הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
'תפריט כשר לפסח': איך תמנעו מתופעת הלוואי העיקרית של אכילת מצות
בטח כבר ניחשם במה מדובר.. עצירות יכולה להוות מטרד אמיתי של ממש, והיא נפוצה במיוחד במהלך החג. למרבה המזל, יש כמה טיפים פשוטים שיכולים לסייע לכם בפתרון הבעיה

השבוע, יהודים בכל העולם ציינו את תחילתו של חג הפסח – החג היהודי שחוגג את יציאת בני ישראל ממצריים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

עם זאת, אכילת מצות בלבד, למשך שבוע שלם, יכולה להשפיע רבות על מערכת העיכול ולהתבטא בעיקר בעצירות. מדובר בתופעת לוואי של צריכה עודפת של קמח לבן שכמעט ואינו מכיל סיבים תזונתיים, מסבירה ד"ר דניאל זולוטניצקי, דיאטנית המתמחה במחלות הקשורות למערכת העיכול. למרות שהיא מציקה ולא נוחה, היא גם לא סוף העולם, ויש דרכים שיסייעו לגשר על ההשלכות של שמירת כשרות במהלך החג.

בראש ובראשונה, זכרו כי צריכת סיבים תזונתיים מסייעת לשמור על מערכת עיכול בריאה ועל תפקודה התקין. "כשאיננו מחויבים לשמור על כשרות, ואנחנו בוחרים בכיכר לחם מקמח מלא, אנו מספקים לגופנו שילוב מנצח של סיבים תזונתיים מסיסים ולא מסיסים".

סיבים מסיסים גורמים לצואתכם לאגור מים, מה שהופך את מעברה דרך מערכת העיכול למהיר יותר.

ללא השילוב שצוין לעיל הצואה פחות מימית, מה שמתבטא בחילוף חומרים איטי הרבה יותר. "חישבו על אוכל ללא סיבים כפס האטה – או גרוע יותר, מחסום דרכים – במסעכם אחר צואה טובה," מסבירה הדיאטנית. עם כך, בתהליך העיכול של המצות הקשיחות, הן עושות את דרכן דרך הקיבה והמעיים שלכם. בזמן הזה, הצואה הופכת ליבשה ואיטית. מאוד.

בתוך כך, מצבים של עצירות ואי-נוחות הינם צפויים ונורמליים, במיוחד אם אתם צורכים כמויות גדולות של מצות, יום אחרי יום.

 

 

"סובלים מעצירות כתוצאת מתפריט כשר לפסח? איכלו פירות וירקות בשפע. שתיית מים מרובה גם יכולה לסייע לתפקוד תקין של המעיים", מציעה ד"ר זולוטניצקי.  פעילות גופנית ורמות לחץ (סטרס) נמוכות יכולות, גם הן, להקל ולסייע.

אז אם אתם מתמודדים עם הבעיה החגיגית, הוסיפו לתפריטכם פירות וירקות, זכרו לבצע פעילות גופנית והקפידו על שתיים מים מרובה.

חג פסח כשר ושמח!

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE