הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוד בטרם שליחת כספי הסיוע: בקונגרס עומלים על חקיקת החירום הבאה
על אף קידום החקיקה הנוספת, נראה כי ישנם לא מעט מכשולים בדרך. הדמוקרטים מבקשים לאשר את חבילת הסיוע הרביעית כבר עתה, אך הרפובליקנים מתנגדים וטוענים כי יש לבחון את השפעות חבילת הסיוע הקודמת. מיץ' מק'קונל, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט: "פלוסי צריכה לרדת מהעץ, לא מתכוונים לנצל את המשבר כדי לקדם אג'נדה"

שלוש חקיקות חירום אושרו ע"י שני בתי הקונגרס (ונחתמו ע"י הנשיא טראמפ) מאז שהחלה מגפת הקורונה בארצות הברית. ולמרות העובדה שמרבית התושבים עדיין ממתינים לקבלת כספי הסיוע, בבית הנבחרים כבר מגבשים את החקיקה הבאה, שצפויה לכלול אף היא תשלום ישיר לתושבים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

כזכור, חבילת הסיוע השלישית קיבלה את השם CARES Act, והיא אושרה באופן סופי ב-27 במרץ. בבית הנבחרים שבו שולטת המפלגה הדמוקרטית כבר החלו לעבוד על CARES 2, כאשר המטרה היא לאשר את החקיקה עד סוף חודש אפריל.

ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים, שיגרה מכתב ליתר חברי הבית במהלך סוף השבוע, ובו כתבה כי החקיקה החדשה "תעניק סיוע נוסף לעסקים קטנים, לרבות הארכת התקופה שבה ניתן לקבל דמי אבטלה, ואפילו סבב נוסף של תשלומים ישירים. הקהילות ברחבי ארה"ב לא יכולות להרשות לעצמן להמתין לקבלת הסיוע, עלינו לפעול במהרה", כתבה הדמוקרטית מצפון קליפורניה.

בפועל, מעט מאוד פרטים נחשפו, אך ככל הנראה, חבילת הסיוע הרביעית לא תציע חידושים, אלא פשוט תספק הרחבה של הסיוע הקיים. כך למשל, היא תאפשר לשלם תוספת לדמי אבטלה בגובה 600 דולר לשבוע.

 

יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, ומנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מק'קונל (צילום: AP)

 

צ'אק שומר, הדמוקרט הבכיר בסנאט (שבו החקיקה חייבת לעבור אישור בהצבעה), התייחס לסוגייה ואמר: "אני חושב שאין מנוס ונאלץ לחוקק חבילת סיוע רביעית. בגלל הייחודיות של המשבר, אני סבור כי הסיוע יצטרך להיות גדול באופן משמעותי מהחקיקה הקודמת", הוא אמר.

בעיה שעלולה לצוץ בדרך לאישור החוק היא ההתנגדות של מרבית בכירי המפלגה הרפובליקנית, שטוענים כי הדמוקרטים מנסים להכניס סעיפים שאינם קשורים למגפה. מיץ' מק'קונל, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, סיפר בשבוע שעבר ל"וושינגטון פוסט" כי "פלוסי צריכה לרדת מהעץ. אנחנו לא מתכוונים לנצל את המשבר כדי לקדם נושאים שאינם קשורים אליו", הוא אמר.

אם לא די בכך, רפובליקנים רבים גם הציעו קודם כל לבחון את ההשפעות של חבילת הסיוע השלישית, ורק אז לשקול האם יש צורך בחקיקה נוספת. לארי קודלו, היועץ הכלכלי הבכיר בבית הלבן, אמר השבוע כי "אנחנו עומדים לשלוח צ'קים ל-175 מיליון אנשים באמצעות דמי אבטלה, תשלומים ישירים, הלוואות לעסקים קטנים ועוד. התפקיד שלנו זה לבצע. אחרי שנעשה את זה, נשקול אם יש צורך בכספים נוספים", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE