הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ: "אנו מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה"
במסיבת עיתונאים רבת תהפוכות שתיזכר כרגע בו אמריקה שבה לאופטימיות חזר נשיא ארה"ב על הודעתו מאמש כי המגיפה תגיע השבוע לשיאה, אך הבטיח כי אמריקה תתגבר וביקש לשאת תפילה עבור האומה מוכת המגיפה

את מסיבת העיתונאים הערב פתח נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ באיחולי החלמה לראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון.

"כל האמריקנים מתפללים עבורו, אני מלא תקווה ובטוח שהוא יהיה בסדר, הוא גבר חזק. הוא אדם חזק".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ במסיבת העיתונאים הערב (צילום: AP)

מסיבת העיתונאים הלילית של הנשיא, שהפכה כבר לדבר שבשגרה בימים טרופים אלה, קיבלה הערב תפנית מיוחדת והיא עלולה להירשם בהיסטוריה כמעין נקודת מפנה במאבק האמריקני בנגיף הקורונה הקטלני.

שכן היום, על אף התחזיות הקודרות של המומחים, ובשונה מהפעמים הקודמות במהלך החודש האחרון שנראה היה כי המצב הכלכלי והבריאותי מצוי בסימן של התדרדרות מתמדת, הנשיא נשמע אופטימי מהרגיל, וזאת למרות העובדה שארה"ב נכנסת מחר לשבוע הקשה ביותר שידעה במאבקה בנגיף.

"אנו מקווים כי אנו רואים השטחה מסויימת של כמות החולים באזורים הכי חמים", אמר הנשיא בעודו חושף כי למעלה ממיליון וחצי אמריקאים כבר נבדקו עבור נגיף קורונה, "אנו רואים את האור בקצה המנהרה".

למרות הטון המפוייס והתפילה שנשא עבור בני העם האמריקני (להלן) לא פסח הנשיא על השבת מלחמה ליריביו הפוליטיים המנסים פעם אחר פעם לפקפק בטיב מנהיגותו בשעת הצרה הלאומית.

במיוחד תקף הנשיא את מושל אילנוי ג'יי.בי פריצקר אשר לדבריו "כל הזמן מתלונן למרות שהוא בעצמו מתפקד ברמה נמוכה. הוא אינו מסוגל למלא את תפקידו כמושל, הוא לא תפקד היטב".

ברובד הכלכלי, הנשיא הודיע כי הוא פתוח לאפשרות שהממשל יחלק סבב נוסף של המחאות לציבור האמריקני "אני אוהב את הקונספט הזה", אמר הנשיא שהודיע כי הסבב הנוכחי של ההמחאות יועבר בשבועיים הקרובים.

במקביל הדגיש הנשיא ה-45 את יעילותה של התרופה נוגדת המלריה המבוססת על הידרוקסיכלורוקין בה נעזרים במדינת ניו יורק לטיפול בחולי הקורונה.

גם עיתונאים רבים שבתחילה תקפו את טראמפ על הדגשת יעילות התרופה, החלו לשנות את הטון שלהם כאשר אלפי רופאים ברחבי ארה"ב הודו השבוע כי התרופה באמת עוזרת לטיפול בנגיף.

 

סגן הנשיא מייק פנס (צילום: AP)

לדברי הנשיא "יש סימנים שהיא עובדת, היא זולה, ולממשלת ארה"ב יש מלאי של 29 מיליון כדורים"

מבחינת הציוד הרפואי שבתי חולים ברחבי ארה"ב זקוקים לו נואשות, הודיע הנשיא כי כ-600,000 מסכות N95 יגיעו לעיר ניו יורק ביום שני בבוקר "כדי לעזור למערכת הבריאות הציבורית שם", וכ-200,000 מסכות דומות יגיעו ללונג איילנד. לא רק ניו יורק מקבלת תגבור פדרל, כ-500 מכונות הנשמה הגיעו לניו ג'רזי, כ-200 ללואיזיאנה, כ-600 לאילנוי, ועוד כ-300 למישיגן, כאש מסצ'וסטס גם מקבלת 100 מכונות שכאלה.

במקביל ברגע סנטימנטלי במיוחד ביקש הנשיא לפנות למשפחות שאיבדו את יקיריהן, וביקש מהעם האמריקני להתפלל עבורם, "אנו מתפללים, עבור המשפחות שאיבדו את יקירהן. בקשו מהאל לנחם אותם בשעת אבלם, זו שעת אבל גדולה, עבור אומתנו ועבור העולם, עם אמונתנו ורוחנו, ובחסד האל אנו נמשיך, נתגבר, וננצח. למדנו המון, ונהיה חזקים מאי פעם".

במקביל מסרה ראש צוות המאבק בנגיף דברה בריקס כי העובדה שבספרד ובאיטליה חלה השטחה מסויימת בעקומת הנגיף הינה 'סימן מעודד מאד", והוסיפה "אנו מלאי תקווה לראות ייצוב של מקרים באזורים עירוניים רבים, הדבר מעניק לנו תקווה לקראת העתיד".

 

ראשת צוות המאבק המיוחד בנגיף דברה בריקס (צילום: AP)

כמו כן מוקדם יותר הבוקר הרופא הראשי ג'רום אדמס מסר ל-CNN כי "זה הולך להיות השבוע הקשה והעצוב ביותר של אמריקנים רבים, זה הולך להיות הפרל-הארבור שלנו, רגע ה-11 בספטמבר שלנו", כך מסר הרופא הבכיר ביותר במדינה שאמר כי הנגיף הולך להגיע לשיא תפוצתו בכל רחבי ארה"ב.מדינה

במקביל אנת'וני פאוצ'י ראש המכון הפדרלי לבקרת מחלות הזהיר כי הנגיף לא יחוסל כולו השנה, וכי ייתכן ונגיף הקורונה יהפוך לזן נוסף של שפעת עונתית.

"עלינו להיות מוכנים שלא נחסל כליל את הנגיף וכי נראה אותו גם בשנה הבאה, לכן אנו מנסים להיות מוכנים ככל הניתן".

בינתיים במשרד ההגנה האמריקני הורו לכל הנמצאים בשטחי הבסיס ובשטחי המשרד הפדרלים "לחבוש מסכה או מטלית ולשמור על 6 רגל של מרחק באזורי העבודה", זאת בהתאם לדרישות הפדרליות החדשות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE