הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גרסטי הציב יעד: 38 אלף בדיקות קורונה בשבוע הקרוב
"אנו צפויים לראות עליה חדה במקרי ההידבקות בשבועות הקרובים", הזהירה ראש מערכת הבריאות המחוזית לאחר יממה בה אובחנו יותר מ-400 כנשאי הנגיף. במקביל, הודיע ראש העיר כי מעתה ואילך כל תושבי המחוז יכולים להיבדק ללא תנאים מוקדמים

הרשויות בלוס אנג'לס דיווחו היום על 420 מקרי הידבקות נוספים בנגיף הקורונה, וכן כי 15 חולים הלכו לעולמם. בכך עולה מניין הקורבנות ברחבי המחוז ל-147 בני אדם מתוך סך של 6,360 תושבים שאובחנו באופן רישמי.

ב-48 השעות האחרונות למעלה מאלף תושבים בלוס אנג'לס, אובחנו כנשאי הנגיף, ורשויות המחוז מזהירות כי השבוע הקרוב צפוי להיות קריטי במיוחד.

"אנו צפויים לראות עליה חדה במקרי ההידבקות בשבועות הקרובים", אמרה ד"ר ברברה פרר, ראש מערכת הבריאות הציבורית בלוס אנג'לס שפנתה לציבור והבהירה: "אם יש לכם מספיק מצרכים בבית, זהו השבוע בו כולכם צריכים להמנע מביקור ברשתות המזון".

סוף השבוע האחרון היה הטרגי ביותר במחוז לוס אנג'לס, כאשר במהלכו הלכו לעולמם 28 בני אדם בתוך 24 שעות. 

פרר הדגישה כי המספרים הגבוהים במחוז עלו משמעותית השבוע ועצם העובדה שישנם נשאי נגיף אשר לא פיתחו תסמינים אך עדיין חושפים אותו בקרב הציבור, כמות החולים צפויה להמשיך ולהתעצם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"אנו מודאגים, ואם אנשים לא יפעלו לפי כללי הזהירות, מספר מקרי ההידבקות יזנקו משמעותית. זהו דבר שאנו בהחלט לא רוצים לראות. לכן מדובר בזמן קריטי עבור אלו שלא לקחו את המצב הנוכחי ברצינות, להתחיל ולהפנים זאת".

מתוך 15 הקורבנות החדשים, 12 היו מעל גיל 65 ו-7 מתוכם, סבלו ממחלות רקע. השלושה האחרים היו בני 41 עד 65, כאשר אחד מהם סבל ממחלות רקע. לדברי פרר, אחוז התמותה הנוכחי במחוז עומד על-2.3.

21 אחוזים מכלל החולים במחוז, אושפזו בבתי החולים, ונכון לעכשיו ישנם 900 תושבים השוהים במוסדות רפואיים בעקבות מחלתם, 6 אחוז מתוכם נמצאים בטיפול נמרץ.

פרר הוסיפה כי 83 אחוזים מהקורבנות, סבלו ממחלות רקע ו-76 אחוזים היו בני 65 ומעלה. "הנגיף מועבר בעוצמה בקהילתנו ואינכם מוגנים כשאתם בחוץ, לכן אני מבקשת מכם לצאת רק עבור בדיקות רפואיות הכרחיות", פנתה פרר לאוכלוסיה המבוגרת במחוז, והמליצה עבורה על שירות משלוחים במקום הליכה פיזית לרשתות המזון.

נושא מעניין נוסף אליו היא התייחסה הוא מקרי ההידבקות בקרב אוכלוסיית מחוסר הבית בלוס אנג'לס, אשר בכירי הרשויות המקומיות העריכו כי ישנו פוטנציאל הידבקות של אלפים מהם, בעקבות הצפיפות בה הם חיים. לדבריה, עד כה אובחנו באופן רישמי, 12 מקרי הידבקות שכאלו, מתוכם של אחד שהתגורר בבית מחסה ולכן ישנו חשש שהדביק דיירים נוספים.

מאוחר יותר הערב, מסר ראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גרסטי כי נכון לעכשיו, בתי החולים אמורים להכיל את כמות המאושפזים הצפויה על פי התחזיות במהלך תקופת שיא המגיפה, אותו העריכו חוקרי אוניברסיטת וושינגטון, שאמור להתחיל לקראת סוף החודש.

עוד הוסיף גרסטי כי כעת ישנן 13 תחנות בדיקה (דרייב ת'רו) ברחבי המחוז, 7 מתוכן בשטחי העיר. לדבריו, עד כה נבדקו מעל 50 אלף תושבים והיעד לשבוע הקרוב הוא לא פחות מ-36 אלף בדיקות לאבחון נגיף הקורונה.

הוא הדגיש כי בניגוד לעבר, לא יהיה צורך בתנאים מוקדמים, כמו פיתוח תסמינים או חשיפה לחולה, על מנת להיבדק, אולם מן הסתם תינתן עדיפות לנבדקים שכאלו.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE