הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הדבקת בעלי חיים ראשונה בארה"ב: טיגריס חולה קורונה אובחן בגן חיות בניו יורק
חשש כי ששה אריות וטיגרסים נוספים נושאים את הנגיף, אליו ככל הנראה נחשפו על ידי אחד העובדים במקום. חשוב להבהיר כי בשלב זה, אין ראיות נחרצות לכך שחיות עלולות להפיץ את המחלה, מסרה בכירה במשרד החקלאות האמריקאי

טיגריסית בגן החיות בברונקס, ניו יורק אובחנה כנשאית נגיף הקורונה, במה שנחשב להידבקות הראשונה של בעלי חיים על אדמת ארה"ב, ושל חיה מסוג זה בכלל. 

מלבד חיית הפרא בת ה-4, ישנם עוד שישה טיגריסים ואריות אשר פיתחו תסמינים וקיים החשד כי כולם נדבקו מאחד העובדים בגן החיות. 

לדברי נציגי המקום, הטיגריסית פיתחה את המחלה לפני כשבוע וחצי והיא ושאר החיות במתקן שנסגר למבקרים ב-16 במרץ, צפויים להחלים בקרוב.

"בדקנו את החיה כחלק מאמצעי זהירות ובמטרה לתרום למודעות העולם בנוגע להתפתחות המגיפה", מסר ד"ר פול קאלה, הווטרינר הראשי בגן החיות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



 

הממצא החדש מעלה תהיות בנוגע להעברת הנגיף בקרב בעלי החיים. עד כה משרד החקלאות האמריקני, לא דיווח על מקרים דומים אחרים של הידבקות אצל חיות מחמד או פרא במדינה. 

"חשוב להבהיר לבעלי חיות ומחמד ומגדלי חיות פרא כי בשלב זה, אין ראיות נחרצות לכך שהן עלולות להפיץ את המחלה", הדגישה ד"ר ג'יין רוני, וטרינרית בכירה במשרד החקלאות האמריקאי.

 

כידוע, נגיף הקורונה מועבר בעוצמת הידבקות גבוהה בקרב רבבות ברחבי העולם, אולם, במקביל, למעט המקרה הנוכחי, ישנם דיווחים על חיות שנדבקו. המפורסם שבהם אירע לכלב בהונג קונג אשר אובחן כנשא הנגיף. רשויות הרפואה במדינה האסייתית מסרו אז כי כלבים וחתולים אינם יכולים להעביר את המחלה אבל כן להידבק במקרה שנחשפו אליה על ידי הבעלים. 

 

מספר חוקרים מנסים בתקופה האחרונה להבין האם ישנו הבדל במין בעל החיים, בכל הקשור לרגישות להידבקות בנגיף על מנת לדעת כיצד הוא מתפשט בקרבם. 

 

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE