הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל קליפורניה: "מתחייב שנבצע יותר בדיקות קורונה"
ניוסאם הסביר כי כמות הבדיקות שבוצעו עד כה - כ-127 אלף - אינה מספקת במדינה בה גרים כ-40 מיליון תושבים. "זה לא מספיק, לוקח על כך אחריות"; מניין נדבקי הקורונה ברחבי המדינה עלה ל-12 אלף, בתי החולים ממשיכים לדווח על עומס עצום

על רקע הדיווחים על עומס עצום במעבדות, מושל קליפורניה התחייב מוקדם יותר היום (שבת) כי המדינה תגביר את הקצב שבו מתבצעות בדיקות הקורונה. עוד חשף המושל כי אובחנו יותר מ-12 אלף חולי קורונה עד כה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המושל ניוסאם (צילום: AP)

 

"כל סוגיית הבדיקות מאתגרת מאוד, ואני לוקח על כך אחריות", אמר המושל ניוסאם במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר, "זו האחריות שלי כמושל לדאוג שיותר בדיקות יתבצעו במדינה", הוא הסביר והוסיף כי עד כה כ-127 אלף איש עברו בדיקה לזיהוי הנגיף. "זה לא מספיק, ובמדינה של קרוב ל-40 מיליון תושבים אנחנו צריכים לראות את הנתון הזה מזנק", אמר המושל.

מתוך כ-127 אלף תושבים שעברו בדיקה, כ-13 אלף עדיין ממתינים לקבל את התוצאות, כך על פי מחלקת בריאות הציבור של קליפורניה.

 

 

בתוך כך, גם בבתי החולים ממשיכים לדווח על עומס עצום. כ-2,300 איש נזקקו לאשפוז ברחבי המדינה, מתוכם כאלף ביחידות לטיפול נמרץ. לפי המושל, מדובר בעלייה מדאיגה של 11% ביממה האחרונה.

על אף שכ-175 רופאים ואחים ברחבי קליפורניה אובחנו כנשאי הנגיף, המושל הסביר כי לא קיים מחסור בכוח אדם לאחר שבשבוע החולף התנדבו 79 אלף עובדים, ביניהם רופאים ואחים בפנסיה, סטודנטים לרפואה לקראת סיום הלימודים ואחים מוסמכים שבחרו שלא לעבוד בתחום.

לקראת סיום מסיבת העיתונאים, ניוסאם ביקש להתייחס לדיווחים לפיהם מדיניות הריחוק החברתי מתחילה להשפיע לטובה. הוא ביקש מהתושבים שלא לנצל את הדיווחים כדי להתקהל: "הסכנה לא חלפה, עלינו להמשיך לשמור על הריחוק החברתי", הוא הדגיש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE