הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפילו משבר הקורונה לא הצליח לאחות את הקרע העמוק בין טראמפ לפלוסי
לא פחות מ-171 ימים חלפו להם מאז שהנשיא ויו"ר בית הנבחרים שוחחו ביניהם, וזאת על אף העובדה שיותר מרבע מיליון אמריקאים אובחנו כנשאי הקורונה במהלך המגפה העולמית. יועץ לנשיא לשעבר בוש: "קשרים אישיים ואמון הם המפתח לשיתוף פעולה בוושינגטון"

על אף שארצות הברית מתמודדת עם המשבר הבריאותי הגדול ביותר במאה השנים האחרונות, שעד כה גרם למותם של יותר מ-6,000 בני אדם, מסתבר כי שני המנהיגים הבכירים בממשלה לא שוחחו מזה חמישה חודשים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ ויושבת ראש בית הנבחרים, ננסי פלוסי (צילום: רויטרס / Shutterstock)

 

בפעם האחרונה שבה הנשיא טראמפ ויו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, שוחחו הייתה ב-16 באוקטובר. בזמנו פורסמה תמונה מתוך פגישה זו (לימים התמונה הפכה לוויראלית) שבה נראית חברת הקונגרס מקליפורניה כשהיא מצביעה בזלזול לעבר הנשיא. פגישה זו הסתיימה כאשר פלוסי בחרה לצאת מהחדר בהפגנתיות, והקשר בין השניים נותק באופן סופי כאשר בית הנבחרים פתח בהליך ההדחה כנגד הנשיא.

כעת, כאשר יותר מרבע מיליון אמריקאים אובחנו כנשאים של הנגיף ו-10 מיליון תושבים הגישו בקשה לקבלת דמי אבטלה בשבועיים האחרונים, רבים חוששים כי הקרע העמוק שקיים בין טראמפ לפלוסי עלול לפגוע ביכולת של ממשלת ארצות הברית להגיב למגפה בצורה יעילה.

"קשרים אישיים מאוד חשובים בוושינגטון", מסביר ג'ון ברידג'לנד, יועץ בכיר לנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש, "וביחד עם אמון, מדובר במפתח לשיתוף פעולה בין שתי המפלגות".

 

התמונה המפורסמת מאותה פגישה ב-16 באוקטובר, הפעם האחרונה שבה השניים שוחחו (צילום: AP)

 

יש לציין כי הקשר בין הנשיא הרפובליקני ליושבת ראש הדמוקרטית מעולם לא היו חמים במיוחד, אך מקורבים לשני המנהיגים סיפרו לסוכנות הידיעות AP כי קיימת תחושה שלא ניתן לאחות את השבר, בייחוד לאחר שבית הנבחרים הצביע בעד הדחת הנשיא. ואפילו מגפת הקורונה, שהובילה לכך שיותר מ-300 מיליון אמריקאים מסתגרים בבתים, לא הצליחה להביא להתחממות ביחסים.

קחו לדוגמה את חבילת סיוע החירום שאושרה בשלהי חודש מרץ ע"י שני בתי הקונגרס, ואושרה ע"י הנשיא באמצעות חתימה. בזמן שבכירי הבית הלבן והקונגרס דנו בפרטי הסיוע, הנשיא טראמפ בחר לקחת צעד לאחור ולאפשר לסגנו, מייק פנס, ושר האוצר, שר מנושין, להתנהל מול הקונגרס.

לכן ניתן להבין מדוע אף דמוקרט לא הוזמן לבית הלבן לטקס הקצרצר שנערך כאשר הנשיא חתם על החקיקה. למעשה, הקשר היחיד שמתקיים בין הנשיא לבין פלוסי מתרחש בדרכים עקיפות: בטוויטר, בראיונות לתקשורת ולעיתים באמצעות מתווכים.

 

הנשיא טראמפ בעת נאום "מצב האומה" בתחילת השנה (צילום: AP)

 

"נמשיך להיות בקשר עם הבית הלבן, וזה יקרה ללא כל קשר לשאלה האם אני מדברת עם הנשיא או לא", הסבירה אמש פלוסי, "אנחנו לא מנהלים שיחות סתמיות, צריך לבדוק מה מטרת השיחה, האם היא דחופה והאם היא דורשת את זמנם של יושבת ראש בית הנבחרים והנשיא, שהם בדרך כלל אנשים עסוקים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE