הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחשפו המסמכים המאששים את החשד הנורא: המעבדה בווהאן ביצעה שורה ארוכה של ניסויים בעטלפים תוך שימוש בנגיפי קורונה
לאחר שהודלפו ליומון הבריטי, המסמכים מצביעים על שורת ניסויים שבוצעה בעטלפים וחזירים שהוזרקו בווריאציות שונות של וירוס ה-SARS המקורי שייתכן והוביל למוטציה הנוכחית בנגיף שהתפשט מווהאן לעולם כולו

המעבדה המרכזית בווהאן שעומדת לאחרונה תחת חשדות של התנהלות בלתי מבוקרת עסקה בניסויים על עטלפים שהגיעו מאותה המערה שמדענים מערביין מאמינים כי העטלפים שבקרבה אשר הגיעו לשוק פירות הים שבווהאן הם מקור התפשטות המגיפה הקטלנית, כך על פי מסמכים שחשף הבוקר (שעון לונדון) עיתון הדיילי מייל.

המסמכים שהגיעו לידי מערכת הדייל מייל מעידים כי המכון הוירולוגי של ווהאן עסק בניסויים על חיות פראיות מאיזור ווהאן שהובאו למעבדה, ביניהם גם עטלפים וחזירים, ה'טוויסט' הטראגי בסיפור - חלק נכבד מהמימון לניסויים אלה הגיע ממענק של ממשלת ארה"ב בסך כ-3.7 מיליון דולרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המכון הוירולוגי בווהאן (צילום: דיילי מייל)

פיענוח הצופן הגנטי של נגיף ה-COIVD-19 כבר הראה לפני מספר חודשים כי מקור ההתפרצות מצוי בעטלפים המצויים במחוז יונאן, עתה מתברר כי המעבדה בעיר המרכזית במחוז (ווהאן) עסקה ישירות במניפולציות גנטיות שכללו הזרקה של ווריאציה של נגיף ה-SARS על עטלפים מאזור זה.

מקורות בממשלת בריטניה אישרו לדיילי מייל כי "המאזן המדעי" נוטה לכך שהתפרצות הנגיף החלה בשוק, אך שעתה נראה כי העטלפים מאזור זה לא היו עטלפים 'טהורים' .

אחד המקורות המערביים המקורבים למכון הוירולוגי בסין אף טוען כי ייתכן והנגיף עצמו התפשט אל בני אדם כבר בשטח המעבדה בטרם אחד מהעטלפים הגיעו לשוק פירות הים הידוע לשמצה.

במסמכים שנחשפו נחשפו תוצאות מחקר שפורסם בשנת 2017 תחת הכותרת : "גילוי של עתודה גנטית רבה של נגיף הסארס בעטלפים מעניק תובנות חדשות בנוגע למקור נגיף הסארס". ניסוי זה תואר ככזה בו "עטלפים במערה ביונאן סין נדגמו עבור הוירוס ונדגמו במעבדה".

 

עטלפים נקשרו במספר מגיפות מקומיות בעשורים האחרונים (צילום: דיילי מייל)

שורת ניסויים נערכה בין אפריל 2011 ואוקטובר 2015,  באזורים שונים של מחייה טבעית של עטלפים, בכל רחבי מחוז יונאן. במחקר אחר שפורסם באפריל 2018, ובעוד מחקר אחר משנת 2016 בהם עשו ניסויים בחזירים, נראה כי גם חזירים חלו בנגיף שמקורו בעטלפים ששהו בסביבת מעבדה מבוקרת לאחר שהוצאו מהמערות הטבעיות.

בתוך כך תיאוריית שוק פירות הים קיבלה ערעור רציני עוד יותר לאחר שצ'או בין רופא מבית החולים ג'ינייטן הדגיש במחקרו כי 13 מתוך 41 החולים שאובחנו בשלבים הראשונים של הנגיף כלל לא באו במגע עם השוק, וכך מתחזקת הסברה כי ייתכן ומקור ההתפרצות אינו הומוגני.

המעבדה הוירולוגית הממוקמת כ-15 קילומטרים נחשדת בכך כי ייתכן ואחת החיות אשר עברה ניסוי בנגיף הקורונה נמכרה לשוק פירות הים הסמוך וכך הגיע הנגיף גם לבני אדם.

חבר הקונגרס האמריקני מאט גייץ הגיב לידיעה, "אני נגעל לדעת שבמשך שנים מימנה ממשלת ארה"ב ניסוים מסוכנים ואכזריים בחיות שייתכן והובילו להתפשטות המגיפה.

שגרירות סין בלונדון הגיבה כי מדובר ב"האשמות חסרות אחריות ונמהרות".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE