הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות הקורונה: עלייה חדה במספר תביעות הגירושין
לחץ כלכלי, שהות ממושכת בצד בן או בת הזוג בתנאי בידוד, ועליית שאלות קיומיות בשפע הזמן הפנוי כולם יחד מובילים לעלייה במספר התביעות לגירושין ברחבי ארה"ב

בין התופעות הרבות עימם נתקלים אנשים השוהים בבידוד הוא הצורך להתמודד 24/7 אחד עם השנייה. עתה נראה כי בעבור רבים הבידוד עם בן הוא בת הזוג לא רק שאינו מוסיף חן לחיי הנישואים, הוא הופך לבלתי נסבל ומוביל לעלייה חדה במספר בקשות הגירושין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מספר מקרי הגירושים בעלייה (אילוסטרציה)

"אנשים פתאום קולטים שהם לא סובלים אחד את השנייה", מוסרת עורכת הדין סוזן קימברלי-ברקר מניו יורק שכרבים אחרים בתחומה חווה מבול של תביעות בשבועות האחרונים.

"באמצע הלילה קיבלתי שיחת טלפון מלקוחה שמבינה שאין לה שום דבר במשותף עם בעלה מלבד הילדים - ושהוא בעצם גם לא יודע דבר על הילדים", מספרת קימברלי-ברקר על אחת מלקוחותיה העובדת בתחום השיווק.

לקוח אחר החי בהרי ההמפטון האקסלוסיביים שבניו יורק מוצא עצמו עתה, "נעול באחוזה עם אשתו והילדים, בעוד הנישואים מתפרקים", באחד הערבים הוא התקשר לשאול "האם אפשר כבר להתחיל בתהליך?". אך כידוע לכל, בימים אלה בתי המשפט לא עובדים במתקונת רגילה אלא בעבור מקרי חירום. 

 

(אילוסטרציה)

עורך הדין סטיבן מנדל טוען כי מלבד בגידות סיבה נוספת למקרי גירושין הם כמובן חילוקי דעות או קשיים המרוכזים סביב עניינים כספיים. "אנשים לפתע מאבדים את העבודה, והדבר מייצר לחץ על חיי הזוגיות, וכך אנשים נכנסים לפתע לסיר לחץ", מוסר מנדל שקיבל שיחת טלפון אמש מאישה התובעת להתחיל בתהליך הגירושין באופן מיידי, שכן בעלה חושב שהתקשורת מנפחת את עניין הנגיף והוא החליט להוציא את הילדים החוצה בלא אמצעי זהירות.

מלבד חילוקי דעות כלכליים וקושי להימצא בבידוד עם בן או בת הזוג, סיבה אחרת המעלה את רף תביעות הגירושין היא שאלת החיים והמוות הניצבת למול רבים התוהים מחדש כיצד ברצונם לבלות את שארית ימיהם על פני האדמה.

אנשים לפתע עוצרים לתהות האם באמת חיי הנישואים מעניקים להם את המשמעות והסיפוק להם הם מייחלים. ואכן, לא אחת מוצאים עצמם תוהים האם יביטו אחורה על חייהם בחרטה בשל הבחירה הזוגית שביצעו. דילמות קיומיות שכאלה, שבימים כתיקונם מודחקות בשל סדר היום המודרני מתווספים ללחצים הכלכליים, ולקושי ללכת ולמצוא מטפל זוגי שיקבל זוגות בשעות קשות. וכך רבים מחליטים פשוט "לחתוך" את הזוגיות.

 

(אילוסטרציה)

אך נראה כי ישנם גם שיקולים מעט יותר קרים המועדדים אנשים לפעול 'מהר ועכשיו'. ברגע שתביעת הגירושין מוגשת הרי שאחוז הנכסים המוערך של בן או בת הזוג הינו האחוז הקיים בשעת התביעה, ונראה כי רבים מחשבים כי אם ימתינו, הרי ששווי הנכס של הנתבע או הנתבעת יירד, וכך ישנו היגיון כלכלי רב יותר בהגשת התביעה במוקדם מאשר במאוחר.

עורכי דין רבי במיוחד בערים הגדולות של אמריקה מצפים לעלייה חדה בתביעות הגירושין ברגע שבתי המשפט יפתחו מחדש את שעריהם,

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE