הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האנשים שמאחורי סטטיסטיקת הקורונה: רפי, תושב מיאמי - "אני מתנשם כאילו רצתי מרתון, אין לאוכל טעם וריח"
מדינת פלורידה נכנסה לאחרונה לרשימת המדינות, בהן התגלו עשרות אלפי מקרי הידבקות במגיפה המתפשטת ברחבי ארה"ב. אחד מאותם חולים, מתאר בעדות אישית את ההתמודדות הלא פשוטה מול המחלה ששינתה את שגרת חייו

מידי יום אנו נחשפים למספרים הבלתי נתפסים של חולי הקורונה ברחבי העולם, ובשבועות האחרונים בעיקר כאן בארה"ב, עם ממוצע יומי של כ-25 אלף מקרי הידבקות, ומעל אלף קורבנות. יותר מ-335 אלף תושבי ארצות הברית, נדבקו בקורונה, מתוכם קרוב לעשרת אלפים, הלכו לעולמם. הנגיף המדבק כבר התפשט בכל פינה ברחבי ארה"ב.

אחת המדינה שחצתה לאחרונה רף 10 אלף החולים היא פלורידה, בה פוטנציאל הנזק הבריאותי הוא עצום בשל האוכלוסיה המבוגרת המתגוררת בשטחה. תמונות של אלפי מבלים, בחופים וביאכטות, וכן מסיבות קורונה הזויות של צעירים שכנראה לא הפנימו את משמעות המגיפה, גרמו לרשויות להגביר את נהלי הבידוד ומדיניות הסגר. 

רפי כהן, תושב מיאמי בן 38 נכנס לפני כשבוע לסטטיסטיקת החולים במדינה. בריאיון למערכת חדשות היברו ניוז, הוא מתאר את ההתמודדות האישית שלו בימים האחרונים, מול ה'אויב הבלתי נראה' ששינה את פני העולם: "לרגעים ארוכים קשה לנשום, ואחר כך פתאום הכל בסדר. זה בא והולך. כשאני שוכב יותר קשה לי, וכשעומד, פחות קשה לי. החום די ירד, וגם תדירות השיעול".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בדומה למחלות ויראליות אחרות, ההתחלה לא הייתה פשוטה עבורו. "לפני מספר ימים הרגשתי ממש על הפנים. עד עכשיו איבדתי תחושת טעם וריח. כשאני מתקלח, לא מריח את הסבון והשמפו. גם באוכל, לא מרגיש שום טעם. תחושה מוזרה ביותר".

"אני מדבר מידי יום עם רופא באונליין. לדבריו, אלו תסמיני המחלה ועלי להישאר בבית בהסגר. כך אני כמובן עושה. הוא הדגיש שאם יש החמרה בנשימה, להגיע בהקדם לחדר מיון. הבעיה הכי גדולה היא הנשימה. זה הדבר שהכי מציק לי. לא אכפת מהחום והשאר. הנשימה הפכה לכבדה, אני מרגיש כאילו רצתי מרתון ומתקשה לנשום. דומה להתקף חרדתי כזה, זאת התחושה".

לשאלה האם התסמינים גוברים ביום או בלילה, הוא מתקשה לספק תשובה נחרצת: "אין לזה חוקים, זה תופס אותי באופן אקראי במהלך כל שעות היממה. לפחות אני מצליח לישון. הרופא רשם לי תרופה להתמודדות עם שפעת בנוסף למשככי כאבים. הוא הדגיש במפורש שלא אקח אדוויל".

רפי מספר שהוא גם משתמש במשאף על מנת להקל על הנשימה, במהלך התקופה הלא פשוטה אשר מלבד התסמינים שציין מלווה בין השאר בצמרמורות וחולשה כללית.

כמו עם מאות אלפי החולים בארה"ב, גם במקרה הנוכחי, הכל התפרץ ברצף תסמינים פתאומי: "הייתי בבית ולפתע הרגשתי שעולה לי החום בגוף. מדדתי והמדחום הראה לי 39 מעלות צלזיוס, בהמשך הרגשתי צמרמורות בגוף. למחרת בבוקר התקשתי בנשימה וסבלתי מכאבים בכל הגוף, גם השרירים כואבים ובנוסף העצמות, כאילו הכל מתכווץ. התקשתי אפילו ללכת. מהחום הזעתי במהלך הלילה".

"בהתחלה חשבתי שאולי הנשימה היא כתוצאה מהעובדה שהייתי בלחץ ואז אחרי כל שאר התסמינים, כבר מבין שזה לא זה אלא הווירוס. אני מכין לעצמי סטייק ואין לו טעם וריח. כאמור, גם במקלחת, אין ריח לסבון או לבושם לאחר מכן, וזה לא שהאף שלי סתום, פשוט אין תחושה של ריח". 

לאחר אותו בוקר, הוא נסע לבית החולים, שם עבר בדיקה לאבחון המחלה, וכעבור יום, בשיחת טלפון, נמסר לו שהתקבלה התוצאה החיובית. 

 

תיעוד הצעירים המתקהלים בחופי פלורידה במהלך שיא התפשטות נגיף הקורונה, הביאו לשינוי הנהלים במדינה

כבר מהיום השני, סבל רפי משיעול כבד. כאשר כותב שורות אלו ניסה ליצור עימו קשר בתחילת המחלה, לא ניתן היה לקיים את השיחה בעקבות עוצמת השיעול שקטעה את דיבורו, ובכך דמתה כאילו לשיחה עם אדם שזה עתה סיים שתי חפיסות סיגריות במכה. 

ההשערה היא שככל הנראה נדבק לאחר שאסף חבר משדה התעופה אשר חזר מאנגליה וחלה בקורונה ימים ספורים לאחר מכן, זאת למרות שחבש מסכה לאורך הנסיעה ורפי מדגיש שלא היה בינהם מגע, דבר המעיד על הקלות בה ניתן להידבק גם כאשר מנסים להיזהר. למרות זאת, מודה רפי כי נגע במזוודות שלו וכידוע, הנגיף בעל יכולת הישרדות במשטחים למשך שעות ארוכות.

בנוסף, הוא נהג בימים שעבד לנסוע למשרדים באמצעות שירות האובר, מה שיתכן שתרם לנסיבות ההיבדקות, אם לא התרחשו בעקבות המפגש עם החבר החולה.

לדברי רפי, הוא מודה כי אכן לא הקפיד לחלוטין על כל נהלי ההיגינה, כמו חבישת כפפות, אך לדבריו, גם ברשתות המזון במיאמי, הוא הבחין כי רוב העובדים אינם עם מסכות ובכלל לתחושתו האווירה בעיר אינה דומה לזו באזורים קשוחים יותר.

לסיום ביקש להעביר מסר לציבור, בעקבות הלקח שלמד: "מלבד הסגר שהרשויות חייבות להורות עליו בכל עיר ומדינה בארה"ב, הקלות בה נידבקתי, רק מדגישה את גודל האחריות שיש עלינו בהקפדה על נהלי הריחוק החברתי ושמירה על כללי הזהירות. כמו שאני נדבקתי, כך גם אחרים יכולים להידבק ואנחנו רואים את זה בעשרות אלפים מידי יום". 

למרבה המזל, במקרה של רפי, מצבו השתפר משמעותית, כמו במרבית המקרים, ועדיין, זהו סיכון שאינו שווה לקחת במגיפה המתעצמת שפוגעת בכל שכבות האוכלוסיה. "ראיתי הרבה מחלות קשות, הפעם מדובר בסיפור אחר לגמרי", סיפר ד"ר עמוס דודי, רופא בבית חולים במוקד התפרצות הקורונה בניו יורק אשר הפציר בציבור לשמור על נהלי הזהירות: "אם לא תפעלו לפי ההנחיות, כל המאמץ שלנו יירד לטימיון". מילים מהדהדות שחשוב שכולנו נפנים ולא נשכח.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE