הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשויות הבריאות בארה"ב אישרו בדיקת קורונה באמצעות דגימת רוק
צורת הבדיקה החדשה צפויה להקל על הנבדקים עצמם, תוך כדי שהיא תסייע לאנשי הצוות לשמור על מרחק מהחולים. ה-FDA הסכים לאשר את הבדיקה באופן מזורז, ובשלב ראשוני הבדיקות יופצו בין בתי החולים הקשורים לאוניברסיטת ראטגרס, העומדת מאחורי הפיתוח

חוקרים באוניברסיטת ראטגרס שבניו ג'רזי קיבלו את האישורים הנדרשים ממשלת ארה"ב עבור בדיקת קורונה חדשה המתבצעת באמצעות דגימת רוק. מדובר בגישה מהפכנית למגפה העולמית, וכזו שעשויה לסייע להרחיב באופן ניכר את כמות הנבדקים בארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תחנת בדיקת קורונה בלאס וגאס, בשבוע שעבר (צילום: Getty Images)

 

באופן רשמי, במנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) עשו שימוש בסמכויות החירום כדי לקדם את הבדיקה החדשה, וזאת מתוך ההבנה שניתן לסייע בבלימת התפשטות הנגיף. כזכור, ברחבי ארה"ב דווח עד כה על כ-572 אלף נשאי הנגיף, ולפחות 23 אלף מקרי מוות הקשורים בהידבקות בו.

לפי ההערכות, ישנם עשרות אלפי חולי קורונה נוספים שלא אובחנו באמצעות בדיקה, ויתכן כי מרביתם אסימפטומטיים. לכן, ניתן להבין את תהליך האישור המזורז שהחוקרים בראטגרס קיבלו. בשלב ראשון, הבדיקות החדשות יופצו בבתי החולים והמרפאות הקשורות למוסד הלימודי, אך המטרה תהיה להתרחב לבתי חולים נוספים מהר ככל הניתן.

 

ד"ר אנדרו ברוקס, מנהל המעבדה באוניברסיטת ראטגרס (צילום: אוניברסיטת ראטגרס)

 

כיום, בדיקות לזיהוי נגיף הקורונה מתבצעות באמצעות דגימה שנלקחת מהאף או הגרון של המטופל. כדי להפחית בסיכויים להידבק בנגיף, לרופאים ואחים בבתי החולים נאמר לזרוק לפח מסכות וכפפות מיד לאחר המגע עם הנבדק - דבר שככל הנראה גם תרם למחסור העצום בציוד הרפואי.

לעומת זאת, בבדיקה החדשה הנבדקים רק נדרשים לירוק מספר פעמים אל תוך צינור המחובר לכלי קטן, שמועבר בחזרה לאיש הצוות שלוקח אותו למעבדה. "הבדיקה החדשה מאפשרת לאיש הצוות שלא להיות פנים מול פנים עם אדם שמציג את תסמיני המחלה", הסביר ד"ר אנדרו ברוקס, מנהל המעבדה באוניברסיטת ראטגרס שבה הבדיקה החדשה פותחה.

ד"ר איימש אדאלג'ה מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס, שאינו קשור לפיתוח הבדיקה, הסביר כי היא תסייע לנבדקים עצמם: "יש כל מיני קשיים הכרוכים לקיחת הדגימה מהאף או הגרון. זה לא נעים במיוחד עבור הנבדק, בטח בהשוואה לבדיקת רוק", הוא אמר והוסיף כי בדיקות באמצעות רוק סייעו להגביר את קצב הבדיקות בתחילת מגפת האיידס.

 

מטה מנהל המזון והתרופות האמריקאי (צילום: Shutterstock)

 

בהודעת האישור של ה-FDA נכתב כי "יש לבצע את הבדיקה רק במסגרת בריאותית ותחת השגחת גורם רפואי", כלשון ההודעה. עוד צוין כי על אף שטרם אושרו בדיקות ביתיות כלשהן, מספר חברות כבר הודיעו כי החלו בתהליך הפיתוח. בנוסף, ב-FDA ביקשו להבהיר כי אדם שעובר בדיקת קורונה באמצעות רוק שחוזרת כחיובית, צריך לעבור בדיקה "רגילה" על מנת לאשר את האבחון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE