הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המשרד לשירותי הגירה מציג: כך "תנצלו" את המשבר כדי לקדם את הליך האזרחות שלכם
ב-USCIS פרסמו רשימת המלצות בעקבות סגירת מרבית הסניפים ברחבי ארה"ב, וזאת על רקע משבר הקורונה. כך למשל, מומלץ למהגרים לפתוח חשבון באתר המשרד, שם ניתן להמשיך להגיש בקשות, להעביר תשלומים ועוד

משבר הקורונה הוביל לכך שמרבית שירותי ההגירה בארה"ב הופסקו, והשבוע הודיע המשרד לענייני אזרחות ושירותי הגירה (USCIS) כי הוחלט להאריך את סגירת המשרדים השונים עד ה-3 במאי, לכל הפחות. קודם לכן, ב-USCIS הסבירו כי המשרדים יישארו סגורים עד תחילת החודש הנוכחי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משרדי ה-USCIS סגורים מזה שבועיים (צילום: Getty Images)

 

ההשלכה הישירה של סגירת סניפי ה-USCIS היא שעשרות אלפים נאלצים להמתין כדי להנפיק ולחדש אשרות עבודה וגרין קארד, כמו גם עבור השלמת תהליך האזרחות, לרבות ראיונות אישיים, שירותים ביומטריים וטקסי השבעה. עם זאת, ב-USCIS הודיעו כי יעשו שימוש בנתונים ביומטריים קודמים כדי לקדם את אישורם של טפסי I-765 - בקשות להארכת אישור העבודה - במהלך ימי המשבר.

ולמרות זאת, עבור רבים - ביניהם לא מעט ישראלים החיים בארה"ב - המגפה הובילה לעצירה מוחלטת בתהליך האזרחות. אז מה בכל זאת אפשר לעשות? ובכן, במשרד לענייני אזרחות ושירותי הגירה פרסמו סדרת המלצות שעשויה לסייע בקידום התהליך כאשר שירותי ההגירה יחודשו עם תום המשבר.

כך למשל, ב-USCIS מפצירים במהגרים לעשות שימוש ב"אמה", העוזרת הווירטואלית באתר המשרד. בעזרתה, ניתן לשאול שאלות ספציפיות ולקבל מידע אישי המסייע לנווט באלפי העמודים והטפסים הנמצאים באתר. "אמה מספקת מידע שבהתבסס על השאלות שהיא נשאלת, כך שהתשובות אינן ב'שפה המקצועית', אלא בשפה פשוטה הניתנת להבנה גם ע"י מי שלא דובר אנגלית ברמת שפת אם", הסבירו ב-USCIS.

 

במקום להתאסף מחוץ לסניפים, ב-USCIS ממליצים לעיין באתר האינטרנט שלהם (צילום: Getty Images)

 

עוד הומלץ לכלל המהגרים שנמצאים בשלבים שונים בתהליך האזרחות להירשם לאתר של ה-USCIS. "האזור האישי באתר מאפשר למהגרים ואזרחים זרים לשלוח בקשות ולבדוק את מצב הבקשה שלהם בכל שלב של התהליך", הסבירו במשרד לענייני אזרחות, "מדובר בכלי שמאפשר לאלה שאינם אזרחים להגיש טפסים, הוכחות המאששות את מה שנטען בבקשה ועוד. כמו כן, ניתן לשלם את ההוצאות הכרוכות באמצעות כרטיסי אשראי או דביט".

ב-USCIS אף ממליצים "לנצל" את הזמן בבית כדי לאסוף את כל המסמכים הנדרשים, לרבות תעודת לידה, תעודת סיום לימודים, תעודת נישואין ועוד. "בימי שגרה, אחת הסיבות המרכזיות לעיכוב בתהליך היא העובדה שלא מעט ממגישי הבקשות מתקשים לאתר את כלל המסמכים שהם נדרשים להציג. נצלו את הזמן בבית כדי לנבור במחסן ולמצוא את אותם מסמכים כבר עכשיו".

סיבה נוספת שעלולה לעכב את התהליך היא היעדר כתובת מדויקת. לכן, ב-USCIS ממליצים לוודא כי הכתובת שקיימת במערכת אכן נכונה, ובמידה שלא, יש לעדכן עם הכתובת העדכנית. "מתן כתובת מדויקת מסייעת לוודא שכל מהגר מקבל את כל המכתבים שנשלחים אליו ללא עיכובים מיותרים".

 

אתר האינטרנט של המשרד לענייני אזרחות (צילום: Shutterstock)

 

עבור לא מעט מהגרים, התוקף של אשרות הכניסה/עבודה בארה"ב ייגמר בחודשים הקרובים. עבור אותם מהגרים שלא יכולים לשוב למדינת המוצא שלהם בשל שיבושי הטיסות, ב-USCIS מציעים לעשות שימוש בטופס I-539 כדרך להאריך את התוקף של האשרה באופן זמני. חשוב לציין כי ניתן להגיש את הטופס הזה רק אם טרם עבר תאריך היציאה המיועד (כפי שצוין בטופס I-94). בנוסף, חשוב להדגיש כי רק בעלי ויזות B-1, B-2, F-1, F-2, M-1 או M-2 יכולים להגיש את בקשה זו.

כאמור, ב-USCIS ממליצים לעשות שימוש במגוון השירותים המקוונים, אך ראוי לציין כי מספר קטן של עובדים ממשיכים להפעיל מוקד חירום שאליו ניתן לפנות עם שאלות.

 

מוקד החירום של המשרד לענייני אזרחות ושירותי הגירה: 1.800.375.5283

העוזרת הדיגיטלית "אמה"

יצירת חשבון באתר ה-USCIS

עדכון כתובת

הסבר בנוגע לטופס I-539

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE