הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: מחקר חדש עשוי לקדם פיתוח של חיסון מפני קורונה
חוקרים ב-USC החלו לאסוף דגימות מתושבי המחוז, וזאת במטרה לבחון האם הגוף מייצר נוגדנים ל-COVID19. החוקר הראשי: "יתכן שישנם מאות אלפי תושבים שנדבקו בקורונה, לא סבלו מסתמינים והתאוששו. ברגע שנוכל למנות חולים אסימפטומטיים, נוכל לדעת עד כמה המגפה קטלנית"

ברחבי מחוז לוס אנג'לס דווח עד כה על יותר מ-9,000 חולי קורונה וכ-300 מקרי מוות, אך רשויות הבריאות באזור עדיין מחפשות אחר תשובה לאחת השאלות המשמעותיות ביותר: עד כמה הנגיף חמור ומסוכן?

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

עם כ-10 מיליון תושבים (יותר מ-40 מתוך 50 מדינות ארה"ב), מחוז לוס אנג'לס הוא אזור מצוין לערוך מחקר רחב היקף המחפש להעניק תשובה לשאלה המסובכת הזו. כמו כן, המחקר ינסה למצוא מידע נוסף על הנוגדנים שעשויים לסייע בפיתוח החיסון כנגד COVID-19, המחלה שמועברת באמצעות נגיף הקורונה.

ממצאי המחקר אף עשויים לסייע לעצב את האסטרטגיה שבה כלכלת ארה"ב תיפתח מהמשבר, כך על פי החוקרים בבית הספר "פרייס" ללימודי מדיניות ציבורית באוניברסיטת דרום קליפורניה (USC), שמנהלים את המחקר במשותף עם אנשי מחלקת בריאות הציבור במחוז.

למעשה, המחקר החל באופן רשמי כבר בסוף השבוע האחרון כאשר דגימות נלקחו מ-900 תושבים בשש תחנות לזיהוי הנגיף ברחבי העיר, והחוקרים צפויים להמשיך באסיפת הדגימות בכל שבועיים עד להודעה חדשה.

 

רכבים עומדים בתור להיכנס לתחנת בדיקת קורונה בלוס אנג'לס (צילום: Getty Images)

 

אנשי מחלקת בריאות הציבור במחוז אומנם מכנסים מדי יום מסיבת עיתונאים ומעדכנים בכמות החולים, מקרי המוות, אשפוזים ובדיקות, אך ד"ר ניראז' סוד, סגן דיקן המחקר בבית הספר "פרייס", הזהיר ש"ככל הנראה מדובר רק בקצה הקרחון".

"עד כה, בלוס אנג'לס מבצעים בדיקות קורונה רק לאנשים שהסובלים מתסמינים, או כאלה הנמצאים בקבוצת הסיכון. לכן, יש הרבה חוסר וודאות בנוגע ל'ציבור הרחב'. יתכן שישנם עשרות או אפילו מאות אלפי אנשים במחוז שנדבקו בקורונה, לא סבלו מסתמינים והתאוששו. ברגע שנוכל לספור גם אנשים כאלה, נוכל לדעת עד כמה המגפה קטלנית", הסביר ד"ר סוד.

 

 

במקביל, מחקרים דומים מתבצעים גם בצפון המדינה, למשל ע"י אוניברסיטת סטנפורד, שם מתרכזים במחוז סנטה קלרה שבו אובחנו כ-1,600 חולי קורונה. החוקרים בסטנפורד אף טענו כי ממצאי המחקר יסייעו להבין את 'מסגרת הזמנים' של המגפה, כמו גם האם ההנחיות כגון שמירה על ריחוק חברתי וכיסוי הפנים עם מסכה אכן יעילות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE