הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בהוראת משרד ההגנה ובביצוע הצבא האמריקני: כ-1,000 רופאים ואחיות יוטסו לניו יורק
צבא ארה"ב עתיד לקחת שליטה בקרוב על המרכז הרפואי יעבץ בעיר ניו יורק, על רקע קולות ביקורת של ראש העיר דה-בלאזיו כי הממשל הפדרלי אינו עושה די כדי לסייע לעיר מוכת המגיפה

שר ההגנה האמריקני מארק אספר הורה ל-1000 רופאים ואחיות להגיע לעיר ניו יורק במטרה לעזור לעיר להילחם במגיפת הקורונה שפקדה אותה.

"מה שאנו מתכננים הוא צירוף של כ-1,100 רופאים ואחיות ועוד אנשי רפואה מצועית רובם יגיעו למרכז יעבץ, ואנו הסכמנו כי נסייע להעבירם בין כ-11 בתי חולים בעיר אשר חווים מחסור בצוות רפואי", מסר אספק בראיון לתכנית "מצב האומה" בערוץ החדשות CNN.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שר ההגנה אספר (צילום: ניו יורק פוסט)

"אנו נשתלט בקרוב על מרכז יעבץ - בעל 2,500 מיטות החולים - להראות כמה אנו בפנים, צבא ארה"ב, ינהל בקרוב את בית החולים הגדול בארה"ב."

בעודו מדבר במסיבת עיתונאים אמש במהלך התדריך של צוות המאבק בקורונה בבית הלבן, הנשיא טראמפ עצמו הודיע כי הצבא בדרך לתפוח הגדול, כדבריו "בהוראתי 1000 אנשי צבא בדרך לעיר, לסייע במה שהם זקוקים לו ביותר, זהו האזור החם ביותר מכל האזורים".

במקביל, אספר הגיב להערות שהושמעו ביום שישי על ידי ראש העיר ביל דה-בלאזיו שקרא למובליזציה בקנה מידה לאומי של עובדי בריאות לעיר הנאבקת להשאיר את ראשה מעל המים והרואה את מניין הקורבנות היומי רק הולך וגואה, הוא עשה כן כאמור באמצעות ההוראה המיוחדת שנתן לכוחות הצבא להגיע לעיר.

"המדינה אינה במצב מלחמה, הצבא בבסיסיו, הם לא בחזית, ויש לנו אנשי רפואה שממשיכים בחייהם כרגיל, זוהי מלחמה, בואו נתייחס לזה כמו למלחמה", אמר ראש עיריית ניו יורק בה נרשמו למעלה מ-63,000 מקרי קורונה נכון ליום שבת בשעות הערב, עם למעלה מ-2,600 מקרי מוות הקשורים בנגיף.

 

ראש העיר ביל דה-בלאזיו 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE