הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"זו המציאות החדשה בפלורידה": התושבים התבקשו להישאר בבתים, מאות נשאי קורונה נוספים אובחנו
מניין הנדבקים בנגיף ברחבי המדינה מתקרב ל-10 אלף, וכמות הקורבנות עלתה ל-163. דה-סנטיס: "אנשים צריכים לדעת שלא תהיה חזרה לשגרה בקרוב. היו כאלה שאמרו פסחא, זה פשוט לא יקרה"

תושבי פלורידה התעוררו הבוקר (שישי) למציאות חדשה שבה הם נדרשים להישאר בבתים מלבד סידורים חיוניים, וזאת לאחר שהנחיות המושל נכנסו לתוקף במהלך הלילה. הבוקר עדכן דה-סנטיס כי יותר מ-500 נשאים נוספים אובחנו במהלך הלילה, וכעת מניין נדבקי הקורונה במדינה עומד על 9,585.

עוד חשף המושל כי במהלך הלילה מתו 19 אנשים נוספים כתוצאה מקורונה, כך שמספר הקורבנות ברחבי המדינה עומד על 163. יותר מ-1,200 איש מאושפזים בבתי החולים השונים בעקבות הידבקות בווירוס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חופים נטושים במיאמי ביץ' (צילום: Getty Images)

 

המגמה שנרשמה בשבוע האחרון בשני המחוזות הגדולים במדינה - מיאמי-דייד ובראוורד - נמשכת גם היום. במיאמי-דייד יש כעת 3,029 נשאי וודאים של הנגיף, כ-32% מסך המקרים במדינה. בבראוורד הסמוך הנתון עומד על 1,565, בפאלם ביץ' 781 ובמחוז מונרו ישנם 38 מקרים של הנגיף. דהיינו, בארבעת המחוזות בדרום-מזרח פלורידה יש כ-56% מסך מקרי הקורונה בפלורידה.

למרבה הצער, שלושה מתוך ארבעת המחוזות הללו גם מובילים את המדינה מבחינת מקרי מוות כתוצאה מהידבקות בנגיף: 29 בפאלם ביץ', 25 במיאמי-דייד ו-22 בבראוורד. במחוז מונרו דיווחו במהלך הלילה על מקרה המוות הראשון.

 

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: AP)

 

כאמור, במהלך הלילה נכנסו לתוקף ההנחיות החדשות של המושל דה-סנטיס. במסגרתן, על התושבים לצאת מהבתים "רק כדי לספק או לנהל שירותים חיוניים". לפי הפרטים שנמסרו מלשכתו של המושל, שירותים חיוניים כוללים, בין היתר, סופרמרקטים, דואר, מסעדות (רק במתכונת של טייק אוויי), תחנות דלק, בתי מרחקת, בנקים, שירותי כביסה ושירותי ממשלה דחופים.

בנוסף, חשוב להדגיש כי ההנחיה לא אוסרת על השתתפות בטקסים דתיים, לרבות תפילות בבית כנסת (אם המקום אכן פתוח ואם ישנם פחות מ-10 מתפללים). עם זאת, הוסבר כי בכל מצב יש לשמור על ריחוק חברתי של 6 רגל (כ-1.82 מ') אחד מהשני. "הריחוק החברתי צריך להיות בתוקף בכל פעם שיוצאים מהבית, גם להליכות ורכיבה על אופניים". מעבר לכך, אסורה התקהלות של יותר מעשרה אנשים באף מצב - גם בבתי הכנסת.

 

 

המשמעות היא שמרבית העובדים בפלורידה יישארו בבתים בתקופה הקרובה. לעומת זאת, אנשים העובדים במשרות שהוגדרו כחיוניות - למשל, עובדים במערכת הבריאות, שוטרים, כבאים, פרמדיקים, עובדי הסופרמרקטים ויתר בתי העסק החיוניים, עדיין יצטרכו לעבוד במתכונת רגילה.

ראוי לציין כי חדרי כושר נסגרו, אם כי ההנחיה לא חלה על חדרי כושר קטנים הנמצאים בתוך מלונות (בתנאי שיש בהם מקום לעד 10 אנשים).

 

חוף נטוש נוסף, מדרום למיאמי (צילום: Getty Images)

 

אמש, עוד בטרם נכנסה לתוקף ההנחיה החדשה, המושל הפציר בתושבים להמשיך ולבצע הליכות: "פחות חשוב מה תעשו, יותר קריטי שתעשו את זה בצורה נכונה. מי שרוצה לצאת לריצה של 10 מייל לבדו, מוזמן לעשות זאת. אבל לא נאפשר ל-20 אנשים לרוץ בקבוצה ביחד", הוא הסביר.

"ככה המציאות שלנו תיראה בחודש הקרוב", המשיך המושל, "אנשים צריכים לדעת שלא תהיה חזרה לשגרה בקרוב. היו כאלה שאמרו פסחא, זה פשוט לא יקרה", הוא הדגיש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE