הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחלצת לעזרה: קליפורניה תעביר מאות מכונות הנשמה לרשויות הפדרליות
כ-500 מכונות יועברו בהשאלה למאגר הלאומי, וככל הנראה משם הן יועברו לניו יורק. המושל ניוסאם הסביר כי הוא "לא מסוגל להפנות עורף לאמריקאים נוספים שזקוקים למכונות ההנשמה ברגע זה. החלטנו לפעול מתוך חמלה, ואני יודע שבמצב הפוך, מדינות אחרות היו מבקשות לסייע לנו"

קליפורניה תשאיל לרשויות הבריאות הפדרליות כ-500 מכונות הנשמה הנמצאות בבעלות המדינה, כך חשף מוקדם יותר היום (שני) המושל גאווין ניוסאם, שהוסיף כי המכונות יועברו למדינות הזקוקות להן, לדוגמה ניו יורק, לפני שיחזרו למדינה המוזהבת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המושל ניוסאם לצד מכונת הנשמה (צילום: AP / Getty Images)

 

באופן רשמי, מכונות ההנשמה יועברו למאגר הלאומי הנמצא בתחום האחריות של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). המושל ניסה להסביר את ההחלטה שקיבל, והדגיש כי הסכנה לא חלפה עבור תושבי קליפורניה.

"דרך ארוכה עדיין עומדת לפנינו", כתב המושל בהודעתו, "בזמן שאנחנו נערכים לקראת מצב של ריבוי מקרים, אנחנו לא מסוגלים להפנות עורף לאמריקאים נוספים שזקוקים למכונות ההנשמה ברגע זה. החלטנו לפעול מתוך חמלה, ואני יודע שבמצב הפוך, מדינות אחרות היו מבקשות לסייע לנו", הוא הסביר.

 

 

ואכן, השוואת נתוני הקורונה של ניו יורק וקליפורניה לא מתירה מקום לספק בנוגע למוקד המשבר: בזמן שקליפורניה רושמת כ-15 אלף נשאים וכ-350 מקרי מוות, בניו יורק המצב חמור עוד יותר. נכון להבוקר, בניו יורק ישנם יותר מ-130 אלף נשאים הנגיף, כאשר קרוב ל-5,000 מקרי מוות אירעו כתוצאה מהידבקות בנגיף.

במהלך סוף השבוע רמז המושל ניוסאם כי קליפורניה שוקלת להגביר את שיתוף הפעולה והסיוע עם יתר מדינות ארה"ב, וזאת לאור העובדה שקרוב ל-80 אלף תושבים התנדבו לסייע במהלך המשבר, ביניהם רופאים ואחים בפנסיה וסטודנטים לרפואה הנמצאים לקראת סיום לימודיהם.

ולמרות כמות המתנדבים, בקליפורניה עדיין עושים מאמץ להגביר את קצב בדיקות הקורונה. בסוף השבוע, המושל הסביר כי הקים כוח מיוחד שיעסוק בנושא הבדיקות, כאשר המטרה היא לרשום עלייה של 500% בבדיקות המתבצעות מדי יום.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE