הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
על אף מדיניות המושל: זינוק חד בכמות חולי הקורונה בפלורידה
יותר מ-13 אלף נשאי הנגיף אובחנו ברחבי המדינה, וכמות הקורבנות עלתה ל-236. לקראת חג הפסח, המושל ניסה להרגיע ואמר: "אנשים יוכלו לבלות ברמה הרוחנית, אך עליהם לוודא שהם שומרים על הריחוק החברתי הפיזי בכל רגע נתון"

ארבעה ימים עברו מאז שתושבי פלורידה התבקשו להתסגר בבתים למעט מקרי חירום, אך כמות חולי הקורונה ברחבי המדינה המשיכה לטפס במהלך סוף השבוע ועומדת נכון ליום שני בבוקר על 13,324, כך על פי מחלקת הבריאות של פלורידה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תחנת "דרייב ת'רו" לבדיקת הקורונה באזור מיאמי (צילום: Getty Images)

 

בהודעת מחלקת הבריאות הוסבר כי קרוב לאלף נשאים אובחנה מאז שההודעה הרשמית האחרונה פורסמה אמש. עוד נמסר כי מניין הקורבנות עלה ל-236 (ביום שישי הנתון עמד על 163), ויותר מ-1,600 בני אדם מאושפזים בבתי החולים השונים בשל הידבקות בנגיף.

כבר עתה ברור כי האזור בפלורידה שהוכה בצורה הקשה ביותר במהלך המגפה הוא דרום-מזרח המדינה, שכן בשלושת המחוזות הגדולים (מיאמי-דייד, בראוורד ופאלם ביץ') נרשמו 120 מתוך 236 מקרי המוות, או קצת מעל ל-50%. מבחינת החלוקה הפנימית בשלושת המחוזות, פאלם ביץ' מוביל עם 49 מקרי מוות, אחריו בראוורד עם 40 ומיאמי דייד עם 31.

 

הנחיות המושל נכנסו לתוקף ביום שני (צילום: רויטרס)

 

בתוך כך, מוקדם יותר היום (שני) חשף מושל המדינה, רון דה-סנטיס, כי ערך במהלך סוף השבוע שיחות עם מנהיגים דתיים, וזאת על רקע חגי הפסח והפסחא שחלים בשבוע הקרוב. "המסר שלנו פשוט למדי: שמרו על נהלי הריחוק החברתי", הסביר המושל והמשיך, "אנחנו רוצים שאנשים יוכלו לבלות ברמה הרוחנית, אך עליהם לוודא שהם שומרים על הריחוק החברתי הפיזי בכל רגע נתון".

על אף שנותרו ימים בודדים עד ליל הסדר, נדמה כי לא מעט משפחות יהודיות לא יודעות כיצד הן יחגגו את החג. לכן, ראשי הקהילה היהודית פועלים כדי לספק אווירה של חג גם במהלך המשבר. כך למשל, הרב יוסי הרליג מבית חב"ד בקנדל ופיינקרסט (Chabad of Kendall and Pinecrest) יערוך "סדר מקדים" שישודר בזום ובפייסבוק (יחול עוד בטרם יכנס החג).

"אנחנו עדיין מסוגלים לחגוג את החג ביחד על אף שאנחנו במקומות פיזיים שונים", הסביר הרב בשיחה עם התקשורת המקומית.

 

המושל דה-סנטיס בפגישה עם ראשי הקהילה היהודית בשנה שעברה (צילום: לשכת המושל)

 

כאמור, בשבוע שעבר נכנסו לתוקף ההנחיות החדשות של המושל דה-סנטיס. במסגרתן, על התושבים לצאת מהבתים "רק כדי לספק או לנהל שירותים חיוניים". לפי הפרטים שנמסרו מלשכתו של המושל, שירותים חיוניים כוללים, בין היתר, סופרמרקטים, דואר, מסעדות (רק במתכונת של טייק אוויי), תחנות דלק, בתי מרחקת, בנקים, שירותי כביסה ושירותי ממשלה דחופים.

בנוסף, חשוב להדגיש כי ההנחיה לא אוסרת על השתתפות בטקסים דתיים, לרבות תפילות בבית כנסת (אם המקום אכן פתוח ואם ישנם פחות מ-10 מתפללים). עם זאת, הוסבר כי בכל מצב יש לשמור על ריחוק חברתי של 6 רגל (כ-1.82 מ') אחד מהשני. "הריחוק החברתי צריך להיות בתוקף בכל פעם שיוצאים מהבית, גם להליכות ורכיבה על אופניים". מעבר לכך, אסורה התקהלות של יותר מעשרה אנשים באף מצב - גם בבתי הכנסת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE