הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מומחית למחלות זיהומיות מציגה: כך תשתמשו במסכה בצורה היעילה ביותר
על אף ההנחיה שניתנה ע"י ה-CDC, מרבית האנשים משתמשים בכיסויי הפנים בצורה שאינה מספקת הגנה מפני נגיף הקורונה. "נגיד שאתם רוצים ללכת לסופר. שימו את המסכה על הפנים לפני שאתם יוצאים מהרכב ואל תורידו אותה עד שתגיעו הביתה. למעשה, אל תורידו אותה עד שאתם יכולים לשטוף ידיים", מסבירה ד"ר סוזן סוודו

קרוב לשבועיים עברו מאז שהמרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) המליצו על שימוש במסכות לכיסוי הפה והאף ביציאה מהבית, אך מסתבר כי לא מעט אנשים כלל לא עוטים את כיסוי הפנים באופן שיספק שכבת הגנה מפני הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המציאות החדשה בסופרמרקטים ברחבי ארה"ב? (צילום: Shutterstock)

 

ד"ר סוזן סוודו, שהעבירה את הקריירה במכונים הלאומיים לבריאות (NIH) בארה"ב, טענה כי לא יתכן שאמריקאים קיבלו הנחיה לשים מסכות, אך לא קיבלו הסבר כיצד לעשות זאת בצורה טובה: "אני רואה אנשים שמסתובבים בחנויות ופתאום מורידים את המסכה לאזור הצוואר כדי שיבינו את מה שהם אומרים. זה מאוד נחמד וחברותי, אבל זה מבטל את התועלת של המסכה", היא הסבירה.

לכן, מסבירה ד"ר סוודו, יש להערך בהתאם: "נגיד שאתם רוצים ללכת לסופר. שימו את המסכה על הפנים לפני שאתם יוצאים מהרכב ואל תורידו אותה עד שתגיעו הביתה. למעשה, אל תורידו אותה עד שאתם יכולים לשטוף ידיים", היא הסבירה ונימקה, "תרחצו ידיים ורק אז תורידו את המסכה על משטח שניתן לחטא, ואז שטפו ידיים בשנית".

אם מדובר במסיכת בד, ד"ר סוודו ממליצה לבצע שטיפה יומית בעזרת סבון ("אל תשכחו לייבש אותה"), אך במקרים שמדובר במסכה חד-פעמית, לרופאה יש פתרון: "שימו את המסכה בתנור במשך חצי שעה, בטמפרטורה של 170 מעלות פרנהייט (76 מעלות צלזיוס). בחום הזה, הנייר או הבד לא יישרפו, אך המסכה תעבור חיטוי", היא הסבירה.

 

"זה מאוד נחמד וחברותי, אבל זה מבטל את התועלת של המסכה" (צילום: איי. בי. סי. 7)

 

עוד הסבירה ד"ר סוודו כי מומלץ לחלוץ נעליים בכניסה לבית, ואז לגשת ישר למטבח כדי לחטא את המסכה. "אם אין לכם מגבונים מחטאים, אפשר לעשות שימוש באלכהול 70%, או לחילופין ניתן לערבב ארבע כפיות של אקונומיקה עם ליטר מים", היא אמרה.

לסיכום, על אף סדרת ההמלצות של ד"ר סוודו, הרופאה ביקשה לבהיר: "הדבר החשוב ביותר הוא שכולנו נישאר בבתים. רבים מאיתנו יכולים לשרוד שבוע בלי חלב או ביצים", היא אמרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE