הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: כ-560 מתו מקורונה ביממה האחרונה, המושל הורה להחרים מכונות הנשמה מחברות פרטיות
סך קורבנות הנגיף ברחבי ניו יורק מתקרב ל-3,000, והחלטת המושל התקבלה לאור העובדה שיותר מ-10 אלף נשאים חדשים אובחנו ביממה האחרונה. אם לא די בכך, רשויות הבריאות סבורות כי שיא המגפה עוד לפנינו. קואמו: "אני לא מוכן שנמצא את עצמנו במצב שאנשים מתים בבתי החולים בזמן שיש מכונות מצילות חיים במחסן כלשהו"

חיילי המשמר הלאומי בניו יורק יתחילו להחרים מכונות הנשמה וציוד מגן אישי מחברות וארגונים שאינם זקוקים להם, כך הסביר מוקדם יותר היום (שישי) מושל המדינה, אנדרו קואמו, שהוסיף כי הציוד יועבר לבתי החולים שבהם קיים מחסור עצום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images / רויטרס / AP)

 

ההחלטה של קואמו התקבלה בעקבות העובדה שמניין הקורבנות כתוצאה מהידבקות בנגיף עלה ב-562 ביממה האחרונה, וכעת הנתון העגום עומד על 2,935. מדובר בעלייה הגדולה ביותר שנרשמה בתוך פרק זמן של 24 שעות מאז שהחל המשבר.

בנוסף, 10,482 נשאי קורונה נוספים אובחנו במהלך היממה האחרונה, כך שכמות החולים בווירוס ברחבי המדינה עומד כעת על 102,863, לרבות 57,159 בעיר ניו יורק (כ-55% מסך המקרים).

כזכור, ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו, הסביר השבוע כי הציוד שקיים בבתי החולים בעיר צפוי להספיק רק עד יום ראשון, וזאת מתוך נקודת הנחה שקצב המאושפזים יישאר ברמה יחסית קבועה. אלא שבפועל, קצב האשפוזים עולה, ואיתו עולה גם הצורך הדחוף במכונות הנשמה, דבר שמסביר את החלטת המושל.

 

 

קואמו אף הסביר כי חברה שממנה תוחרם מכונת הנשמה תקבל פיצוי: "או שהם יקבלו את המכונה בחזרה, או שהם יקבלו כסף כדי לקנות מכונה חדשה בעתיד", הוא אמר והוסיף, "אבל אני לא מוכן שנמצא את עצמנו במצב שאנשים מתים בבתי החולים בזמן שיש מכונות מצילות חיים במחסן כלשהו".

 

המושל קואמו מבקר באוניית בית חולים שעגנה בניו יורק (צילום: AP)

 

המחשה נוספת לתמונת המצב הקשה בבתי החולים ניו יורק התקבלה מהאגודה הרפואית של מדינת ניו יורק - ארגון מקצועי של רופאים, אחים ועובדי בתי החולים במדינה. בהודעה שפורסמה ע"י הארגון הוסבר כי בפני רופאים ניצבת ההחלטה הקשה ביותר: את מי להציל ואת מי לא להציל.

 

 

"מכונות ההנשמה משמות כסירת הצלה והגיעו לקיבולת המירבית שלהן. בשלב הזה, רופאים נאלצים לקבל את ההחלטה הקשה ביותר שניתן לקבל. חלק מהרופאים בחדרי המיון מדווחים לנו על הנחיות בנוסח 'השתמשו בשיקול הדעת שלכם, אתם לבדכם'", כלשון ההודעה.

לדעת גורמים במערכת הבריאות במדינה, המצב אומנם קשה מאוד כבר עתה, אך שיא המגפה עוד לפנינו. לכן ניתן להבין מדוע בתי חולים שדה נפתחים בכל רחבי העיר ניו יורק, לרבות במרכז ג'אביטס, במרכז הטניס הלאומי בקווינס ובסנטרל פארק. בבית חולים שדה במרכז ג'אביטס, ובו כ-2,500 מיטות אשפוז, הוחלט לקבל גם חולי קורונה, וזאת לאחר שתחילה הוחלט כי המקום יעניק טיפול רק לחולים שאינם קשורים לנגיף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE