הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אלרגיות בצל הקורונה: לפניכם 8 פתרונות טבעיים(!) שיקלו על התסמינים
בימים אלה, כשהעולם נמצא בעיצומו של משבר בריאותי חריף ואנשים רבים חוששים לקחת נוגדי דלקת, או תרופות בכלל, איגדנו עבורכם מספר דרכים טבעיות(!) שיסייעו רבות בהקלה על תסמיניי האלרגיה

מה גורם לאלרגיות עונתיות?

פתוגנים או אלרגנים הנישאים באוויר, כגון אבקנים, דשא, עובש, צמחים, ואפילו גם כמה כימיקלים הנשאפים תוך כדי נשימה.

מהרגע שהם נכנסים לגופנו, אלרגנים אלה מחוללים מהומה גדולה. מערכת ההגנה שלנו, באופן מוטעה, מזהה אותם כסכנה ומשחררת בתגובה נוגדנים שיתקפו את האלרגנים, וישחררו חומר כימי בשם היסטמין לתוך האף, העיניים והריאות. תכליתו של ההיסטמין היא לתקוף את המחוללים המזיקים ולהוציאם מן הגוף. אחת ההתבטאויות המרכזיות של כימיקל זה הן דלקות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

עם כן, זה הזמן לחזק את המערכת החיסונית - החדשות הטובות הן שיש כמה תרופות טבעיות שבעזרתן תוכלו לנסות ולשלוט בתסמיני האלרגיה.

  1. נקו את אפכם

האבקנים נצמדים לנזלת. נסו לנקות את המעברים בעזרת נטי פוט, שטיפת אף או שמנים.

  1. נהלו את רמות הלחץ (סטרס)

ההורמונים המשתחררים בעתות מצוקה מחוללים מהומה בגוף ובמיוחד במערכות ההגנה, עובדה ההופכת את האלרגיות לאף יותר חמורות. שקלו לתרגל שיטות של ניהול לחץ וסטרס כמו מדיטציה, התבודדות, טיפוח עצמי, והשתדלו לא להעמיס על עצמכם יותר מדי.

  1. עשבי מרפא

תמצית צמח הבאטרבור ('Butterbur'), שמקורה בשיח האירופאי שנמצא יעיל בשיכוך תסמיני אלרגיה עונתיים, פועלת באופן דומה לזה של אנטיהיסטמין (תרופה אנטי-אלרגית).

קוורצטין הוא נוטריינט המצוי בבצלים, תופחי עץ, ותה שחור שהוכח כיעיל בהגבלת רמות ההיסטמין.

  1. חומץ תפוחים

לחומץ תפוחים יש מוניטין מכובד למדי. הוא מחזק את המערכת החיסונית, מסייעת לפרק לחה, ומסייעת לניקוז לימפתי. המומחים ממליצים לערבב 2 כפיות חומץ עם כוס מים ומיץ לימון, ולשתות 3 פעמים ביום כדי להקל על התסמינים.

 

 

  1. טהרו את הגוף מרעלים

לעיתים קרובות, האלרגיות שלנו מחמירות משום הרעלנים שבגופנו. הכבד הוא מגשר נהדר של דלקות, אך תפקודו לקוי כתוצאת מהשעות הנוספות שהוא משקיע כתוצאה מלחץ אדיר, תרופות, אלכוהול ומאכלים מעובדים. טהרו את גופכם על ידי הסרת המאכלים הבאים מהתפריט שלכם: מטוגנים, סוכר, אלכוהול ורעלנים אחרים. בחרו במאכלים המטיבים עם בריאותו של הכבד, כמו עשבים, גדילן מצוי (milk thistle), כרכום, ארטישוק, פירות הדר ואגוזים.

  1. פרוביוטיקה

כאמור, אלרגיה הינה התבטאות של מערכת חיסון בלתי מאוזנת, חוסר איזון אשר גורם לגוף להגיב בעצמה לגירויים שונים. מחקרים רבים מייחסים חשיבות רבה להימצאותם של חיידקים מועילים במעי ומקשרים זאת לשכיחות מופחתת של אלרגיות. חיידקים פרוביוטיים יכולים לסייע בייצור חומרים המחזקים את מערכות ההגנה שלנו.

  1. שמנים אתריים

הוספת שמנים אתריים לאמבטיה חמה, כוס תה, שמן עיסוי, או מפיץ ריח חשמלי, יכולים להפחית את התסמינים. נענע (מינט), בזיליקום, אקליפטוס, ושמן עץ התה, כולם יכולים לעזור עם דלקות ולחזק את המערכת החיסונית. שמנים אתריים לאלרגיות יעזרו לנקות את הגוף ולהילחם בזיהומים, בקטריות, מיקרואורגניזמים ורעלנים מזיקים.

  1. נקו את הבית

ניקיון הבית באופן סדיר יעזור לכם להיפטר מכל אותם גורמי גירוי ויעזור בהקלה של התסמינים. נקו או החליפו את מסנני האויר בביתכם לעיתים תכופות. יתרה מכך, נקו את מדפי הספרים, פתחי האוורור, ומקומות אחרים בהם אבקה עלולה להיערם. שאבו את השטיחים והחליפו את כיסויי הכריות, מספר פעמים בשבוע - החליפו מצעים באופן סדיר שכן אלרגנים יכולים לעבור משיערכם לכרית השינה שלכם, כל לילה מחדש. ניקיון מטהרי האוויר הוא שלב חשוב מאוד ולא כדאי שתפסחו עליו.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE