הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ניצלו את נדיבותינו לרעה, הגיע הזמן שתוטל עליהם האחריות": הנשיא טראמפ מנחית מכה קשה על ארגון הבריאות העולמי‎
במהלך מסיבת העיתונאים היומית בבית הלבן, הנשיא האשים את ה-WHO ב"ניהול כושל וטיוח" במהלך משבר הקורונה ואמר: "הארגון היה יכול להכיל את הנגיף"; הוא אף טען כי ארה"ב מעבירה מאות מיליוני דולרים, אך בפועל הסכום נמוך באופן משמעותי

ארצות הברית תפסיק להעביר תקציבים למימון ארגון הבריאות העולמי (WHO), כך הודיע לפני זמן קצר הנשיא טראמפ, שהוסיף כי נדרשת "בחינה מחודשת" של הסוגיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס / Shutterstock)

 

במסיבת העיתונאים היומית שלו, טראמפ האשים את ארגון הבריאות ב"ניהול כושל וטיוח" במהלך משבר הקורונה, ובייחוד בנוגע להתפרצות הראשונית של הנגיף שאירעה בסין: "[ארגון הבריאות העולמי] יכול היה להכיל את הנגיף במקור שלו", הסביר הנשיא והוסיף כי הארגון "קידם את הדיסאינפורמציה של ממשלת סין".

הנשיא אף טען כי הארגון ניצל לרעה את נדיבות ארה"ב ונהג בחוסר שקיפות ולכן, הגיע הזמן שיטילו עליו את האחריות מאחר שלדבריו הוא "כשל בחקירת המגפה".

הכרזת הנשיא מגיעה דווקא בזמן שארה"ב מתמודדת עם משבר הבריאותי הגדול ביותר מזה 100 שנים, וככל הנראה לא מדובר בצירוף מקרים. טראמפ עובד קשה מאוד, בייחוד בשבוע האחרון, על עיצוב התודעה הציבורית, ומתנגדיו טוענים כי הוא בעיקר מנסה להסיט את האש ממנו ולהאשים את כולם חוץ מעצמו: הדמוקרטים, התקשורת, סין, אירופה, המושלים - וכעת, גם ארגון הבריאות העולמי.

 

 

טראמפ טען כי ארה"ב מעבירה מדי שנה בין 400 מיליון ל-500 מיליון דולר ל-WHO, אך יש לציין כי מסמכים רשמיים של הארגון מצביעים על מציאות אחרת לגמרי שבה ארה"ב מעבירה פחות מ-60 מיליון דולר מדי שנה (ניתן לקבל פרטים נוספים על הסכום המדויק ומועדי התשלום כאן).

צריך לומר שההכרזה על הפסקת המימון מתיישרת עם הסקפטיות שהנשיא מפגין כלפי ארגונים בינלאומיים רבים. כך למשל, טראמפ קרא לא פעם ולא פעמיים להפסיק את העברת התקציב לאו"ם, והוא כמובן אף פרש מהסכם האקלים שנחתם בפריז ב-2015. לדבריו, כלל הארגונים הללו "עוקצים" את ארה"ב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE