הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יועצו הכלכלי של טראמפ: אם לא נפתח את הכלכלה בקרוב, לא נהיה במיתון. לא נהיה במשבר. נהיה שוב בשפל הגדול
סטיבן מור יועד להיות יד ימינו של הנשיא טראמפ בבנק הפדרלי אך לאחר ביקורת על המינוי הכלכלן הבכיר בחר להסיר את מועמדתו. הדבר לא מפריע לו להסכים עם הנשיא בדבר אחד חשוב - לאורך זמן המצב במשק לא יכול להימשך כך

הכלכלן הבכיר סטיבן מור הזהיר כי ארה"ב בדרך לשפל גדול (Great Depression) במידה והכלכלה לא תצליח להחיות את עצמה מחדש בחודש הקרוב בניסיון להתגבר על הנזקים שנגיף הקורונה הסב למשק האמריקני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סטיבן מור

"באיזשהי נקודה בקרוב אנו נצטרך לקבל מספר החלטות ביחס לעומק האסון אותו אנו יוצרים עם ההסגר הכפוי על הכלכלה שלנו. אני לא אומר שצריך לסכן את בריאות הציבור אך באותה מידה, אנו חייבים לדאוג לגבי מה שאנו עושים לחברתנו, ולאיזה כלכלה אנו נתעורר כשכל זה ייגמר", אומר מור אשר ייעץ בעבר לנשיא טראמפ בנושאי כלכלה ושהינו אחד מהעורכים הבכירים של עיתון הוול סטריט ג'ורנל.

מור ידוע בעמדותיו השמרניות בנושאי אקלים וחברה, ומלבד היותו אחד מחשובי הכלכלנים בארה"ב הוא גם ידוע כמי שכינה את הטוענים כי כדור הארץ מתחמם כ"סטליניסטים". מי שהיה מועמד לתפקיד בבנק הפדרלי אף חיבר ספר העונה לשם "טראמפונומיקס" (כלכלת-טראמפ) המשבח ומהלל את מדיניותו הכלכלית של הנשיא ושל יועצו הכלכלי לארי קודלוב.

בינתיים טוען מור כי "אם נמשיך מעבר לתאריך ה-1 במאי במתכונת הנוכחית אנו ניצבים בפני אפשרות של שפל גדול". 

במקביל טוען מור כי שיעור האבטלה יכול להגיע בקלות ל-23% באם המצב יימשך כפי שהוא היום, על פי הכלכלכנים בגולדמן סאקס האבטלה כעת עומדת בסביבות 15%.

 

הנשיא טראמפ

במקביל, וול-סטריט ננעלה ביום שישי האחרון בירידות שערים לאחר שפורסם דו"ח העבודות של הבנק הפדרלי בו דווח על אובדן של כ-701,000 משרות, כשנראה כי המספר האמיתי - גבוה בהרבה. ואכן המגמה כרגע היא פגיעה עמוקה בשיעור המועסקים במשק, בכלכלת הייצור, ובכלכלת השירותים.

מור אינו לבד בעמדותיו. יש הטוענים כנשיא ארה"ב כי "אמריקה תפסיד יותר חיי אדם בשל הבעית הכלכליות החמורות שייגרמו מאשר שהיא תפסיד כתוצאה מנגיף הקורונה", אומר הנשיא שממשיך באומרו כי "מה שאנו עושים כעת, נראה לי יצליח מאד, אך אתם יודעים מה? איני יודע. יש לנו החלטה גדולה לקבל בנקודה מסוימת. בסדר? יש לנו החלטה גדולה לקבל. הלכנו לתקופת זמן זו, אך כפי שאמרתי בהתחלה, התרופה לא יכול להיות גרועה יותר מהבעיה עצמה, אנו צריכים לפתוח מחדש את המדינה, איננו רוצים לעשות זאת חודשים על גבי חודשים על גבי חודשים". 

טראמפ הכריז בתחילה כי ירצה לראות את המדינה פתוחה ביום ראשון של פסחא ה-12 באפריל, אך הוא האריך את תאריך היעד ל-30 באפריל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE