הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קואמו אופטימי: "התחלנו 'לשטח את העקומה' בניו יורק"
בניו יורק רשמו יומיים רצופים שבהם כמות חולי הקורונה החדשים נמצאת בירידה. ולמרות זאת, עדיין מדובר ביותר מ-130 אלף נשאים ברחבי המדינה. המושל: "זה לא הזמן להרפות, חייבים לשמור על ריחוק חברתי". בעיר ניו יורק ישנם כ-72 אלף מקרים, או כ-55% מכלל חולי הקורונה במדינה

ניו יורק תאריך את ההנחיה לתושבים להישאר בבתים ואת סגירת בתי הספר עד ה-29 באפריל, לכל הפחות, כך הודיע הבוקר (שני) מושל המדינה, אנדרו קואמו, שהסביר כי הרשויות החלו להרגיש בהשפעה החיובית של הריחוק החברתי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רחובות ניו יורק (כמעט) ריקים (צילום: Getty Images)

 

לאחר שבועות שבהם מניין הקורבנות זינק במאות בני אדם נוספים בכל יום, ניו יורק רושמת יום שני ברציפות שבו כמות המתים והאשפוזים נותרו יחסית יציבות. כזכור, במהלך סוף השבוע רמז קואמו כי יתכן שניו יורק הגיעה לשיא המשבר, ונראה כי המספרים מאששים את הטענה.

חשוב להבין כי מדי יום ממשיכים להתווסף אלפי מקרים חדשים של הידבקות בנגיף, אם כי פחות מהתקופה האחרונה. כך למשל, במהלך הלילה האחרון אובחנו יותר מ-8,700 תושבים נוספים, וזאת לעומת יותר מ-10 אלף מקרי חדשים שהתגלו בימים האחרונים של השבוע הקודם.

נכון להבוקר, ברחבי ניו יורק ישנם 130,689 נשאי הנגיף ודווח על 4,758 מקרי מוות. ולמרות זאת, ישנה תחושה של אופטימיות בייחוד לאור העובדה שכמות החולים הנזקקים לאשפוז במחלקות לטיפול נמרץ נמצאת בירידה.

 

המושל קואמו, מוקדם יותר היום (צילום: רויטרס)

 

ועל אף האופטימיות, המושל שב והדגיש כי נושא הריחוק החברתי חיוני כעת יותר מתמיד. על מנת שלא להשאיר מקום לספק, המושל הורה להכפיל את הקנס שיוטל על מפרי המדיניות, וכעת הוא יעמוד על אלף דולרים.

 

 

"אם אכן הצלחנו לשטח את העקומה, תזכרו שעדיין מדובר במספרים גבוהים. עכשיו זה לא הזמן להרפות", אמר המושל והמשיך, "אני לא רוצה לראות אנשים משחקים עם פריזבי בפארק פתאום. בכנות, אני חושב שעכשיו צריך לפעול באגרסיביות רבה יותר, בייחוד ברמת האכיפה".

בנוגע לדיווחים לפיהם לא מעט תושבים מפרים את המדיניות ובוחרים "לנהל חיי שגרה" על אף המשבר, המושל אמר: "מילא אם לא אכפת לכם מהחיים של עצמכם, אבל אין לכם שום זכות לסכן אדם נוסף".

 

שלט בפארק בניו יורק שמזכיר לשמור על ריחוק חברתי (צילום: AP)

 

המושל קואמו אף הסביר כי 300 אלף בדיקות הקורונה שבוצעו בניו יורק הן יותר מכל מדינה אחרת בעולם (בהשוואה לכמות התושבים). עוד חשף המושל כי שיעור הנדבקים בקרב אלו שעברו בדיקות עומד על 40% - גבוה באופן משמעותי מהממוצע הלאומי.

העיר ניו יורק, הסביר קואמו, ממשיכה להיות מוקד הקורונה בניו יורק (ולמעשה, המוקד הגדול של הקורונה בארה"ב) עם 72,181 מקרים וודאים, לרבות כ-23 אלף בקווינס ו-18 אלף בברוקלין.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE