה ריקים מנוסעים (צילום: FlightRadar24 / רויטרס)

 

יש לציין כי בכל זאת מדובר בירידה משמעותית הנובעת ממשבר הקורונה. לפי נתוני מנהל הבטיחות בתעבורה (TSA), במהלך יום שני האחרון עברו בנמלי התעופה של ארצות הברית 154,080 נוסעים בלבד - הכמות הקטנה ביותר מאז שהמנהל החל לעקוב אחר הנתון לפני כעשור.

כדי להמחיש את המגמה, שימו לב לנתוני הנוסעים שנרשמו שבוע ושבועיים קודם לכן: ביום שני ה-23 במרץ עברו בנמלי התעופה בארה"ב 331,431 נוסעים, ושבוע לפני כן - ב-16 במרץ - עברו בנמלי התעופה 1,257,823 נוסעים. אם לא די בכך, בהשוואה לאותו יום אשתקד (ה-30 במרץ 2019) ניתן לראות פער של יותר מ-2 מיליון נוסעים (2,360,053 נוסעים עברו בנמלי התעופה באותו היום).

 

 

חשוב לציין כי משבר הקורונה הוביל את חברות התעופה האמריקאיות לבטל כמעט את כל הטיסות הבינלאומיות (יונייטד, למשל, בחרה להפעיל שישה קווים בינלאומיים בלבד, ביניהם הטיסה היומית מניוארק לתל אביב). לעומת זאת, טיסות הפנים ממשיכות להתקיים, אם כי במתכונת מצומצמת.

איאן פטצ'ניק מהאתר FlightRadar24, הסביר כי "יהיה מדויק לומר כי נרשמה צניחה גדולה במספר הטיסות הטרנס-אטלנטיות, וירידה של כ-40% נרשמה בטיסות הפנים בארה"ב".

 

מטוסי אמריקן איירליינס שקורקעו במהלך המשבר (צילום: רויטרס)

 

אז איך קורה שבמהלך מגפה עולמית, ולמרות הביטולים של מרבית הטיסות הבינלאומיות וכ-40% מטיסות הפנים, עדיין ישנם אלפי מטוסים שחגים מעל שמי ארה"ב בכל רגע נתון? לדעת פטצ'ניק, התשובה טמונה במספרים: "שוק טיסות הפנים בארה"ב הוא כל כך עצום שגם הפחתה ניכרת בכמות הטיסות משאירה לא מעט מטוסים בשמיים".

עוד הסביר פטצ'ניק כי "ביום ראשון האחרון, בשעה 10:00 בבוקר בחוף המזרחי ספרנו כ-2,800 טיסות מעל ארצות הברית. לשם השוואה, בתחילת מרץ הנתון עמד על 7,800 באותה שעה", הוא אמר, הוסיף כי יש לזכור כי לפחות חלק מהמטוסים מפעילים טיסות מטען - שירות חיוני במהלך המשבר.

נכון להיום, אף מדינה בארה"ב לא אסרה על קיומן של טיסות מסחריות בתחומה, אך יתכנו שינויים. בשבוע שעבר שלחו אנשי רשות התעופה הפדרלית (FAA) סדרת הנחיות לרשויות המקומיות למקרה שהן יחליטו להפסיק את הטיסות. ראוי לציין כי בארגון הבריאות העולמי (WHO) אמרו בחודש פברואר כי "מחקרים הראו שהגבלת תנועת אנשים או סחורות במהלך משברי בריאות אינה יעילה, ובמרבית המקרים גורמת ליותר נזק מתועלת".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE