הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
''הוא מאד פופולרי': האם מושל ניו יורק ירוץ לנשיאות ארה"ב לצד ג'ו ביידן?
עמידתו האיתנה של אנדרו קואומו בראש המדינה מוכת הקורונה זיכו אותו בפופולריות לא רק בעיניי תושבי ניו יורק אלא באמריקה כולה. עתה נשאלת השאלה האם הוא בדרך להפוך לסגן הנשיא של ג'ו ביידן?

מאז החל משבר הקורונה אין ספק שהמניה של מושל ניו יורק אנדרו קואומו נמצאת בעלייה. עתה המקורבים למושל מבקשים להריצו לתפקיד סגן הנשיא בתקווה כי בשנת 2024 תפקיד הסגנות יהפוך לתפקיד הנשיא מפאת גילו המתקדם של ביידן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל ניו יורק אנדרו קואמו (צילום: ניו יורק פוסט)

"במעגלים של ביידן מספרים כי ישנו לחץ מכיוון מקורביו של קואמו לפחות להזכיר בפומבי את הדיבורים סביב מינויו לתפקיד סגן הנשיא במידה וביידן ייבחר, וזאת לאור תפקודו במהלך משבר הקורונה", כך לפי דמוקרטים בכירים מהעיר ניו יורק שהתראיינו לעיתון הניו-יורק פוסט.

עם זאת המושל עצמו מכחיש באופן גורף כי הוא בכלל מעוניין בתפקיד סגן הנשיא, או אף בתפקיד הנשיא, וזאת למרות שיש הטוענים כי המושל בן ה-62 עושה זאת כחלק "מאסטרגיה של להיות באור הזרקורים, להכחיש פומבית שאיפות שכאלה, ובינתיים לעבוד מאחורי הקלעים".

אך רבים טוענים כי הסיכויים של קואמו להצטרף לקמפיין קלושים, שכן א. כמו ביידן גם קואומו הינו מצפון-מזרח ארה"ב, (נהוג כי סגן הנשיא והנשיא באים מאזורים גיאוגרפיים שונים), וב. מדובר בגבר בעוד ביידן מייעד את התפקיד לאישה, שכן לפי סקרי דעת הקהל מדובר במהלך הנכון ביותר מבחינה ציבורית.

 

ביחסים טובים, קואמו וביידן (צילום: ניו יורק פוסט)

ביידן בן ה-77 לא צפוי לכהן יותר מקדנציה אחת ובמצבו המנטלי נכון לעתה, ישנם גם המתקשים לראותו עושה את זה עד שנת 2024. על כן שנת 2024 תהיה כנראה פתוחה במפלגה הדמוקרטית, אך גם במפגלגה הרפובליקנית. וקואומו ידוע כמי שמצליח לקיים קשרים חיוביים גם עם לא מעט רפובליקניים.

במקביל, ביידן וקואומו עצמם נהנים מיחסים חיוביים, וקואמו אף העניק את חסותו לקמפיין ביידן באפריל 2019. גם ערוצי התקשורת בין השניים פתוחיפ שכן מספר אנשי מפתח שעבדו בעבר אצל קואומו עובדים עתה אצל ביידן, ולכן התקשורת הבלתי ישירה בין שני האישים חזקה.

ביידן עצמו הגיב ביחס לתפקודו של המושל כי "אני סבור שקואמו עושה עבודה מעולה, הוא סוס מוביל כאן. דיברתי עמו תכופות, הוא חבר, והוא עושה עבודה מצוינת ואני באמת חושב כך".

ביידן אינו היחיד שסבור כך. הפרופיל הציבורי של המושל זכה לזינוק דרמטי מאז ראשית משבר הקורונה, מחקר של מכללת סיינה קבע כי 87% מתושבי ניו יורק רואים בחיוב את טיפולו במשבר, וכשמדובר ב'חביבות' הרי שכ-45% מהציבור האמריקני אוחז בדעה חיובית כלפיו. לשם השוואה הנשיא טראמפ נהנה מכ-48%.

אביו של קואמו מאריו היה אף הוא מושל פופולרי במדינת ניו יורק, ואם ירצה לשבור את שיאו של אביו שכיהן כ-3 כהונות יוכל קואומו לרוץ מחדש למשרת המושל בשנת 2022 בפעם הרביעית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE